Маршрути місяця: як не протринькати серпень

АвторТетяна Капустинська
31 Липня 2018
афіша

Хто ви­нен, що ро­би­ти і ку­ди піти на тижні – ось го­ловні за­пи­тан­ня людс­тва. Ре­дакція Platfor.ma на­ма­гаєть­ся відповіда­ти при­най­мні на ос­таннє з них, тому створила список подій на серпень. А цей місяць виявився щедрим на неймовірні концерти та фестивалі на будь-який смак, тож, сподіваємося, десь ми з вами таки й зустрінемось.

 

3 серпня

Jazz Arsenal | Літній сезон джазу в Мистецькому Арсеналі

Поки літо ще смакує, треба встигнути випробувати всі концертні майданчики під відкритим небом. Цього разу зірки зійшлися над простором культурно-мистецького комплексу Мистецький Арсенал, де увесь серпень буде присвячений джазовій музиці. Серед бендів та виконавців із різних частин світу – Ingrid Arthur Band та Keith Dunn із США, Sinne Eeg Quartet із Данії та український Zoe Gilby Band.

Коли: 3-26 серпня

Де: Мистецький Арсенал

Ціна питання: 350-450 грн

 

Мистецька декада від Арт-Подолу

На десять днів Поділ стане ще більш інтерактивним, мистецьким та розважальним. Безліч місцевих майданчиків будуть представляти себе культурними та мультидисциплінарними заходами – від концертів до екскурсій. Це, наприклад, безкоштовний показ фільмів Indie Lab, відкриття виставки про еротичний живопис, літературні прогулянки старим Подолом, урбаністична вечірка у Хвильовому, виступ гурту «Алиса встречает клавесин» та ще багато чого цікавого.

Коли: 3-12 серпня

Де: увесь Поділ

Ціна питання: майже всі заходи безкоштовні

 

Ulichnaya Eda: 5 years, 5 senses

Фестиваль «Вулична їжа» святкує свій перший ювілей із розмахом – це буде гучна вечірка на великій зеленій території з танцями до ранку, музичними сценами, пляжем і басейном, кінотеатром та, звісно, мільйоном різних страв: лобстери, бурріто, хумус, тако, качка по-пекінськи та багато іншого. Також у рамках події відбудеться перший чемпіонат Ukrainian Bodypainting Award, де митці зі всього світу покажуть, що таке п’ять почуттів.

Коли: 3-5 серпня

Де:арт-завод Платформа

Ціна питання: 75-100 грн

 

4 серпня

Ніч кіно Стенлі Кубрика

Американського та британського режисера Стенлі Кубрика недарма вважають генієм кіно та одним із найвпливовіших кінематографістів другої половини XX сторіччя. Фільми цього митця зняті в унікальній манері та з вишуканою майстерністю – настільки, що ними ви зможете насолоджуватися усю ніч. Наприклад, у цей день. На великому екрані покажуть три стрічки: «2001: Космічна Одіссея», «Спартак» та «Поцілунок вбивці».

Коли: 4 серпня, субота

Де: Кінопанорама

Ціна питання: від 120 грн

 

6 серпня

Концерт гурту Die Antwoord

Цей гурт із Кейптауна підкорив музикальний світ своїми відвертими текстами, екстравагантністю, потужними кліпами та неймовірними шоу. Тепер же вони їдуть до нас, щоб у вівторок вранці ми не змогли встати на роботу та повірити у те, що сталося. Ninja та Yo-Landi покажуть, що таке справжній хіп-хоп, дивовижний візуальний супровід та невичерпна енергія. На концерті ми почуємо улюблені хіти (Baby’s On Fireeeeee) та пісні з нового альбому The Book of Zef.

Коли: 6 серпня, понеділок

Де: Stereo Plaza

Ціна питання: від 1600 грн

 

9 серпня

Показ фільму «Вбивство священного оленя»

На даху телецентру пройде показ фільму-володара Золотої пальмової гілки за кращий сценарій, психологічного трилера грецького режисера Йоргоса Лантімоса «Вбивство священного оленя». За сюжетом підліток намагається познайомити успішного кардіохірурга зі своєю самотньою матір‘ю – ці, здавалося б, невинні дії призводять до шокуючих наслідків. До того ж, є приємний бонус – перед переглядом стрічки виконавчий продюсер UA:Культура та головний редактор онлайн-видання про кіно Moviegram Лук’ян Галкін прочитає вступну лекцію.

