Вміння адаптуватися та правильно реагувати на зміни – одна з найважливіших якостей сучасної людини. Під час епідемії коронавірусу та епохи самоізоляції бренди, організації, митці, креативники, рекламні агенції та звичайні люди не падають духом і різними методами щосили вигукують: «Разом поборемо!». Platfor.ma зібрала креативні, сміливі, а іноді й геніальні кейси зі всього світу, повз які соромно пройти.
Маркетингова компанія Pattern89 за допомогою штучного інтелекту проаналізувала рекламний ринок після оголошення карантину. Вдалося зробити такі висновки:
– у соцмережах стало на 27,4% менше зображень і відео з людьми, які обіймаються, цілуються, тримаються за руки, тиснуть руки або торкаються одне одного – соціальне дистанціювання дісталося й сюди. Замість цього маркетологи стали частіше використовувати фото, де в кадрі знаходиться тільки одна людина, або ж безпосередньо зображення самого продукту;
– у рекламі стало в 6 разів більше зображень і відео з миттям рук, а також збільшилася кількість віжуалів з зображенням води та бризок;
– у 4 рази збільшилася кількість заголовків і текстів, в яких згадуються спорт і фітнес;
– використання зображень, пов’язаних з подорожами, зменшилося на 8%;
– електроніка з’являється в 39% оголошень у соцмережах. Експерти пов’язують це не тільки з просуванням цих продуктів, а й з підвищеною залежністю від гаджетів в період пандемії.
Можна зробити висновок, що прогресивний світ реклами дуже швидко відреагував на складнощі та адаптувався до нових умов. Але це тільки сухі дані, а от креативні кроки, які вигадали бренди зі всього світу, щоб підтримати людство та показати себе – набагато цікавіші.
Брендове
1. Легендарний сервіс Pornhub запустив жартівливий сайт ScrubHub з еротичними, сміливими та, безумовно, вологими відео з миттям рук. Дуже гаряче, тільки якщо комунальники водопостачання не відключили. Збуджує фантазію та нагадує про особисту гігієну.
2. Відомі світові видання через обкладинки надають свій візуальний коментар щодо коронавірусних подій. Хтось звертає увагу на соціальне дистанціювання, хтось робить фешн-знімок з людиною у захисному костюмі, хтось малює ілюстрацію про лікарів, а хтось і зовсім нічого не зображує на обкладинці, щоб підтримати медпрацівників і сказати: «Немає нічого важливішого за те, що зараз коїться у світі». Серед ентузіастів Guardian Weekly, GQ, Vogue, Vanity Fair, The New Yorker, Prestige Magazine, Newsweek, New York Magazine, Telerama.
Посмотреть эту публикацию в Instagram
Посмотреть эту публикацию в Instagram
Посмотреть эту публикацию в Instagram
3. Мережа ресторанів швидкого харчування McDonald’s зробила багато чого, щоб виказати своє відношення до подій у світі – серед іншого, розділила свій логотип на дві рівновіддалені частини та нагадала таким чином про важливість дотримання дистанції. Але набагато цікавіше – це 20-секундне відео з миттям рук, яке не можна пропустити, як це зазвичай працює з рекламою на YouTube.
4. Шведська компанія Ikea шукає у самоізоляції позитивні сторони та знаходить їх. Зворушливий ролик «Making Home Count» як би натякає – нарешті є час і можливість навести лад у вашій оселі та у стосунках з близькими людьми.
5. Для стрімінгового сервісу Netflix ідею вигадали учні Miami Ad School – вони запропонували розмістити на вулицях білборди зі спойлерами популярних шоу. Таким чином в США той, хто наважився порушити карантин, випадково може натрапити на найгостріші моменти серіалів, наприклад, «Дуже дивні справи», «Нарко», «Картковий будинок» або «Королівство». «Якщо вірус не завадить вам вийти, то можливо зможуть ці спойлери», – заявили представники Netflix.
6. Несподівано допомога прийшла, звідки її не чекали. Бренд презервативів SKYN розробив плакати, в яких закликає залишатися вдома та займатися більш приємними речами, ніж наражати на себе небезпеку.
7. А ось приклад того, як можна зробити крутий контент та інфопривід малими зусиллями. Ще до впровадження карантину, на початку лютого цього року, автомобільна компанія Jeep зняла крутезну рекламу в стилі «Дня бабака» з Біллом Мюрреєм в головній ролі. Він дуже багато часу проводить на вулиці, спілкується з іншими людьми та, звісно, постійно катається на машині.
Через кілька місяців компанія Jeep вирішила, що потрібно тримати руку на пульсі та встигати за трендами. Вона випустила точнісінько таку ж рекламу з Біллом Мюрреєм, от тільки цього разу головний герой зупиняється біля ганку та повертається у ліжко. Тому що, як зазначається у самому відео, безпека передусім.
8. Ідею цієї кампанії розробило іспанське агентство David Madrid для місцевого Burger King. Мережа фастфудів щосили рекламує свою доставку до дверей та просить своїх клієнтів не виходити з дому. Але водії вантажівок не можуть собі дозволити такої розкоші – вони дуже втомлюються після виснажливої дороги та хочуть їсти. Компанія Burger King пішла назустріч та дозволила їм при замовленні вказувати свої вантажівки у додатку як будинки.
9. Якщо ви скучили за довгою дорогою та звуком шелестіння шин по асфальту, компанія Audi в Австралії записала на відео чотиригодинну поїздку на своїй автівці. Насолоджуйтеся.
