fbpx

Взятися за зум: як полюбити онлайн-нетворкінг та зробити його ефективним

Текст: Дарця Тарковська
Дата: 9 Лютого 2021

Закриті кордони й карантинні обмеження 2020 року не зупинили міжнародну співпрацю. Навпаки, вони дали поштовх для розвитку нових форматів, які, найімовірніше, залишаться і після пандемії. Співзасновниця незалежної ініціативи Music Export Ukraine Дарця Тарковська провела значну частину року в новій для себе сфері – замість відряджень в інші країни вона відвідувала онлайн-конференції. А тепер MEU та Британська рада в Україні влаштовують власний музичний онлайн-форум. Selector PRO 2021 пройде 12–14 лютого одночасно у щонайменше 15 країнах. Ба більше, він відбудеться просто у вас вдома – треба лише безкоштовно зареєструватися. Ви зможете не тільки спостерігати, а й брати активну участь. Для Platfor.ma Дарця розповіла, як найкраще поводитися на онлайн-форумах, щоб отримувати максимум користі від віртуального нетворкінгу.

Коли я вперше потрапила на живу музичну конференцію в Європі, сильно здивувалася напівпорожнім залам під час воркшопів і панельних дискусій. Проте у холі народу було як у фан-зоні на концерті – усі жваво спілкувалися, домовлялися про зустрічі та постійно кудись бігли.

Мені знадобився певний час, аби зрозуміти, чому так відбувається. На конференції не їдуть вчитись – для цього є навчальні заклади, курси, тренінги та книги. Такі події відвідують заради професійного нетворкінгу. Особисте спілкування з колегами, нові знайомства і потрібні контакти, обмін актуальною інформацією – все це сприяє розвитку не тільки власного бізнесу, а й індустрії.

2020-й поставив світ догори дриґом, проте музичні конференції швидко адаптувалися до онлайну, прихопивши із собою й нетворкінг-сесії. Деякі організатори включають їх до загальної програми, а, приміром, одна з найбільших ринкових подій в музичній індустрії Midem виділяє для робочого спілкування окремий тиждень.

За рік я «побувала» онлайн чи не на всіх ключових музичних конференціях Європи, в процесі навчаючись на власних інсайтах і помилках. Ось чотири рекомендації, які допоможуть вам зорієнтуватися у нетворкінгу нового зразка та використати можливості за призначенням.

1. Подбайте про свій віртуальний образ

Зустрічаючись із колегами у реалі, ми намагаємося правильно себе подати – охайно виглядати, цікаво розповідати про свій проєкт, вчасно давати візитівку тощо. В онлайні ці правила залишаються, хоча й ускладнюються певними моментами.

Почнемо з того, що, попри перебування вдома, вам все ж доведеться одягнутися й увімкнути камеру. Минулого року я була на закритій сесії Sound Diplomacy – за хвилину після початку мене попередили, що без відео мене видалять з дзвінка впродовж 10 хвилин. Один мій український колега в той момент покинув зустріч, бо дивився її з ліжка. Організаторів можна зрозуміти – вони намагаються створити умови, наближені до реального життя. Ви ж не можете залишатися невидимими, коли заходите до справжньої конференц-зали.

Ще один аспект – важливо забезпечити добре освітлення та адекватний фон. З власного досвіду скажу, що доволі складно говорити про серйозні речі з A&R менеджером музичного лейбла, якщо на фоні його матуся смажить картоплю.

Під час онлайн-нетворкінгу вашими діджитал-візитівками стають соціальні мережі та офіційний сайт, якщо він є. Відповідні посилання у вас можуть запитати напередодні події, тому варто впевнитися, що особисті сторінки працюватимуть вам «в плюс».

Спритності у вас буде більше, якщо до початку заходу також приділити час, щоб «порозглядатися» і все роздивитись. Зазвичай онлайн-конференція проходить на підлаштованій під неї платформі, і щоразу треба заново звикати до інтерфейсу, себто структури конференц-комплексу: де яка кімната, як краще ловити спікерів, чи є тут «курилка».

2. Станьте детективами

На конференціях у реальному світі нетворкінг не припиняється ні на хвилину. Все відбувається природно, а напрям часто задає фактор випадковості – запросили на каву, зустрілися на ресепшені, знайомий представив свого колегу. Натомість нетворкінг онлайн виключає будь-яку випадковість. Вам потрібно цілеспрямовано працювати з базами делегатів, шукаючи саме ту людину, з якою хочете познайомитись.