Коли: 9 серпня, четвер

Де: оглядовий майданчик телецентру «Олівець»

Ціна питання: за реєстрацією

 

15 серпня

Середовище Platfor.ma

Тільки в цей день вся редакція журналу спробує попрацювати в барі та не зганьбитися: несамовито робити коктейлі, наливати сидр, приносити ваші замовлення та пригощати фірмовим дрінком. Амбасадори проекту Маша Фронощук і Юрій Марченко приготували невеличкий стендап про життя та роботу редакції, а вона, в свою чергу – відповіді на будь-які ваші питання. Прямо на місці можна буде придбати та набити татуювання-перебивачки з українськими класиками, підняти келих із Platfor.ma, покуражитися та поспілкуватися, послухати вініловий сет та дізнатися про інші наші сюрпризи.

Коли: 15 серпня, середа

Де: Squat 17b

Ціна питання: вхід вільний

 

Цикл лекцій «7 особистостей українського шрифтового мистецтва». Лекція 1: Василь Кричевський

Цикл лекцій від школи каліграфії спрямований на розкриття особливостей українського стилю шрифтового мистецтва. Першим розкажуть про автора дизайну національного герба України «Тризуб», засновника українського стилю в архітектурі та першого художника вітчизняного кіно Василя Кричевського. Каліграфи, дизайнери та викладачі Вікторія та Віталіна Лопухіни нададуть цікаві факти з біографії митця та історію його творчого шляху, покажуть графічні роботи майстра та проведуть аналіз його літерацій. Буде шрифтово!

Коли: 15 серпня, середа

Де: школа каліграфії «Арт і Я»

Ціна питання: 200 грн

 

16 серпня

Koktebel Jazz Festival

Легендарний музичний фестиваль, який традиційно проходить у моря, цього року обіцяє здивувати не тільки якісною музикою на, слід зазначити, аж чотирьох сценах. Справа в тому, що у рамках події свою творчу програму представить також фестиваль сучасного мистецтва Artishock, а для прихильників технологій пройде справжня IT-конференція. тим часом гарячими виступами під шум теплого моря глядачів привітають такі відомі виконавці, як Dakh Daughters, Onuka, Олег Скрипка, Щасливі люди, Yuko, професіонали джазової сфери та спеціальні гості, імена яких поки що не розголошуються.

Коли: 16-19 серпня

Де: м.Чорноморськ, пляж «Чайка»

Ціна питання: квитки – від 145 грн, абонемент на всі дні – 1290 грн

 

18 серпня

2 Hours Design Battle. Version 2.0 

Вісім крутих та професійних українських дизайнерів позмагаються один з одним за звання найкращого – у них буде всього дві години, щоб усіма правдами та неправдами, силами Photoshop, Sketch, Figma, Cimena чи Paint створити промо-сторінку, що вразить усіх. На ринзі – Ярослав Леоненко (The23.design), Марко Іваник (Petcube), Ілля Кульбачний (Cosmos Studio) тощо. Оцінювати скіли гравців буде шановне журі креаклів, в тому числі засновник школи Projector Олександр Трегуб, Геннадій Осіпенко з Design Thinker, засновник бібліотеки BOtaN Олексій Іванов та інші гуру, які готові критикувати чи схвалювати.

Коли: 18 серпня, субота

Де: Innovecs

Ціна питання: онлайн-трансляція – 250 грн, квиток на подію – 750 грн

 

Концерт Grisly Faye

Все більше вітчизняних артистів змушують пишатися українською музикою та з гідністю заявляти, що це сфера, де ми таки здобули. Серед них й електронний проект Grisly Faye, який створює мелодію з використанням звуків природи – дощу, шелесту листя, дихання. У суботу станеться справжнє диво й на 90 хвилин глядачі поринуть у світ різних емоцій від почутого та побаченого. Заздримо їм (і собі) вже зараз!

Коли: 18 серпня, субота

Де: центр Леся Курбаса

Ціна питання: 300-500 грн

 

Концерт дуету Kiasmos (Live)

Вперше ісландський електронний проект завітає до Києва з живим виступом, щоб вшанувати публіку якісною неокласикою, інтимним ембіентом та актуальною електронікою. Про їхні виступи з потужним візуальним супроводом часто кажуть «це просто космос», а тепер у жителів та гостей столиці буде можливість це перевірити.

Коли: 18 серпня, субота

Де: Зелений театр

Ціна питання: від 750 грн

 

Фестиваль каліграфії, шрифту і книги «Простір літер» 

На два дні замок Любарта у Луцьку перетвориться на штаб-квартиру шрифтових дизайнерів і каліграфів – неформальний фестиваль збере у середньовічних стінах українських і зарубіжних гостей, щоб поговорити про красиві літери, логотипи та дизайн різних країн. На учасників чекають майстер-класи, каліграфічні експромти, колективний розпис холстів, а також концерти і зустрічі з професіоналами, яких рідко побачиш разом, а особливо – в замку XIV століття.