10. Компанія Jack Daniel’s швидко відреагувала на зміни в суспільстві та випустила рекламний ролик, в якому показала способи спілкування під час самоізоляції. Звичайно, в відео не обійшлося і без головного продукту компанії.
Мистецьке
11. Осторонь світових подій не залишився й скандальний вуличний художник Бенксі. Цього разу в нього було мало місця для маневру, але досить клепки, щоб не залишитися в тіні. Митець обрав для творчості ванну кімнату та створив з неї «полотно» на тему самоізоляції. У своєму пості в Інстаграм Бенксі іронічно зауважив: «Моя дружина ненавидить, коли я працюю вдома». Її можна зрозуміти.
Посмотреть эту публикацию в Instagram
12. А якщо вам шкода білі стіни у вашій оселі, художник із Мадрида Пежак пропонує інший вихід. Іспанець закликає залишатися вдома, але продовжити взаємодіяти з міським середовищем – завдяки малюнкам на вікнах. Він запустив флешмоб і запросив весь світ взяти пензлики, фарби, маркери, папір, ножиці та клей і стати його частиною. За кілька днів люди з різних країн виклали сотні фотографій свого віконного мистецтва с хештегом #STAYARTHOMEPEJAC і продовжують це робити. Приєднуйтеся!
13. Дизайнерка Дженніфер Байєр із Каліфорнії створила серію актуальних рекламних плакатів під назвою «Коронавірусний туризм». Ними вона хоче сказати: «Агов, мандрівниче, залишайся вдома та качайся на хвилях диванних подушок!».

14. Художні музеї та культурні установи по всьому світу, які зараз закриті на карантин, висловлюють підтримку одне одному в досить незвичайному форматі. Вони обмінюються віртуальними букетами – знімками своїх квиткових експонатів. Слідкувати за цим унікальним листуванням можна у Twitter та Instagram за хештегом #MuseumBouquet.
During these difficult times, we think everyone needs a dancing daisy to brighten their day. Today we’re sending a virtual #MuseumBouquet to you, @mitlistarts and @theDavisMuseum 🌼💐🌷
Jennifer Steinkamp. “Dance Hall Girl, daisies,” 2004. pic.twitter.com/BTAXyo1Up0
— MassArt Art Museum (@maamboston) March 24, 2020
Hi @Guggenheim and @smithsonian, these ikebana arrangements courtesy of Camille Henrot made us think of you! 🌱 #MuseumBouquet
📸: “Camille Henrot: The Restless Earth” pic.twitter.com/UaioP3LhU4
— New Museum (@newmuseum) March 24, 2020
Roses are Red
Violets are Blue
This #MuseumBouquet
Is for you!@ClevelandArtYayoi Kusama, “Les Tulipes de Shangri-La” pic.twitter.com/RmTCFrzxOg
— FRONT International (@FrontTriennial) March 30, 2020
15. Словенський дизайнер Jure Tovrljan пофантазував про те, як виглядали б логотипи відомих брендів в складні часи ізоляції, соціального дистанціювання, роботи з дому та посилених заходів безпеки.
16. А що, якби легендарні картини писалися під час пандемії? Над цим замислився іспанський художник Хосе Мануэль Баллестер і створив серію під назвою «Приховані простори», де зобразив відомі шедеври без головних героїв – людей. При цьому більшість робіт впізнавані й без них, а деякі виглядають так, ніби людська нога там і не ступала.
17. Американське агентство Activista переробило класичні обкладинки популярних альбомів – від The Beatles до Blondie, – під епоху соціального дистанціювання. Тепер МакКартні, Леннон, Старр і Харрісон переходять вулицю Еббі-роуд в Лондоні на відстані 2 метри один від одного. Все безпечно.
Посмотреть эту публикацию в Instagram
Посмотреть эту публикацию в Instagram
Посмотреть эту публикацию в Instagram
Соціальне
18. Організація Червоний Хрест у Британії вирішила нагадати людству, що в такі нелегкі часи варто допомагати одне одному. У співпраці з 11 художниками зі всієї країни вона випустила кампанію під назвою «Доброта, яка буде тримати нас разом» та виготовила мерч, заробіток від якого піде на допомогу більш вразливим людям.
«Сьогодні, коли люди обличчям до обличчя стикаються з вірусом, ми хочемо, щоб ці твори мистецтва спонукали інших діяти та приєднуватися до нашого руху доброти. Пам’ятайте, що, хоч ви й можете бути тривожним і невпевненим, ви не безсилі та не самотні», – зауважили в організації.

19. Британські ілюстратори об’єдналися і створили кампанію #keepdonation, яка закликає не забувати про донорство крові, адже її запаси дуже швидко вичерпуються. Зауважимо, що це проблема не тільки для Британії, а й для України також.
20. Намібійсько-німецький художник Макс Сідентоф має репутацію ексцентричного та трохи божевільного креативника, який не цурається будь-яких форматів. Макс створив своє власне «Керівництво по виживанню на самоті» в Інстаграмі – він опублікував сотню постів і тримав своїх підписників в постійному напруженні перед наступним.
Посмотреть эту публикацию в Instagram
21. Snapchat разом із ВООЗ розробили та запустили «Snap Safe» – спеціальний фільтр у додатку, який використовує VR і AR, щоб ви могли бачити та зберігати безпечну двометрову фізичну відстань від людей в епоху коронавірусу.