Перш ніж призначати «зустріч», знайдіть якомога більше корисної інформації про співрозмовника. Буває як минулого року на конференції Midem: більшість делегатів додали в офіційну базу досить обмежену інформацію про себе, тому деталі про найцікавіших доводилося просто ґуґлити. Це розповсюджена ситуація, варто вхопитися за позитивний момент: база делегатів все одно дозволяє дізнатися, хто відвідає захід разом із вами. А далі час вмикати в собі Шерлока.

Наступні стадії традиційні. Маючи досьє на руках, пишіть, запрошуйте на швидкий дзвінок (15–30 хвилин – залежно від того, наскільки вам є що обговорити), узгоджуйте час. Вступають в дію правила традиційного нетворкінгу – писати коротко, розповідати про себе цікаво, після зустрічі написати follow-up лист. Але з розумінням, що уривчасте «привіт, послухай мою музику» – як і в реальному житті – це вже не нетворкінг, а спам.

На нідерландській конференції Eurosonic Noorderslag у мене було правило: кожного дня виділяти хоча б годину для zoom-знайомств із новими людьми. Головний шоукейс Європи та одна з ключових подій у музичній індустрії, Євросонік примудрився навіть онлайн зібрати понад 4 тисячі делегатів з 52 країн. Якщо ви працюєте з музикою, ця подія точно варта вашої уваги, тут завжди celebration of diversity: одного вечора я мала змогу поспілкуватися з директором з розвитку Warner Music, а потім – із французьким агентом, який продавав мені цікаві молоді гурти з Нідерландів та Вірменії. Добре, що ice-breaker у зв’язку з тотальними локдаунами залишався незмінним – ми спільно зітхали про те, як добре було б зараз говорити про справи, сидячи в барі або слухаючи живий виступ артистів.

3. Вийдіть із зони комфорту

Якщо у вас немає бажання студіювати списки запрошених гостей і призначати зустрічі, звертайте увагу на програму заходу. Часто на конференціях є формати спід-мітингів або індивідуальних консультацій зі спікерами. Це звузить коло осіб, про яких варто зібрати інформацію – до них організатори створять спеціальний доступ.

Для прикладу, на нашому Selector PRO вже 12 лютого відбудеться нетворкінг із британськими експертами. Це нагода зустрітися з деякими ключовими спікерами – поставити питання, презентувати ідеї, налагодити співпрацю. Також у програмі окремий Q&A з Крісом Куком та сесія, на якій музиканти зможуть отримати особистий відгук на свої пісні від супервайзерки, що постачала музику для «Гри престолів», Top Gear, Family Guy, BBC, Discovery, Disney, Coca-Cola, Heineken, Starbucks.

Також на Селекторі буде доступним формат випадкових спід-мітингів, коли система наосліп призначає вам співбесідника на дві хвилини – і в таких раундах ви проводите до 15–30 хвилин. Звучить брутально – здавалося б, що можна розказати одне одному за дві хвилини. Проте це розповсюджена модель, яка підкреслює: щоб піймати більше риби, під час активного нетворкінгу ви маєте закинути сітку якомога ширше. Повернутися до детальнішого спілкування можна пізніше, знайшовши людину в базі учасників.

Є й інші цікаві способи залучення аудиторії. Британська Virtual Talent Development Conference 2021 від PRS Foundation будувалася за принципом 50/50: після кожної дискусійної панелі всіх слухачів запрошували до публічних обговорень. Вмикаєш камеру, представляєшся та разом з іншими незнайомцями обмінюєшся думками. У таких активностях брати участь «на фоні» ніяк не вийде.

4. Не довіряйте алгоритмам

Деякі конференції пропонують учасникам нетворкінгу скористатися інтелектуальною системою, що здатна підібрати «потрібних людей» для спілкування. Програма сама визначає рейтинг їхньої корисності для вашого бізнесу. Намір начебто класний – артисту пропонується менеджер, букеру – концертний майданчик і так далі. На практиці алгоритм не здатний відчути магію контакту, притаманну людині. Але ця магія в онлайні можлива.

Наприклад, на канадській конференції Mundial Montreal одна з найкращих «зустрічей» у мене відбулася з представником фестивалю Global Toronto, хоча рейтинг її корисності визначався системою на рівні 8%. Я й досі пригадую, як хотіла проігнорувати «зустріч», посилаючись на ці рекомендації. Тож здоровий глузд і власна інтуїція — понад усе.

Якщо у вас виникло бажання прокачати свої навички нетворкінгу в музичній індустрії, ви маєте змогу зробити це на Selector Pro. Делегати з 15 країн, дискусії, консультації, нетворкінг-сесії, можливість призначати зустрічі та спілкуватися з колегами тет-а-тет – усе це є в програмі, яку ви отримаєте після реєстрації.

Читайте більше цікавого