Маршрути місяця | травень

АвторТетяна Капустинська
4 Травня 2018
афіша

Хто ви­нен, що ро­би­ти і ку­ди піти на тижні – ось го­ловні за­пи­тан­ня людс­тва. Ре­дакція Platfor.ma на­ма­гаєть­ся відповіда­ти при­най­мні на ос­таннє з них. А ць­ого ра­зу ми вирішили перевершити себе і створили дорожню карту культурної людини на весь місяць. Тепер немає жодного виправдання тому, щоб щось пропускати.

Балет у кіно: Бернстайну сто років

У сучасному світі легко поєднувати непоєднуване: картоплю фрі та морозиво, балет і кіно. З нагоди століття з дня народження композитора Леонарда Бернстайна Лондонський королівський балет влаштував показ одразу трьох постановок на музику класика, а ми можемо переглянути їх на великому екрані. Якщо ви знайомі з творчістю Бернстайна лише за фільмом «Вестсайдська історія», саме час розширити горизонти.

Коли: 2 травня, середа

Де: кінотеатри «Україна» та «Планета кіно»

Ціна питання: від 80 грн

 

Форум кар’єри в УКУ

Найпростіший спосіб знайти роботу – прийти туди, де зберуться представники 30 українських та міжнародних компаній та організацій, провідні працедавці та поважні спікери. На заході від Українського католицького університету проведуть майстер-класи та презентації про кар’єрні можливості, стажування та практики, тож буде шанс відразу зорієнтуватися у безкрайому морі можливостей. І не забудьте прихопити з собою пачку власних резюме.

Коли: 5 травня, субота

Де: Львів, Центр Шептицького

Ціна питання: за реєстрацією

 

Світова прем’єра фільму «Донбас» на Каннському кінофестивалі

Презентація нової роботи українського режисера Сергія Лозниці пройде на 71-му Каннському фестивалі. Сценарій фільму «Донбас» заснований на документальних матеріалах та розповідає про події, що відбувалися на сході України. У центрі уваги – люди, вимушені пристосовуватися до життя в умовах, коли розпадаються інститути влади, сімейні та професійні зв’язки, коли речі перестають називатися своїми іменами. Ця прем’єра справді міжнародна, адже стрічка створювалася силами п’яти країн: Німеччини, України, Нідерландів, Франції та Румунії.

Коли: 8-19 травня

Де: Палац фестивалів і конгресів у Канні

Ціна питання: бейдж, запрошення або квитки

 

Public talk «Фемінізм та сексизм: коли і що пішло не так?»

Щоб були підстави в праведному гніві викрикувати «так це ж сексизм» або голосно заявляти «знову ці феміністки», потрібно спершу знати, про що мова. Спеціалістка з комунікацій та організаторка маршу жіночої солідарності OhMyMarch у Києві Надя Перевізник разом з публіцистом і літератруним критиком Юрієм Володарським пропонують обговорити, чому фемінізм сприймається неоднозначно та чи етично тепер дарувати квіти на 8 березня.

Коли: 10 травня, четвер

Де: Музей історії Києва

Ціна питання: 250 грн

 

Фестиваль кіно та урбаністики «86»

Вже п’ятий рік поспіль у травні застигле в часі місто Славутич раптом наповнюється цікавими людьми та заходами – і це провина фестивалю «86». У програмі три основні секції: кіно, урбаністика та музика. Зокрема, у першій буде представлено стрічки «Виклик» італійського режисера Юрі Анкарані – про казково багатих катарських шейхів і їхніх соколів-мисливців, «Смак цементу» Зіада Кальтума – про важку працю біженців з рідної йому Сирії, а також пройде конкурс «Пальма Півночі» – уперше міжнародний. А крім того – купа концертів, лекцій і вечірок.

Коли: 9-13 травня

Де: місто Славутич

Ціна питання: абонемент – 486 грн

 

Київський інтернаціонал – ’68 сьогодні

«Київський інтернаціонал – ’68 сьогодні» – це друга частина Київської бієнале 2017 року, організована Центром візуальної культури. Захід відбудеться у форматі міжнародного форуму мистецтва і знання та об’єднає художні проекти й дискусійні майданчики. Центральною темою стане політичний та культурний спадок протестів 1968 року, зокрема у Франції та Празі, а з курсом лекцій у Києві виступлять всесвітньо відомі філософи Жак Рансьєр і Шанталь Муфф.

Коли: 11-25 травня

Де: Будинок кіно

Ціна питання: вхід вільний

 

Весняний ретрокруїз

Коли потрібно втекти кудись від реальності, то можна повернутися в минуле. Наприклад, разом із тематичним фестивалем. Організатори «Ретрокруїзу» обіцяють інтерактивну екскурсію по території музею видатних діячів України, концерти, лекції, вінтажний ярмарок, ігри, кіно під відкритим небом, конкурси на кращі костюми в декількох категоріях і, звичайно, традиційний велопарад. Ми вже перериваємо у розпачі шафи та вчимося їздити на велосипеді – поки виходить тільки на триколісному.

