Найсуперечливіший сервіс світу не могли оминути ні глобальні недержавні організації, ні локальні благодійники. Тож було лише питанням часу коли вони прийдуть у TikTok. Сам сервіс також зробив крок назустріч важливому, запустивши програму TikTok for Good, в межах якої об’єднується з промоутерами добра з усього світу. Тож Platfor.ma з’ясовує, що у соцмережі для коротких кумедних відео й завчених танців роблять Червоний хрест, Всесвітня організація охорони здоров’я та UNICEF, і які їхні спостереження може використати кожен добродійник.
Дослідження глобальних трендів благодійності показує, що 44% донорів з усього світу надають перевагу пожертвам онлайн зі своїх банківських карток. А 34% від всіх донорів у Європі вважають соцмережі найкращим інструментом для комунікації у цій царині.
Закривати очі на ці тенденції не збираються ані прибічники хорошого, ані самі платформи, серед яких і TikTok. Здається, кращого майданчику, аби залучити молодь 16–24 років, яка за сумісництвом є основною аудиторією соцмережі, не знайти. Загалом в TikTok вже можна знайти понад 400 недержавних організацій та їхніх національних представництв, ось навіть список. Ми ж зібрали п’ятірку, яка вже зараз може похизуватися найкращими результатами.
Червоний хрест був першою гуманітарною організацією, яка приєдналася до TikTok. Початкові спроби провести на платформі кампанію, що була присвячена Всесвітньому дню донора крові, закінчилися провалом. Втім, заручившись офіційною підтримкою від додатка та творчим потенціалом креаторів, менш ніж за вісім місяців вдалося запустити іншу – #ForClimate. Кампанія розпочалася минулого вересня у понад 100 країнах. Світова активація доставила меседж безпосередньо на телефони сотень тисяч користувачів по всьому світу. Лише за два тижні вдалося створити понад 250 тис. відео із квізами, челенджами, скетчами та рештою нативних форматів. А в цілому кампанія набрала понад 300 млн переглядів.
За словами одного з керівників по роботі з соцмережами, вони побачили можливість та скористалися нею. А зважаючи на те, що організація була чи не першою на сервісі, вона не лише отримала офіційну співпрацю з TikTok на два роки, але й велику віддачу. Ось вам і бонуси для early adopters.
У Червоному хресті радять не забувати про правила майданчика, створюючи власний контент, і самі долучаються до челенджів, вірусних танців, запускають гештеги та рухають губами під популярні хіти.
Всесвітня організація охорони здоров’я створила власну сторінку в соцмережі на початку пандемії, але пішла іншим шляхом. Замість того, щоб розмовляти мовою TikTok, вона повторно використовує контент з інших платформ. В тому числі нарізки інформаційних відео із YouTube.
Втім, проблеми в цьому не бачать. Механіка соцмережі дозволяє використовувати аудіодоріжку з одного відео іншим користувачам, і таке поширення працює для ВООЗ. Зрештою, організація на власному прикладі показує, що не існує правильних чи неправильних способів вести TikTok, поки ви поширюєте важливу інформацію.
Сторінка UNICEF досягла найбільшої залученості серед сторінок недержавних організацій у TikTok. Так, з жовтня 2019 року по квітень 2020 року середній показник на пост становив 63,66%. Допомогли їй в цьому не лише виважені глобальні кампанії, а й розгалужена сітка національних представництв.
Наприклад, Platfor.ma допомагала українському UNICEF запускати флешмоб #дітикеруютьсвітом до 30-річчя від ухвали Конвенції про права дитини, який набрав понад півтора мільйона переглядів. В усьому світі цю подію відсвяткували понад мільйоном відео із близько 280 млн переглядів.
«Це була справді кампанія від дітей та для дітей, спрямована на захист їх прав. Нам потрібно зустрічати молодих людей там, де вони вже є. Платформа, де є багато молоді та дітей, – це TikTok», – каже директорка UNICEF з питань відносин з ЄС Сенді Бланшет.
Це підтверджують і дослідження, наприклад, GlobalWebIndex нарахували у TikTok 41% користувачів віком 16–24 років. Разом з цим, головний меседж організації залишається незмінним і на цій платформі – розширювати можливості дітей та заохочувати їх говорити за себе.
ООН завела собі сторінку наприкінці березня цього року, аби поширювати інформацію, що стосується пандемії. На першому відео, яке набрало 8,5 млн переглядів, генеральний секретар організації Антоніу Гутерреш розповідає, як мити руки правильно.
Втім, розповісти хочеться про інше, а саме про члендж від Міжнародного фонду сільськогосподарського розвитку, який також запартнерився із TikTok, аби боротися з голодом танцями. Флешмоб #danceforchange став чимось більшим, ніж просто завченою хореографією під спеціально підібрану пісню. Сам фонд задумав її як віртуальну петицію, аби використати результати для адвокації та нагадати світовим лідерам про необхідність збільшення інвестицій у сільське господарство, а також довгостроковий розвиток та навчання сільської молоді.
«Ми танцюємо, щоб привернути увагу світу та поділитися посланням з молодими людьми скрізь: наше покоління може покласти край глобальному голоду, але лише за умови, що наші лідери більше інвестуватимуть у сільське господарство та наступне покоління молодих фермерів», – зауважила хореографка челенджу Шеррі Сільвер, яка також співпрацює з Міжнародним фондом сільськогосподарського розвитку.
Для тих, хто не знає, Movember (або ж «Вусопад») – це щорічна подія, що триває весь листопад, протягом якого чоловіки відрощують вуса з метою підвищити обізнаність людей щодо проблем зі здоров’ям у чоловіків. Паралельно однойменний благодійний фонд збирає пожертви, щоб не лише словом, а й ділом підтримати цю справу.
Щороку флешмоб проходить практично у всіх соцмережах та поза ними, а у 2019 році увірвався і в TikTok. Тут, завдяки офіційній підтримці платформи, можна було не лише запостити відео під гештегом (які на сьогодні набрали сумарно близько 1,3 млрд переглядів), а й використати звуки зі спеціально створеного плейлиста, куди увійшли хіти Queen, Прінса та Лайонела Річі. Щобільше, сам британський підрозділ TikTok задонатив £10 тисяч у фонд. Так, для деяких хороших ініціатив достатньо лише гештега.
Отже, TikTok показує, що він прагне стати майданчиком не лише для розваг, а й для добрих справ, всіляко підтримуючи будь-які їхні прояви. Тут і офіційне партнерство, і прямі ефіри зірок (наприклад, Елтона Джона) зі збором пожертв, і ті ж флешмоби. Запровадження нових можливостей, які дозволяють жертвувати благодійним організаціям всередині додатку завдяки спеціальним стікерам, яскраво це доводить. Так, ця опція доступна не у всіх країнах. Втім, що більше благодійників та недержавних організацій ставатиме у соцмережі, що частіше вони партнеритимуться із самою платформою, то активніше її користувачі долучатимуться до важливих справ та тем.