fbpx

Жáхай, збудження, піявка:
мем-словник журналу Platfor.ma

АвторТетяна Капустинська
9 Грудня 2019

Всередині будь-якої компанії з часом формується унікальний лексикон зі слів, висловів, цитат і мемів, який, скоріш за все, буде незрозумілим для людей ззовні. Ми – не виняток, тому розповідаємо про 15 «внутряків», завдяки яким нас можна впізнати на нетворкінгу, конференції або навіть у маршрутці.

SMM-ник Платформи 

Звільнений, вбитий, переламаний, принижений і зганьблений за всі одруківки та помилки в наших постах. Людина, яка витирає рукавом сльози, коли читає коментарі у Фейсбуці Platfor.ma, та піднімає келих винця за кожен ваш лайк.

Колись ми зрозуміли, що за помилки хтось має відповідати. По справедливості. Тому SMM-ник вже бував звільнений чи нагодований отруйними грибами, ми палили йому хату й відбирали бізнес-ланч, щоб сміятися й їсти у нього на очах. А тепер розкриваємо головний секрет редакції – насправді нашого SMM-ника не існує. Так, у нас немає такої посади, а всі обов’язки, в тому числі вищеперелічені, поділені між редакцією.  

Голосовака

Найвлучнішу назву матеріалу, ідею наступного спецпроекту, тему розсилки, новини на день, формат корпоративу та навіть фірму туалетного паперу, який потрібно купити в офіс, ми обираємо всі разом. Тому всі ці та інші доленосні питання виносяться на голосування, а «голосовака!» – це заклик не залишатися осторонь та висловити свою думку.

Жáхай

Слово, яке день у день мріє почути випусковий редактор, адже це означає, що матеріал узгоджений, оформлений, вичитаний і його нарешті можна виставляти на суд громадськості. Крім того ми жáхаємо листи, повідомлення, запитання та настоянки на тімбілдінгах, але це вже зовсім інша історія.

Збудження

Те, що відчуває редакція, коли бачить крутий текст. Тому неодноразово у наших переписках можна знайти фрази на кшталт: «мене завело», «я збудилася», «збуджуючий матеріал», «шишки встала» – найщиріша реакція та позитивний фідбек.

Клавоперегони

Та що ви знаєте про розваги та прокрастинацію? Ми от щоразу, коли потрібно розім’яти пальці та мізки перед простирадлами розшифровок, відкриваємо сайт Клавоперегони та рубимося одне з одним у нещадному бою. Мета – якомога швидше надрукувати текст з екрану та ще й без помилок/одруківок. Переможець отримує нічого, а абсолютний чемпіон нашої редакції та володар десятків «нічого» – головред Юрій Марченко.

Редакційна пісня

Ми переконані, що у кожного поважаючого себе колективу повинен бути трек, під який серденько починає тьохати швидше, очі наповнюються сльозами радості, тіло несвідомо рухається в такт і попри час, місце та контекст, неможливо себе стримати від підспівування. Для нас це KRS-One з піснею «Sound of da Police» – послухайте самі.

Лайкомет

Іншими словами, це прохання вподобати публікацію, а краще – поставити під нею серденько. А щоб стовідсотково змусити всіх коллег вподобати той чи інший пост, той, хто його публікує, застосовує таємну зброю – гру слів, шантаж, маніпуляції, погрози.

Ось деякі з останніх перлів:

  • лайк, якщо хочеш виграти сам, але поки не можеш придумати схему, як би це провернути;
  • лайкандос, якщо на бабло попандос;
  • лайкомет, якщо ще не затрахався бути добрим;
  • лайк, якщо цінуєте культуру навіть на вихідних;
  • лайк, якщо колись і сам був спиногризом.

#мемасивідтаняси

Серед купи серйозних чатів, де вирішуються важливі питання, створюються неймовірні проєкти, обираються влучні неймінги та беруться відпустки, є один – острівець гарного настрою з мемами від нашої співробітниці Тані. Туди ж потрапляє кумедна контекстна реклама з Фейсбуку, яка іноді стає внутрішнім мемом редакції – наприклад, «роскошная королева изобилия», тобто щось вигадливе та багате.

Опера

Влітку нам працюється ще приємніше, тому що ми навстіж відкриваємо вікна та чуємо, як у сусідньому будинку майже щодня репетирує талановита оперна співачка. Ми ніколи не бачили її вживу та не знаємо, співає вона просто для настрою чи дає комусь уроки – але вдячні за те, що відчуваємо себе у Версалі навіть у понеділок і під вечір п’ятниці. 

Піявка

Нормальні люди заводять хом’ячка, беруть із притулку котика чи собаку або врешті-решт розуміють, що давно мріяли про папугу. Ми вирішили, що занадто креативні, тому обрали незвичайну хатню тваринку – маленьку та зухвалу п’явку Гертруду. Це дуже економна істота, адже годувати її можна раз на півроку всі ми знаємо, чим. Першого такого досвіду в нас поки не було, але ми й не квапимося – урочисте перше годування, звісно, знімемо на відео. Ось, дивіться, яка гарнюня:

Діти та порно в калькуляторах

«Підлітки пристосувалися використовувати фальшиві мобільні додатки для маскування порно-контенту в своїх смартфонах. Найпопулярніший із них – Private Calculator. Британська поліція вже попередила батьків та склала список із десяти найшкідливіших сервісів». 

Так коротко звучить новина, яка з травня 2018 року є найпопулярнішою на нашому сайті. Здогадатися, чому та як користувачі пошукового сервісу Google потрапляють саме на неї – зовсім не складно.

Пан тварина

Ми створили хештег #Пантварина, адже надто любимо друзів наших менших. Його ми використовуємо, коли публікуємо матеріали про котиків, поширюємо інформацію про вимираючі види, робимо репости новин на кшталт «заповідник відкрив конкурс на найтовстішого ведмедика», публікуємо відео з видрами та офіційно стверджуємо, що у нас лапки.

Пузатка

Вона ж «пузік», «пузель», «товстопузий будинок» або всім знайома «Пузата хата» – улюблений редакційний ресторан і місце, куди неможливо піти на обід без «а візьми мені вінегрет», «а мені – котлету по-київськи». Саме в цьому закладі готують з душею та як вдома, тому іноді складається враження, що несподівано з-за повороту винирне якась бабуся та потягає тебе за щічку, бо «ти ж такий лапуся».  

Асоціація риболовів України та Асоціація свинарів України

Саме від цих організацій нам на пошту приходять найулюбленіші розсилки, на які складно не звернути увагу. Вони – королі заголовків і гуру в інформаційному світі. «Прибульці-агресори» або «мохнаторукий загарбник» – після таких тизерів хочеться розігріти попкорн, влаштуватися зручніше та відкрити того інтригуючого листа. Чи варто казати, що ніяких прибульців не було, але доза милування на день після такого гарантована. 

Неймінг

Це наша сильна сторона. Все, що можна в теорії назвати якось більш креативно, ми переіменуємо. Так Юрко став Юріщем, Марія – Машазавром, Тетяна – Таніко, з’явився хештег #зла_таня, «оформлення» з легкої подачі тепер звучить виключно як «оформляка», а новина – як «новостюха». 

Читайте більше цікавого