Коли: 12 травня, субота

Де: Музей видатних діячів України

Ціна питання: від 220 грн

 

Лекція «Історія сучасної музики за 120 хвилин»

Якщо ви не розумієте, що, куди і чому «роняет» репер Face, то композитор і музикознавець Віталій Вишинський допоможе розібратися, як сучасна музика взагалі дійшла до такого. На лекції ви дізнаєтеся, як змінювалося розуміння музики в XX столітті, а також про її жанри та форми існування. І як це все тепер слухати?

Коли: 13 травня, неділя

Де: Освітня станція 31В1

Ціна питання: 400 грн

 

Майстер-клас «Хук.marketing»

Нині потрібно знати не тільки як працює людський організм, але і як влаштований маркетинговий – як народжується реклама, чим дихають креативні директори та в яких випадках буває нетравлення. Директор зі стратегії агентства Banda Ярослав Сердюк розповість, як знайти себе і вирватися вперед, креативний директор Bart&Fink Олег Томін повідає таємниці розробки ідей, а Андрій Копоц, генеральний продюсер Electric Sheep Film, навчить, як і за скільки їх втілити в життя.

Коли: 13 травня, неділя

Де: зал Bel étage

Ціна питання: від 2500 грн

 

Сreative Innovation Factory vol. 2. Сторітелінг

Красиві історії – запорука того, що інформація, яку ви прагнете донести, буде прийнята, схвалена та вшанована аудиторією. Саме тому мистецтво сторітелінгу обростає новими нюансами та хитрощами. На другій події з циклу Creative innovation factory від Port Creative Hub і Havas Group Ukraine шість гостей-бізнесменів із креативного сектору розкажуть про роль сторітелінгу в бізнесі та покажуть реальні кейси його успішного застосування. Серед спікерів – Наталя Ємченко (СКМ), Юрій Бабинець (Havas Kyiv), Ярослав Лодигін (радіо Аристократи), Денис Казван (експерт з комунікацій), Антон Фрідлянд (письменник) і Маша Фронощук (Platfor.ma).

А ось тут ми записали націкавіші думки успішних підприємців з першої зустрічі.

Коли: 15 травня, вівторок

Де: Port creative hub

Ціна питання: 100 або 150 грн

 

Вистава-променад «Час»

Ніяких черг в буфет, незручних крісел і сусідів, які обговорюють доленосні питання прямо під час вистави. Новий формат спектаклю дозволить повністю поринути в події та стати важливою фігурою дійства, забувши про те, що ви – глядач. Спектакль-прогулянка об’єднає вас, акторів та випадкових перехожих у межах одного сценарію. Тим більше на такій-то сцені, якою служить улюблене місто.

Коли: 15 травня, вівторок

Де: Пішохідний міст на Труханів острів

Ціна питання: 350 грн

Kyiv Art Week

Як бути, що робити і як з цим жити, якщо в травні в Києві фестивалів стільки, скільки не передбачають ваші сили й можливості? Одне ми знаємо точно: ігнорувати тиждень мистецтва – це злочин, а ви ж не хочете потрапити в руки art-police? У програмі Kyiv Art Week є з чого обирати: потужна музейна частина, виставки в київських галереях, наукова конференція, концерти та вечірки. В рамках фестивалю в комплексі «Торонто-Київ» також відбудеться ярмарок картин і предметів мистецтва – експонатів із понад 30 провідних світових й українських галерей і приватних фондів.

Коли: 18-27 травня

Де: Closer, Музей Івана Гончара, IZONE, комплекс «Торонто-Київ», Музей Ханенків та інші локації

Ціна питання: від 50 грн

 

Фестиваль німецького молодіжного кіно «Кінорейв»

Що знімають в Німеччині артхаусні режисери, ми щороку дізнаємося завдяки «Вечорам німецького кіно». А які актуальні фільми дивитися аудиторії 14+? Відповідь – на фестивалі «Кінорейв»: знята одним кадром кримінальна драма «Вікторія» про пригоди іспанки в нічному Берліні, історія «Амелі втікає» про хвору на астму дівчину, яка заради одужання іде в гори зі своїм новим другом, трилер «Кошмар» з музичним техно-бітовим супроводом і комедія «Гудбай, Берлін!» Фатіха Акіна. Фільмів багато і покази безкоштовні, лишається тільки обрати. Тож viel Glück!