Коли: 18-19 серпня

Де: Луцький замок, Луцьк

Ціна питання: 250-450 грн

 

Projector Creative Picnic

Школа дизайну та розробки Projector запрошує представників креативної сфери на незвичайний нетворкінг у форматі дружнього пікніка. Відмінний настрій гарантує не тільки спілкування з гарними людьми, а ще й дискусії з професіоналами різних напрямків – завітають Ярослав Лодигін, Гарік Корогодський, Антон Фрідлянд, Сергій Дідковський та інші. Плюс вишуканий фудкорт – Whitebeard Blackbird, Orang+Utan, Vegano Hooligano, Fred&fresh, Хвильовий; ігри та розваги – фрисбі, настільний футбол, батути; перформанс художників та графітчиків; VR-воркшопи та Fabricator/FabLab – і навіть це ще не все.

Коли: 18 серпня, субота

Де: бульвар житлового комплексу Rybalsky

Ціна питання: 200-300 грн

 

22 серпня

Концерт гурту Too Many Zooz

Якщо ви не знаєте, що це за стиль такий «brasshouse», то запальний гурт, який у кінці серпня примчить до Києва прямо із нью-йоркських підземок, все розповість своїм виступом. Неповторна техніка тріо вразила вже весь світ – у репертуарі Too Many Zooz об’єднуються джаз, афро-кубинські ритми, франк та електронна музика, а поверх цього яскраво звучать саксофон, труба та перкусія. Ви не зможете не танцювати, редакція гарантує. І Too Many Zooz теж.

Коли: 22 серпня, середа

Де: Зелений театр

Ціна питання: від 550 грн

 

25 серпня

Brave! Factory Festival

На цьому фестивалі гармонійно об’єднуються мистецтво та музика – по всій території фабрики будуть зведені десятки арт-об’єктів від художників та скульпторів зі всього світу, на сцені зіграють музиканти та діджеї з різних країн. Тут і там будуть відкриті шість танцмайданчиків із живими виступами для кожного танцювального жанру, а пригощатимуть кращі столичні кухарі. Ну й звісно, музика… Понад 50 артистів з України та з-за кордону, серед яких Hidden Orchestra з живим виступом, британець Floating Points, Squarepusher з неймовірним візуальним шоу, травесті-репер Mikky Blanco та легенди світових андеграундних майданчиків: DVS1, Anna Haleta, Jane Fitz, Nicolas Lutz. Та й це лише маленька частина, адже організатори приготували багацько вражаючого, незвичайного та мистецького.

Коли: 25-26 серпня

Де: МЕТРОБУД

Ціна питання: від 825 грн

 

RespublicaFEST Conference «Гроші в музиці»

Літня частина великої конференції охоплює лекції та воркшопи для усіх, хто пов’язаний із музикою. Головною темою заходу є «гроші» та як їх знайти – експерти розкажуть про пошук міжнародних можливостей та фінансування, про те, чим живуть і харчуються музиканти, а також як заробляти творчістю та не сильно напружуватися при цьому.

Коли: 25-26 серпня

Де: Lightfield.Productions

Ціна питання: 250 грн – один день, 400 грн – два дні

 

31 серпня

Концерт гурту Imagine Dragons

Цей рік, та що там, місяць, не міг бути ще більш щедрим на круті концерти, але подивіться на це – з популярними хітами «Believer», «Thunder» та новими піснями до нас у гості вперше їде американський гурт Imagine Dragons, який люблять і шанують в усьому світі. Інді-рок виконавці вже мають статус одного з головних стадіонних гуртів світу, 20 міжнародних музичних нагород та близько 80 номінацій, а також щиру прихильність українських фанатів. Залишилося тільки чекати та довчити слова пісень.

Коли: 31 серпня, п’ятниця

Де: НСК «Олімпійський»

Ціна питання: від 2000 грн

 

Chernobyling festival

Це буде перший міжнародний постапокаліптичний фестиваль мистецтв зі справжнім екшеном – вас змусять уявити світ, у якому відсутня цивілізація, світ, сповнений пригод та труднощів. Наприклад, можна буде спуститися у підземне місто в стилі фільму «Mad Max», здійснити екскурсію у Прип’ять, або відправитися у тур підземеллями та дахами Києва, локаціями з Другої світової та Холодної воїн. На самому фестивалі є можливість зіграти у нову комп’ютерну гру на чорнобильську тематику, взяти участь у стріт-арті Києва та Чорнобиля, послухати виступи гуртів та діджеїв, а також випробувати різні адреналінові забавки. І все це заради добра – усі зароблені кошти підуть на допомогу літнім людям та дітям «чорнобильцям», які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Коли: з 31 серпня по 2 вересня

Де: ВДНГ, павільйон 13

Ціна питання: 125-625 грн, вулична зона – безкоштовно

Найцiкавiше на сайтi

Обирати, не шкодувати:
онлайн-інструменти для перевірки себе і кандидатів.
Не промахніться

Ми щодня користуємося мобільними застосунками, замовляємо їжу й таксі онлайн та всіляко спрощуємо своє існування. Та крім цих корисних, але короткострокових сервісів, існують інструменти, здатні вплинути на якість нашого життя не на п’ять хвилин, а на найближчі п’ять років. Разом із громадською організацією «Центр UA» ми підготували підбірку найкращих онлайн-ресурсів, які допоможуть отримати справді корисну інформацію про кандидатів в депутати на парламентських виборах.

