fbpx

Ви – шедевр: уривок із книжки «Як стати успішним ілюстратором»

14 Грудня 2018

У видавництві ArtHuss виходить книжка «Як стати успішним ілюстратором» – збірка практичних порад про те, як художникам одночасно бути менеджерами, стратегами, бухгалтерами, рекламниками та спеціалістами з авторського права. Менеджер асоціації ілюстраторів Дерек Бразелл і доцент-ілюстратор в британському університеті Плімута Джо Девіс розглядають основні проблемні ситуації, які можуть трапитися на творчому шляху – від пошуку перших клієнтів до управління бізнесом. Platfor.ma публікує уривок про те, як варто та не варто будувати кар’єру в інтернеті.

Онлайн-промоція

Онлайн-присутність, безсумнівно, вам дуже потрібна – світ повинен знати, що ви готові братися за замовлення. Ваші ілюстрації мають бути доступні для перегляду в кожній точці світу, це дасть вам можливість привертати увагу замовників, не зважаючи на кордони. Комерційний художник, чиї роботи не можна знайти в Інтернеті, відмовляється від можливості представити свій продукт найбільшій із усіх можливих баз замовників.

Існує багато способів промотувати свої твори онлайн – від персонального веб-сайту чи блогу до комерційних веб-сайтів портфоліо та соціальних мереж. Комбінування цих варіантів іще більше сприятиме вашій відомості. А їх поєднання спільною візуальною ідентичністю та функціональністю – життєво важлива річ.

Переглядаючи роботи потенційних ілюстраторів у Інтернеті, я обираю хороші веб-сайти зі зрозумілою навігацією, які швидко завантажуються. Я думаю, що краще мати сайт-портфоліо, ніж просто блог, але зауважила, що деякі ілюстратори радше викладають експериментальні роботи або ескізи у свій блог, а затверджені роботи на веб-сайт, – так вони надають клієнтам можливість розглянути обидва варіанти і повніше оцінити роботу. Я б не радила мати лише блог, оскільки ми, як правило, прагнемо якомога швидше переглянути зображення і нам завжди бракує часу.

Шері Ґі, арт-директорка Folio Society

Веб-сайт

Ви маєте розглядати свій веб-сайт як онлайн-портфоліо – це місце, де ви презентуєте свої роботи. Вам доведеться заплатити за доменне ім’я та хостинг, який зазвичай можна придбати на більший чи менший період. Оберіть відповідне ім’я для свого сайту та контактну адресу електронної пошти – вони з вами надовго, і щось легковажне стане неприйнятним, коли ви вже здобудете певний авторитет. Варіанти дизайну веб-сайтів є у вільному доступі, або ви можете зробити замовлення веб-дизайнеру чи розробити власний дизайн, якщо володієте відповідними навичками. Подбайте про те, щоб сайт відображав усе розмаїття вашої роботи (тут має бути портфоліо, нові роботи, особисті  роботи). Домашня сторінка сайту має містити посилання на ваші роботи, ваші контактні дані, ваш блог, якщо ви його ведете, і на ілюстрації, які ви виконали на замовлення.

Щоб клієнти зверталися до вас знову і знову, важливо оновлювати сайт, навіть якщо ви ведете блог на додачу. Якщо останнє зображення завантажено на сайт рік тому, такий сайт може здатися застарілим і буде свідчити про ваш брак організованості; вдруге на цей сайт не схочеться зайти. Точна контактна інформація також обов’язкова, тож переконайтеся, що на сайті вказано адресу саме тієї електронної пошти, на яку ви регулярно заходите. Проґавили запит – втратили замовлення.

Додайте кнопки-посилання на ваші соціальні мережі й вибудуйте мережу перенаправлень із інших веб-сайтів. Намагайтеся отримати якомога більше зворотних посилань на свій веб-сайт.

Ефективність веб-сайту залежить від його чіткості, легкості навігації та швидкості завантаження. Якщо відвідувачам доводиться стежити за рахунком лічильника до 100 щоразу, коли вони намагаються переглянути зображення, після кількох переглядів їхнє терпіння може вичерпатися. Пам’ятайте, що файли для перегляду в Інтернеті мають бути лише в розмірі 72 dpi і збережені у форматі для перегляду онлайн, – так вони відкриватимуться миттєво, і їх буде непросто вкрасти для неавторизованого друку.