Коли: з 17 травня, четвер

Де: кінотеатр «Жовтень»

Ціна питання: за реєстрацією

 

Ніч музеїв у Києві

З нагоди Міжнародного дня музеїв традиційно вночі можна буде потрапити на справжнє культурне буйство. Хтось влаштовує шалені вечірки з танцями та музикою, інші проводять дивовижні екскурсії та вражають експозиціями, а дехто розповідає неймовірні історії та готується до нічних дискусій, але всі як один обіцяють безмежне мистецтво та купу вражень.

Коли: 19, 20 травня

Де: Національний художній музей, Національний музей історії України, музей-квартира Павла Тичини, музей Івана Гончара

Ціна питання: від вільного входу до 170 грн

 

Formacia: міні-конференція з графічного дизайну 

Міні-конференція – це унікальна можливість за відносно короткий час поглинути багацько інформації, знань та практичних порад. Цього разу дизайнери Spiilka Design Büro, Petcube, Hooga та Projector розкажуть про дизайн український і не тільки, його філософію, елементи цифрового середовища та особливості роботи з айдентикою, потреби дизайнера та становлення бренду, а також чому важливо подружити дизайн зі словами. І все це в межах однієї події!

Коли: 19 травня, субота

Де: Projector

Ціна питання: від 600 грн

Конопляний Марш свободи

Жарти в сторону, це марш за щось дійсно важливе – за законний доступ українських пацієнтів до лікування канабісом та препаратами на його основі. У цей день всі шишки, ганж, конопля, травичка, марихуана та інші синоніми об’єднуються в боротьбі з упередженнями, стереотипами та оманою. (Прочитати більше про проблему можна в нашому спеціальному матеріалі «Цілюща трава».)

Коли: 19 травня

Де: біля Кабінету міністрів України

Ціна питання: 1 грам (насправді ні)

 

Strichka Festival 2018

Ніде так не переймаєшся патріотизмом і гордістю за українську культуру як на фестивалі електронної музики Strichkа. Щороку у травневий вікенд діджеї, музиканти, медіахудожники, будівники, волонтери та, звісно, слухачі в єдиному ритмі створюють в арт-центрі Closer унікальну атмосферу. За два дні на території стрічкоткацької фабрики виступлять більше 30 музикантів з України, Німеччини, Великобританії, Іспанії, Канади, Росії, Франції, США та Норвегії. Нічний сон відміняється, ідемо на рекорд!

Коли: 19-20 травня

Де: Closer

Ціна питання: 890 грн

 

Відкриття Зеленого театру

Це офіційно: в столицю повертаються дикі тусовки під відкритим небом, тонни якісної музики, гігабайти втраченої пам’яті на телефоні та світанки, які викликають залежність. Зелений театр на схилах Дніпра знову відкривається і на честь цього – музика й танці. Як відновити події вечора, побороти вранці похмільного монстра та знайти свої гаджети, сумку, гаманець і гідність – ось нові головні питання людства, починаючи з 25 травня.

Коли: 25 травня, п’ятниця

Де: Зелений театр

Ціна питання: від 250 грн

 

Конференція Design Village

Пропонуємо на три дні перейменувати Івано-Франківськ в Дизайно-Франківськ, адже тут пройде потужна професійна конференція. Десять лекцій, чотири воркшопи, три виставки, дві вечірки та portfolio review для тих, кого цікавить UI та UX, графічний, шрифтовий і рекламний дизайн, дизайн-мислення, графіті та вуличне мистецтво. Якщо вам щось кажуть імена Сергія Майдукова, Mojang (Minecraft), Ueno, Punanimation, Pentagram, BBDO Ukraine – квитки вже у продажу.

Коли: 25-27 травня

Де: Івано-Франківськ

Ціна питання: 1799 грн

Фінал Ліги чемпіонів

Ліга чемпіонів – найбільш престижний трофей для усіх європейських клубів. Загалом тут змагаються найсильніші, а виграють завжди не наші. В фіналі українців теж не буде, але це не привід не радіти, бо все ж в цей день у Києві трапляться гарна погода, світові зірки, десятки тисяч вболівальників з усього світу та купа різноманітних футбольних і не дуже активностей. Тобто формально наші все одно виграють.

Коли: 26 травня

Де: НСК «Олімпійський», Київ

Ціна питання: вже все розкупили

 

 

Благодійна фотосесія у притулку «Сіріус»

Ми знаємо, як підняти рівень щастя в крові та додати плюсиків у карму – взяти участь у благодійній фотосесії з тваринами. На заході вас одягнуть в красивий наряд, нафарбують і зроблять зачіску, а потім дадуть ласкавим пухнастикам зробити свою справу – дати фотографу привід для мільярда яскравих знімків, підняти настрій, зворушити та включити режим «хочу забрати їх усіх додому». До того ж, це не тільки фінансова підтримка притулку, адже, можливо, саме ваші фото допоможуть знайти тваринкам нових батьків.

