fbpx

Урок фінансів: 10 способів зібрати кошти на вашу освітню ідею

АвторПоліна Гоч
6 Квітня 2021

На цьому тижні день народження святкувала GoFundEd – єдина краудфандингова платформа в Україні, яка спеціалізується на підтримці освітніх ініціатив. GoFundEd заснована у 2016 році у рамках реалізації освітніх програм Центру інноваційної освіти «Про.Світ» і зараз є одним з напрямів роботи команди «Про.Світ». Ця ініціатива надає шкільним командам менторську підтримку та супровід у впровадженні проєктів, навчає співпраці, комунікації та прозорому фандрейзингу. За ці роки на платформі опубліковано 174 шкільних проєкти та залучено майже 5 млн грн на їх фінансування від 6642 доброчинців. Для Platfor.ma GoFundEd підготували інструкцію, як знайти гроші на свій освітній проєкт.

1.Розпишіть свою ідею, бюджет та подайте його на платформу GoFundEd.

Опишіть проєкт, відповідаючи на питання: що? для кого? у який спосіб? які будуть результати?, а в бюджет впишіть всі необхідні витрати. Лаконічність наше все: не варто писати доповідь на десять сторінок про те, чому ваш проєкт важливий, достатньо навести 2-3 аргументи та дотримуватися логіки розповіді. Як зареєструватись на платформі розписали тут.

Ваш проєкт на платформі, що далі?

2. Почніть з простого: розкажіть про свій проєкт друзям та знайомим.

Навіть пост у Facebook чи Instagram може дати круті результати. Розповідайте, чому у вас виникла ідея, що за нею стоїть, наголошуйте на тому, що вам потрібна підтримка, а не гроші. Згідно з дослідженням GoFundEd, 85% успішних проєктів отримали щонайменше один внесок у перший день кампанії. Це називається ранній імпульс проєкту: чим активніше стартує проєкт, тим швидше він стає профінансованим.

3.Увірвіться у чати вашого міста!

Поширте інформацію про проєкт у Facebook-, Viber- і Telegram-групи\чати вашого міста\громади. Спонукайте людей навіть до маленької підтримки. Часто доброчинці соромляться відправляти невеликі суми, тож ваша задача – переконати їх, що краудфандинг – це не про суми, а про кількість залучених людей. Наприклад, вчитель фізкультури на Львівщини, Мирослав Гесик ініціював акцію у соцмережах «Скинь десятку», закликаючи підписників кидати 10 грн на його проєкт «Рухаємось в 3D». І за декілька днів зібрав понад половину потрібної суми!

4.Дякуйте тим, хто вас вже підтримав.

Обов’язково подякуйте доброчинцям, тегайте їх у пості та акцентуйте на тому, що це перший, новий досвід для вас і ви будете раді підтримці. Скріншоти на підтвердження того, скільки % назбирав проєкт, будуть тільки в плюс! А ще ділимося лайфхаком: розповідайте про свій проєкт різними мовами. Так, співавторка проєкту «NoMotloH», Ольга Сін окремо писала пости корейською мовою і змогла залучити доброчинців з Кореї та США, які повністю дофінансували проєкт. Детальніше про її досвід тут.

5.Стукайте до місцевого медіа.

Зніміть веселе відео, в якому розкажете п’ять небанальних причин, чому проєкт важливий для вас, залийте його на YouTube і постукайте з ним до місцевих ЗМІ. Покажіть у відео, як все зміниться на краще, якщо проєкт бути реалізованим. І навіть якщо причиною буде «Я більше не буду тримати термометра біля батареї, щоб поскаржитися мамі на застуду і не йти до школи» – вийде класно! Для натхнення – відео команди проєкту «Спорт-арена Petroviriv».

6.Стукайте до місцевого бізнесу.

Спробуйте домовитися з кав’ярнями\популярними кафе\магазинами вашого міста про акцію. До прикладу, кожна 1 гривня з продажу кави йде на ваш проєкт. Люди купуватимуть улюблені напої і дізнаватимуться про ваш проєкт, а якщо ви залишите в кав’ярні наліпку з QR-кодом із посиланням на платформу – тоді є вірогідність, що кількість ваших потенційних доброчинців наближатиметься до кількості відвідувачів закладу.

7.Проведіть майстер-клас, тренінг, конкурс etc за внески.

Кожен має унікальні здібності та знання у певній сфері: одні обожнюють планувати та працювати з таблицями, а інші – малюють величезні полотна. Організуйте майстер-клас (заради безпеки зараз, ймовірно, краще дистанційно) і запропонуйте учасникам оплатити участь внеском на платформі. У зв’язку з пандемією більшість олімпіад та конкурсів у школах скасовано, тож це ваша можливість створити круту альтернативу. Таку ідею нам «підкинула» команда Боярського академічного ліцею «Гармонія», яка розробила авторський конкурс з математики, участь у якому забезпечувала пожертва на їхній проєкт «Концепторія».

8.Поєднуйте приємне з корисним.

Організуйте благодійну онлайн-вечірку або аукціон побачень, лотами на якому виступають зустрічі і побачення з конкретними людьми, а отримані гроші будуть спрямовані на підтримку вашого проєкту. Ось приклад, як це можна організувати.

9.Вигадуйте виклики!

Колись весь світ обливав себе відром холодної води, а учасники челенджу #стою_за_освіту стояли хвилину у планці і підтримували проєкти вчителів фізкультури на платформі. Ваша ідея може бути наступною! Не забудьте додати в умови підтримку вашого проєкту на довільну суму. Кожен новий учасник челенджу наближатиме вас до 100% профінансованого проєкту.

10.Шукайте взаємовигідні партнерства.

Існує багато способів фандрейзити кошти за принципом WIN-WIN. Наприклад, давній друг GoFundEd Любомир Остапів часто вигадує нові варіанти підтримки. Любомир – партнер iplan.ua і засновник соціального проєкту Сімейний бюджет – Все про домашні фінанси. 10% від прибутку за продаж своєї книги «Любов та бюджет» Любомир скеровує на розвиток нашої діяльності. Також Любомир веде свій YouTube-канал Сімейний бюджет, місія якого допомагати українцям приймати розумні фінансові рішення. Одного разу він організував благодійний аукціон на підтримку проєкту IC Ukraine: для тієї людини, яка зробила найбільший внесок на проєкт, Любомир провів безплатну бізнес-консультацію.

Ну а підтримати освітні проєкти на GoFundEd своїми гривнями можна прямо тут і зараз.

Читайте більше цікавого