Деніел Ґрей, ілюстрація для секції подорожей Boston Globe до статті про довгі черги в аеропорту, пов’язані з питаннями безпеки, і способи підготуватися до такого


Блоги

Визначтеся, яким буде зв’язок між вашим блогом і веб-сайтом. У блогах зазвичай виставляють найновіші роботи або дописи, це створює ефект актуальності, і багато ілюстраторів оновлюють блоги регулярніше, ніж сайти. За стилем блоги бувають дуже різні – від простих до дедалі складніших, що наслідують формат повноцінного веб-сайту. Скористайтеся з переваг, які дає простота доступу до ваших найновіших робіт і дописів, а також зі сприйняття блогів як менш формальних сторінок, ніж веб-сайти, що породжує відчуття приватнішого доступу до вашого світу. Огляд того, як ви працюєте над замовленням, чи фото з вашої студії допоможуть відвідувачам краще зрозуміти вашу професійну ідентичність.

Важливо усвідомити, що зміст блогу, орієнтованого на потенційних замовників, не слід змішувати з дуже особистою інформацією. Можливо, ви хочете, щоб блог здавався неформальним, але фото з веселої вечірки погано поєднуються із презентацією нової роботи і не свідчать про професійне ставлення. Слід заохочувати офіційних підписників вашого блогу, оскільки їх кількість допоможе вивести блог на вищі позиції в результатах пошуку.

Культура «з уст в уста» може сприяти тому, що ваш сайт помітять, але тут немає жодних гарантій, тому важливо регулярно повідомляти потенційним клієнтам, що ваш сайт існує і ви сподіваєтеся на їхню увагу, тож зосереджуйте промоцію на приверненні уваги до сайту. Відстеження кількості заходів на ваш сайт після поштової чи електронної  розсилки дасть змогу реалістично оцінити їхню ефективність. Статистику можна отримати за допомогою вашого хостингового сайту. Посилання на інші сайти та присутність на форумах і обговореннях також може додати трафіку на ваш сайт чи блог.


Сайти портфоліо

Сайти портфоліо – це комерційні підприємства, створені для виставлення робіт великої кількості художників. Такі сайти стягують річну плату за місце у цьому зібранні численних портфоліо. Вони не дають таких можливостей персоналізації, як окремий сайт, і ваші роботи буде розміщено поруч із роботами конкурентів, – але сайти портфоліо все-таки корисні, оскільки на них часто заходять потенційні замовники, приваблені великою кількістю запропонованих зображень та стилів, і тут ваші роботи буде представлено найширшій міжнародній аудиторії. Просування сайтів портфоліо здійснюється через електронні розсилки інформаційних бюлетенів, онлайн- та друковану рекламу, часто із залученням відоміших митців, які тримають на цих сайтах свої портфоліо.

Управління особистим портфоліо на такому сайті має бути легким для художника і з точки зору доступу, і користування, обов’язково з опцією позначати свої зображення відповідними словами (метаданими) для полегшення клієнтам пошуку. Параметри пошуку повинні бути ефективними, аби спростити доступ до зображень, згрупованих за тематикою, стилем або жанром та іменами авторів. Якщо ви платите за розміщення портфоліо на такому сайті, це вже передбачає професійний підхід. Часто ваша робота буде сусідувати з роботами інших професіоналів, тому стандарти мають бути вищими, ніж у некерованих мережевих блогах.


Електронні розсилки

Інформаційний бюлетень, надісланий електронною поштою, – інструмент для охоплення конкретних арт-директорів, редакторів та інших зацікавлених фахівців. Багато досвідчених ілюстраторів регулярно роблять такі розсилки, інколи щомісяця, показуючи свої найновіші твори, виконані на замовлення, та малюнки, створені з власної ініціативи. Добірку може бути присвячено певній темі, як-то зміна пори року, новина з високим рівнем публічності або важливий культурний чи спортивний захід.

Соціальні мережі можуть бути безцінними! Спілкування з іншими ілюстраторами допоможе уникнути відчуття ізоляції під час роботи на самоті (і зберегти здоровий глузд), а також дає вам багато платформ для реклами вашої роботи. Проте це двосічний меч, і мені страшно думати про те, скільки часу я змарнував, безцільно блукаючи соціальними мережами, – а міг би натомість малювати. Це корисний інструмент, якщо тільки ви змусите його працювати на вас.