Коли: 26 травня, субота

Де: Зустріч біля станції метро Академмістечко

Ціна питання: 600 грн

 

Кінофестиваль «Молодість»

Ні, літо не промайнуло за секунду, просто фестиваль цього разу пройде навесні, а не восени. Тому актуальне професійне та аматорське молоде кіно можна вдихнути разом з весняним повітрям, а найгучніші події сучасного кінопроцесу почути разом зі співом птахів. Бути в курсі сучасних кіноподій, відкривати для себе нові обличчя й не тільки, в цілому «окультурюватися» – тепер це можна робити ще й на ЮБК.

Коли: з 27 травня по 3 червня

Де: ЮБК, кінотеатри «Київ» та «Україна»

Ціна питання: поки невідома

 

VIІI Міжнародний фестиваль «Книжковий арсенал»

Хвилюючий хрускіт сторінок, плавні вигини корінця, ніжний як шовк папір, рядки, які проникають в саму суть – якщо ці слова викликають мурашки по шкірі та змушують руки свербіти, ми знаємо, де ви повинні бути 30 травня. Близько 200 українських письменників і 75 гостей з 30 країн світу, понад 150 видавництв і нішових проектів представлять свої найкращі новинки, а дизайнери, ілюстратори, художники – виставкові проекти, орієнтуючись на тему майбутнього.

Коли: з 30 травня по 3 червня

Де: Мистецький арсенал

Ціна питання: абонемент – 250 грн, один квиток – 70 грн

 

 

Найцiкавiше на сайтi

Маршрут до любові: як берлінське метро всіх у себе закохало

АвторМарія Іванова
14 Січня 2019

Поїздки у громадському транспорті бувають не дуже приємними не лише в Україні – там штурхнуть, тут ноги відтопчуть, хтось забув прийняти ранковий душ, а десь двері зачинилися прямо перед вашим носом. Берлінська транспортна компанія BVG так втомилась від незадоволених пасажирів, що вирішила провести тотальний ребрендинг і завоювати любов прискіпливих німців неординарною рекламною кампанією, текст про яку вам вже колись сподобався. Про креативні ідеї та їх реалізацію розповів у своїй лекції на Social Media Week Kyiv Крістіан Артопе, керуючий партнер рекламної агенції GUD.berlin.

Крістіан Артопе. Фото: Аліна Рудя. Джерело: telegraf.design.

З чого розпочалась кампанія #weilwirdichlieben («Бо ми вас любимо»)? Три роки тому BVG прийшли до нас із бажанням змінити громадську думку про себе. Компанія була переконана – вони надають якісні послуги за доступною ціною, проте прискіпливі берлінці мало цінують роботу BVG та ще й жаліються на всі найменші незручності, яких просто не уникнути під час поїздок громадським транспортом.

BVG були переконані – варто лише пояснити берлінцям, наскільки старанно і з любов’ю до них ми працюємо кожного дня, і ставлення громадськості до компанії зміниться на краще. Для нас завдання висловити любов транспортної компанії до жителів міста було цікавим, адже такі зізнання часто не зустрінеш.


Концепція

Ми вирішили показати, що Берлін та BVG – це ідеальна пара. Ми розробили такі пункти кампанії:

– обіцянка бренда,

– особистість бренда,

– презентація бренда.

Також ми розуміли, що представити любов транспортної компанії до своїх пасажирів варто дещо іронічно. Крім того, не можна просто ігнорувати незручності пасажирів – необхідно визнати, що поїздка у громадському транспорті не завжди буває приємною.

У наших комунікаціях ми хотіли показати BVG в особі простого співробітника, який іноді може непривітно попросити всіх завершити посадку або відійти в сторону – але лише тому, що хоче, аби все працювало без затримок.

Ще однією особливістю кампанії стала відмова від використання дуже глянцевих зображень. Ми хотіли ілюструвати меседжі картинками, які сприймалися б органічно – так, як самі пасажири могли б показати вагони та станції.

Ми придумали хештег кампанії – #weilwirdichlieben («Бо ми вас любимо»). У BVG розуміли, що повідомлень буде багато, і на всі зреагувати не вдасться. Тим не менше, бачити реакцію та розуміти, з якими проблемами стикаються пасажири, було важливо.


Початок

Кампанію відкрила серія тізерів у транспорті – не розкриваючи мети кампанії, ми намалювали емоційну картину: ми забрали тебе з універу о четвертій, підвезли на тренування о пів на сьому і навіть підібрали з пізньої вечірки.

З січня 2015 року ми стали наповнювати соцмережі BVG: Facebook, Twitter, YouTube. Перед запуском ми активно обговорювали очікуваний потік реакцій, тому після старту були готові до повідомлень. Так, у Твіттері ми щохвилини отримували близько 5-10 відповідей на наші пости.

Найновіше промовідео BVG

Ми хотіли продовжувати отримувати фідбек від пасажирів, тому відповідали, що цінуємо та збираємо їхні коментарі, навіть якщо і не встигаємо відповісти на всі.

Скоро на кампанію звернула увагу преса. В газетах з’явилися заголовки на кшталт «BVG накликала бурю новою рекламною кампанією». Усім відомо: подія перетворюється на «бурю лайна» (shitstorm) в той момент, коли поважні новинні ресурси так її назвуть. Такі заголовки збільшили охоплення нашої кампанії, і ми продовжували:

– Доброго ранку, Берліне! Чудові новини – ми все ще любимо вас!

Хтось казав, що кампанія не працює, хтось говорив «вони хочуть стати улюбленим брендом». BVG відповідали – ми хочемо перестати бути брендом, який ненавидять. Ми не сприймаємо себе надто серйозно, і наша кампанія теж не така вже серйозна.

До прикладу, BVG писали коментарі про наклейки на вікнах вагонів – не всіх вони влаштовували. Ось одна із наших відповідей на таку критику: «Ми розглянули ваше питання і нам не до тями, чого ви причепилися до наших наклейок».

Інструменти

Ми часто використовуємо картинки користувачів – user generated content. Працювати з таким контентом дуже просто, адже потрібно лише вибрати вдалу фотографію, додати смішний підпис і запостити.

Маленькою жертвою цього підходу стала група художників, які заповнили один із вагонів метро осіннім листям заради художнього жесту. BVG використало кадр із їхнього відео, додавши: «Ви насмітили у нашому вагоні, тож принаймні дозвольте використати ваше фото в нашій рекламі».

Пост на Фейсбук-сторінці кампанії Weil wir dich lieben. Художники TOY Crew влаштували арт-інтервенцію та насмітили у вагоні. BVG використали їхнє відео для власної реклами.

Одним із вдалих проектів для нас стали тейковери (takeovers) на Instagram. Ми запрошуємо популярні сторінки, здебільшого присвячені Берліну, розмістити свій контент у нас. Картинки з Instagram ми перепощуємо у Twitter та Facebook, але додаємо якогось нового значення, щоб не дублювати меседж повністю.

Експериментували з постами у соцмережах в режимі прямих трансляцій. Вибірку найкращих твітів BVG під час футбольної гри між ірландською та німецькою командами навіть опублікували у місцевих медіа.

Ми прагнемо спілкуватися мовою наших користувачів, виступаючи з позиції рівного їм співрозмовника – такого ж берлінця. Ми вживаємо зрозумілі читачам метафори та підходимо до переписки з гумором.

Обов’язково дивимося, від кого надійшов коментар чи відповідь на пост, – якось нам написав більш-менш впізнаваний репер. У відповідь на критику ми вирішили трохи покепкувати, відповівши щось на кшталт: «Ви ніби репер, а на метро ще їздите, лол».

Нам пощастило, що між BVG та GUD – повна довіра. Так, креативна команда не узгоджує окремі пости та коментарі з керівництвом BVG. Це дає велику творчу свободу та дозволяє працювати дуже оперативно.

Наші жартівливі слогани ми публікуємо не лише у соцмережах – рекламу розміщуємо і на потягах та бусах BVG.

Наприкінці першого року кампанії почали створювати ще й промовідео. Ось одне з них.

У відео «Is mir egal» («Мені все одно») майже 13 млн переглядів. За сюжетом, співробітнику BVG плювати на гучну музику, собак у костюмі акули, бородатих жінок чи робота з гірчицею в метро – аби за квиток було сплачено.

Цим роликом BVG ніби говорить: «Пасажире, ми любимо тебе таким, який ти є. Роби у наших вагонах майже все, що захочеш, – ми не проти». До речі, багато хто у BVG вважав, що цей ролик занадто прямолінійний. Але відео швидко завоювало любов мас і співробітники BVG теж стали фанатами відео.

Той ролик – не єдина частина кампанії, яку спершу зустріли насторожено. До серії жовтих наклейок у формі серця з лого BVG (як на аватарі Instagram-кампанії) теж спершу поставилися непривітно, а зараз вони стали такими популярними, що ми постійно друкуємо нові партії.

Ще кілька прикладів

Коли в Америці президентом став Дональд Трамп, ми не втрималися і трохи з нього покепкували: «Приходьте до нас водієм, маленькі долоньки – не проблема!» (невеликий розмір рук Дональда Трампа став досить популярним приводом для жартів в США під час передвиборчої кампанії. Тренд не зник і після перемоги Трампа на виборах президента у 2016 році.– Platfor.ma).