Деніел Ґрей

Соціальні мережі

Сайти портфоліо та соціальні мережі, такі як Instagram і Twitter, продовжують відігравати дедалі вагомішу роль у розвитку власних професійних мереж митців-фрілансерів та їхній промоції, хоча соціальні та професійні мережі працюють по-різному. Якщо вважати, що більшість ілюстраторів мають облікові записи у більшості соцмереж, то наступний етап – навчитися їх використовувати з метою презентувати себе як професіонала, переосмислити свої підходи та розглядати соцмережі як корисні інструменти у вашій рекламній стратегії, а не просто соціальні сайти для відпочинку та розваг.

Професійні сайти, такі як LinkedIn, дозволяють користувачам спілкуватися з іншими професіоналами та створювати коло людей, які діляться актуальною інформацією про свою роботу й заняття; рівень формальності тут, як правило, вищий, ніж у тих мережах, що заохочують демонстрацію робіт, коментування та взаємодію. Розглядайте свій профіль у професійних соцмережах як формат резюме, яке регулярно треба доповнювати й оновлювати. Оскільки тут часто поширюють інформацію про вакансії та інші професійні можливості, це також спосіб відстежувати пропозиції роботи в суміжних царинах і тримати руку на пульсі своєї професійної спільноти.

Веб-сайт Роба Годґсона, перегляд зі смартфона


Соціальні мережі застосовують менш формальний підхід, але їх так само можна використати для демонстрування своїх робіт. Соцмережі відрізняються за атмосферою, тому варто оцінити всі й обрати, де ви почуваєтеся найбільш комфортно. Деякі сайти-мережі, як-от зосереджена на вмісті Behance, приділяють більше уваги професійності інтерфейсу, проте будь-які мережі, що дозволяють розміщувати зображення, можуть допомогти вам потрапити на очі арт-директорів, а оновлення статусів у зв’язку з появою нових робіт і замовлень може стати потужним інструментом промоції. Також звертайте увагу на те, як зображення в мережі можна позначити певним тегом, оскільки це може впливати на відображення результатів пошуку, який проводять замовники, і збільшити ймовірність того, що вас знайдуть. Додайте посилання на свої сторінки в соцмережах на власний веб-сайт чи блог.

Facebook та Instagram – корисні платформи для нетворкінгу та дослідження вашого ринку (хоча навряд чи нові клієнти шукатимуть вас тут). Значна кількість підписників у соцмережах приваблює бренди, які зацікавлені в тому, аби віддати замовлення ілюстратору, чиї підписники захочуть ширити інформацію про нову ілюстрацію або купувати продукти чи послуги, що до них цю ілюстрацію зроблено.

Як і у випадку з блогами, зважено поєднуйте особисте і професійне та перевіряйте параметри конфіденційності й умови використання мереж, аби мати певність, що жодні права на ваші зображення не переходять до сайту-мережі. Обговорення у соцмережах – це найпростіший спосіб промоції  та зворотного зв’язку, як-от через мікроблоги у Twitter. Вам доведеться вкладати час у цю форму промоції – спершу створити профіль, потім постійно його оновлювати, щоб привабити підписників. Чим більше у вас підписників, тим більше шансів, що вас помітять, тож поширення релевантної та цікавої інформації в мережі може бути способом залучити клієнтів.

Важливо, щоб жодна ​​робота, створена на замовлення, не потрапила в Інтернет до того, як її опублікує клієнт, – якщо тільки у вас немає спеціального дозволу на таку попередню публікацію. Несанкціоноване оприлюднення до запуску продукту може поставити під загрозу сам продукт.

YouTube – ідеальне місце для розміщення візуального портфоліо або окремих коротких відеороликів, які показують, що ви робите, а також засвідчують, що ви серйозно ставитесь до своєї роботи та не сумніваєтеся у власних вміннях і обізнаності. Це також створює потенціал для додаткового потоку доходу.

Самопрезентація в неформальній, чесній манері може допомогти вам отримати велику кількість підписників, тобто ваша робота стане помітнішою в Інтернеті, а якщо подасте себе в кількох відмінних ракурсах, то ваші таланти запам’ятають. Мені вдалося отримати кілька замовлень завдяки кількості моїх підписників онлайн, тому варто наголошувати на тому, яка у вас сфера впливу.

Голлі Екслі
Читайте більше цікавого