Під час Тижня моди у Берліні ми розмістили серію плакатів на фешн-тему. На одному з них – фото похилого чоловіка у шортах (друге фото у цій статті) з жартівливим написом «Покажіть стиль до Тижня моди».

BVG. Плакат до берлінського тижня моди


А у цьому пості до Тижня моди ми скористалися сніжною погодою у ті дні та повторно опублікували цей знімок вдруге, але вже з написом по темі: «Тиждень моди ледь розпочався, а білий порошок уже всюди».


Продати більше квитків

У BVG є формат річного проїзного. Щоб продати його, ми запустили кілька реклам. Ось наш ролик, який пояснює пасажирові, чому квиток такий дорогий – хтось же має у реальному часі створювати несподівані поштовхи у вагонах та вчити водіїв закривати двері вагона за мить до того, як у вагон заскочить пасажир.

Секретна лабораторія BVG. «Деякі речі просто треба планувати заздалегідь, щоб добре працювати».


Мерч

Обивку на сидіннях вагонів BVG ніколи не вважали шиком, але зараз компанія продає мерч кольорів цієї обивки – і він дуже популярний. (До прикладу, в магазині можна купити ось такі пляжні капці – прим. авт.)

«При цих температурах ми не скаржимося, якщо пасажири приїжджають з нами до моря».


Колаборації

Ми любимо співпрацювати з іншими брендами та організаціями. Одного разу ми запросили класичний хор заспівати хештег #weilwirdichlieben BVG.

Вже легендарним став спільний проект із групою U2. Справа у тому, що у BVG є лінія з назвою U2. Коли група збиралась на гастролі в Берлін, вони зв’язались з BVG і запропонували виступити прямо в метро на тій лінії. Виявилося, що вони чули про нашу рекламну кампанію і захотіли її підтримати.


Виступ U2 в берлінській підземці

Концерт привернув шалену увагу з боку ЗМІ та користувачів соцмереж. Охоплення новини склало 5,8 млн користувачів, з них 3,2 млн – органічне. Успіх був величезним. Я б назвав цей проект найуспішнішим за всю мою кар’єру. BVG не витратило на гонорар групі ні копійки.

Ще однією вдалою співпрацею став спільний проект з Adidas. Ми випустили кросівки, які водночас були річним квитком на проїзд у BVG.

Кожна з 500 пар унікальних кросівок, в язички яких були вшиті прозні квитки на берлінський транспорт, коштувала 180 євро.


Що далі

Новим експериментальним проектом BVG став BerlKönig – сервіс виклику мініавтобусів за вимогою. Цей незвичний формат транспортних послуг було складно пояснити користувачам. Щоб швидко та доступно передати основні переваги нового продукту, ми знову обрали формат рекламного ролика:

Поетичне (буквально) відео на підтримку нового сервісу BVG – знавці німецької можуть оцінити рими в закадровому тексті.


Підсумки

Наостанок скажу, що рекламна кампанія #weilwirdichlieben (вона триває і досі) мала дуже позитивні результати – ставлення до BVG змінилося на краще, співробітники говорять, що тепер пасажири їх поважають.

Усім, хто веде подібні кампанії, раджу прагнути робити їх максимально справжніми – ваша аудиторія здатна відрізнити реальне від штучного. Ще кілька років тому бренди намагалися презентувати себе такими собі ідеальними компаніями. Але ніхто не ідеальний – будьте відкритими, говоріть про проблеми відверто. Це просто соцмережі – що може піти не так?

По арту: що сталося у світі мистецтва за 2018 рік

В 2018 році світ мистецтва сколихнувся від потоку інновацій і технологій, які вдихнули в нього нове життя та неймовірні можливості. Тепер відомі шедеври можна роздивитися онлайн, знайти свого двійника на картинах і послухати, як звучить Галактика. Platfor.ma зібрала арт-події минулого року, про які треба знати.

Для мистецтва 2018 рік почався зі знахідки – у січні три брати Ландау вирішили продати картину, яка дісталася їм у спадок від матері. Полотно здавалося родині моторошним і неприємним – на ньому двоє чоловіків приводили до тями непритомну жінку. Брати були тільки раді позбутися картини, тому виставили її з частиною гаражного мотлоху на аукціон. Коли ставка досягла $800, сім’я Ландау вже подумки відкривала шампанське та у весь голос кричала «продано», але далі почалося якесь божевілля. Люди з усього світу готові були віддати шалені гроші за огидне, на думку Ландау, зображення. Тільки коли полотно пішло з молотка за $1,1 млн, брати дізналися, що робота належить руці Рембрандта, датується 1620 роком і є частиною серії «Почуття» під назвою «Алегорія нюху». Було б дуже прикро продати подібний витвір мистецтва на розпродажі за $10, чи не так?

Ім’я голландського митця ще не раз звучало у минулому році. Ще у 1990-у з музею Ізабелли Стюарт Гарднер у Бостоні було підступно викрадено багацько картин – загальна вартість становила $500 млн! Досі грабіжників не знайшли, а в музеї на місці творів висять порожні рами – але у березні розробили спеціальний додаток, який допомагає їх заповнити. Він відновлює викрадені картини у доповненій реальності, в тому числі і єдиний морський пейзаж Рембрандта «Христос під час шторму на морі Галілейському» а також портрет «Леді та Джентльмен в чорному».

Не тільки Рембрандт був на вустах у представників і шанувальників арт-світу в 2018 році. 20 липня у Петербурзі поліція зупинила Mercedes і знайшла у багажнику автомобіля об’ємну композицію Казимира Малевича «червоний архітектон» – на унікальність дерев’яного об’єкта вказував спеціальний напис. На цьому вся достовірна інформація закінчується – водій, московський бізнесмен, за його словами, отримав витвір мистецтва від друзів, у яких він зберігався десятиліттями.  А віз архітектон у Брюссель до загадкового Ігоря, не здогадуючись, що річ у його багажнику може бути дорогоцінною. Де зараз зберігається твір, не зрозуміло.

Архітектон «Альфа» – перша супрематична архітектурна модель, створена Малевичем у 1923 році

Серед знахідок липня також варто відзначити керамічну плитку з частиною одного з найважливіших літературних досягнень античності – 13 віршами «Одіссеї» Гомера, яку археологи виявили під час розкопок в античному міста Олімпія, неподалік храму Зевса Олімпійського. Пам’ятка була створена приблизно в VIII-VII ст. до нашої ери, а знайдений уривок виявився епізодом із 14-ї пісні, в якій цар острова Ітака розмовляє зі свинопасом. Цей фрагмент археологи вважають найстарішим шматочком поеми – за попередніми оцінками, створеним не пізніше ІІІ ст. нашої ери.

© Greek Culture Ministry

А восени ЗМІ розповіли про незвичайний і дуже зворушливий випадок. Безхатченко знайшов на смітнику малюнок Бембі у рамці та продав його в антикварний магазин за 20 канадських доларів. Згодом з’ясувалося, що це оригінал роботи Disney для легендарного мультфільму, який коштує набагато більших грошей. Власник антикварної крамниці перепродав малюнок за 3700 канадських доларів, розшукав безхатченка та передав йому $1700. Тепер у чоловіка є мета – покинути вулицю та налагодити нормальне життя.

 

А поки прості смертні знаходять шедеври видатних художників, на світ з’являються інші генії мистецтва. І ми зараз не про людей. Розробники з Франції створили штучний інтелект і навчили його малювати на прикладі 15 тис. портретів XIV-XX століть. Варто сказати, що виходить у ШІ досить непогано – картину під назвою «Портрет Едмона Беламі» продали на аукціоні за $432 тис. До речі, у героя полотна, Едмонда, є ціла родина, яка належить «руці» того ж автора.

Portrait of Edmond Belamy created by GAN (Generative Adversarial Network)

Але не завжди нейромережа «народжується» насправді талановитою. Ось, наприклад, 18-річний дослідник Роббі Баррат хотів, щоб його творіння малювало картини у стилі ню, тому створив комбінацію двох нейромереж: одна тренувалася на сотнях портретів, а інша намагалася відрізнити отримані результати від оригіналів. Але щось пішло не так й алгоритм навчився обманювати свою прискіпливу опонентку. У результаті на світ з’явилися шедеври, на яких оголені люди скоріше нагадують сюрреалістичні плями, ніж живих створінь. Але Баррат був у захваті від результату та зазначив, що скоріш за все саме так штучний інтелект бачить людину.

Robbie Barrat

Поки деякі розробники пітніють над тим, щоб їхні нейромережі досягли рівня Далі або Ван Гога, інші накинули оком вже й на Шекспіра. Міжнародна команда розробників навчала алгоритм писати вірші на трьох тисячах сонетів, 154 із яких належали великому барду. У нейромережі вийшло настільки добре, що один із професорів англійської літератури відзначив форму катрену, але додав, що не вистачає глибинного змісту. Ось оцініть:

So gently, as the wind that flaps his wings

And shoots a monarch on the English lays

And what was that, with matters of all things

Tis well ashamed to know- of all her ways

 

Навіщо ви так: топ-10 серйозних новин, які читачі проігнорували

АвторЮрій Марченко
8 Січня 2019

Світ ще ніколи не змінювався настільки швидко, як тепер. І вже ніколи він не буде змінюватися настільки повільно. У 2018 було безліч важливих новин, які можуть фундаментально трансформувати наше життя. Platfor.ma відібрала серед своїх матеріалів ті серйозні, які, на нашу думку, заслуговували більшої уваги читачів. Ось ця десятка (повні новини – за посиланнями в підзаголовках).

Тест Тюрінга спробували замінити одним словом. Найлюдянішими стали «любов» і «какашка»

Тест Тюрінга – це перевірка, людина спілкується з тобою чи робот. Дуже важлива штука для оцінки якості штучного інтелекту. Зазвичай це виглядає як досить довге дистанційне спілкування, однак тепер науковці придумали інший спосіб. Тисяча людей за кілька етапів просто мали обрати найбільш людяні слова. Настільки людяні, що робот би їх просто не вибрав. Ну що, виграли «любов» і «какашка». Все логічно, ми, люди – такі.

Вчені вирахували, коли атмосфера стане непридатною для людини. Надто скоро

У 2018 було чимало невеселих новин про те, як саме нас усіх прикінчать кліматичні зміни. Ось, наприклад, дослідження кліматологів про те, що без протигазів по планеті можна буде тинятися хіба що найближчі років 200. А ще одна міжнародна група дослідників вважає, що у людства лишилось тільки 17 років на те, щоби вже не врятуватися, а просто сповільнити катастрофічні зміни. Ну і невелике (насправді грандіозне) підтвердження. Уявіть собі картинку Північного полюсу: завірюха, дикий холод, вітер. Що ж, у 2018-у ви могли ходити там у легкій курточці. Бо прямо під час полярної ночі температура на Північному полюсі перевищила норму на 30°C.

Пластикове сміття дісталося Маріанської западини – найглибшого жолоба Землі

Коли планета заводила собі людей, то навряд чи думала, що ми будемо псувати її найбільш вражаючі місця: Еверест і Маріанську западину. Про традицію залишати мотлох на вершині світу ви й самі все знаєте, а тепер ось і в найглибшому місці Землі є пластик. І це ж не окремий випадок – до того ж з’ясувалося, що Велика тихоокеанська сміттєва пляма в рази більша, ніж усі думали. Все це почалося з людини і в людині ж часто й закінчується. Бо разом із їжею ми з’їдаємо по 100 шматків пластику.

Визначили геологічний символ нашої епохи. Він вас здивує

А взагалі як нас запам’ятає планета, якщо мислити геологічними масштабами? Безліч бетону й металу можуть й не вціліти через мільйони років. Але є дещо, що, на думку міжнародної команди науковців, точно залишиться у вічності. Це курка! Аргументація – за посиланням у заголовку.

Голі люди, двійники, меми: топ-10 дивних новин 2018, які вам сподобалися

3 Січня 2019

Чим далі розвивається людство, тим більше в нього дивакуватих новин. 2018-й побив за цим параметром усі рекорди. Platfor.ma відібрала серед своїх матеріалів ті дивні, які найбільше сподобалися читачам. Одразу скажемо: на першому місці, звісно, порно. А ось вся неймовірна десятка.

10. Вчені пояснили, чому одні чують «Йенні», а інші – «Лорел»

Ви може вже й забули, але у травні всі шаленіли від аудіозапису, на якому одні чули чітке «йенні», а інші – відмінне «лорел». Врешті в суперечку вв’язалися й нейробіологи, які пояснили, що почути дійсно можна різне, а все залежить від віку. Наша порада: хочете здаватися молодшим – чуйте «йенні».

9. З’ясували, скільки пенісів на знаменитому гобелені з Байе і що вони означають

Історик з'ясував, скільки пенісів на гобелені з Байе і на що вони вказують

Важлива наукова новина. Гобелен з Байе – одна з ключових пам’яток середньовічного мистецтва і потужне джерело знань для істориків. Бо на ньому в деталях зображені 626 чоловіків і жінок, 190 коней, 35 собак, 37 дерев, 32 кораблі й 33 будівлі. А ще 93 пеніси! Оксфордський професор дослідив, які саме, кому належали та навіщо. Ми ж казали – важлива новина.

8. Вакансія фахівця з мемів. Стартова зарплата – $1750 на місяць

Українці – надзвичайно працелюбні люди. Особливо коли мова йде про меми. Особливо за 50 тис. грн на місяць. Щоправда, умови досить жорсткі: потрібен, скажімо, 10-річний досвід прокрастинації на розважальних сайтах. Якщо поки що не підходите, надолужуйте.

7. Сервіс, який шукає вам двійника серед видатних картин, запрацював в Україні

В Україні стала доступною функція Art Selfie в додатку Google Arts&Culture

З нещодавніх пір ви потужно вписані в історію світового мистецтва. По-перше, ви ще той витвір, а по-друге, в Україні стало можливо користуватися гуглівським сервісом Art Selfie. Цей додаток аналізує грандіозний масив живопису і знаходить портрети, які нібито схожі на вас. Підкреслюємо – нібито. Бо іноді таких уродів підсовує, ох.