21 липня українці обирають Верховну Раду за змішаною виборчою системою – голосувати треба і за окремих політиків, і за політичні партії. Отже, перевіряти доведеться і тих, і інших. Ці онлайн-інструменти допоможуть скинути маски з кандидатів та обрати тих, хто представлятиме ваші інтереси.

 

Зрозумій себе, щоб розуміти інших. Цей простий тест вивчає ваші погляди на економіку, роль громадянина, мораль та соціальні норми, а після проходження допомагає визначити найближчу вам ідеологію.

 

I want to believe: розбираємо 5 улюблених маніпуляцій політиків

«Щоб виявити обман, необхідно бути дуже уважним до кожної дрібниці», часто говорив  доктор Лайтман із серіалу «Теорія брехні». Інформаційне перевантаження та соцмережі зробили нас вразливими до маніпуляцій, і завжди знайдуться ті, хто не посоромиться цим скористатися. Особливо в переломні моменти життя країни: під час революцій, масових занепокоєнь і, звісно, виборів.

По факту, маніпуляція – це не брехня, а специфічна подача правди. А політична маніпуляція – це спекуляція на людських емоціях та почуттях. І чим ближчий політик до електорату на емоційному рівні, тим краще. Правда подається не комплексно, а частково і однобоко, із замовчуванням всіх незручних нюансів.

Історія знає багато політичних і державних діячів-маніпуляторів. Це психологічно сильні особистості, які вміло впливали на великі групи людей. Наполеон, Адольф Гітлер, Йосип Сталін, Михайло Горбачов досконало володіли технологією формування громадської думки як за рахунок власної харизми та здібностей, так і за допомогою підлеглих.

Однак найсильніше і найрезультативніше політичне маніпулювання здійснюється через ЗМІ. Нам обіцяють підвищити зарплати, стипендії, знизити ціни на комуналку, зробити доступними освіту та медицину, пропонують вигідні кредити на житло. Як розпізнати відверту маніпуляцію? Давайте розглянемо п’ять прикладів.

Бувало таке, що, вибираючи між двома футболками, ви ніяк не можете визначитись? Коли починаєш замислюватись, чи потрібна взагалі ця футболка, якщо ви прийшли в магазин за джинсами, з’являється чарівний консультант, який починає говорити, як вам пасують обидві речі, і з-поміж іншого зауважує, що він чи вона й самі таку носять. І от ви на касі вже розраховуєтесь за дві футболки. Тут спрацювала маніпуляція «я – як ти».

У політиці найбільш популярний спосіб наблизитися до електорату – говорити з виборцями їхньою мовою, позиціонувати себе як «свого хлопця». Цьому добре сприяє поява в публічному просторі. Хтось заводить Ютуб-канал, хтось щодня з’являється на міжнародних зустрічах у веселих шкарпетках, а хтось стає реальним мемом.

Яскравий приклад – прем’єр-міністр Канади Джастін Трюдо: він часто публікує в своєму Інстаграмі смішні фото зі своєю родиною, на кшталт святкування Гелловіну. Окрім того, одним із приводів по-доброму посміятися над прем’єр-міністром стала його звичка підбирати до своїх строгих костюмів незвичайні і яскраві шкарпетки. У гардеробі Джастіна є найрізноманітніші моделі: в різнокольорову смужку або з черепами, а також більш «патріотичні», із зображенням кленового листа. Людям це подобається, і за досить короткий проміжок часу Трюдо став улюбленцем електорату. 

Фото: Instagram Джастін Трюдо

Фуа-гра з цибулі, Зеленський, туга: Тетяна Кисельчук про біди й радощі Суспільного

АвторЮрій Марченко
9 Липня 2019

Вже декілька років архаїчне державне телебачення намагається перетворитися на актуальне і потужне Суспільне мовлення. Останні два роки генпродюсеркою його просвітницького напряму була Тетяна Кисельчук. До цього вона створила освітній проект Wise Cow, працювала головредом bit.ua, а зараз стане ідеологом цифрових платформ мовника. Для циклу інтерв’ю «Надлюдський фактор» Platfor.ma поговорила з Тетяною про діджитал платформу Суспільного, Зураба Аласанію, Ярослава Лодигіна, ейджизм, сексизм, штаб Зеленського, і про те, як боротьба із системою нівечить людей.

– Розкажи, чим ти пишаєшся за два роки роботи на Суспільному?

– Президентськими дебатами та першим сезоном суспільного-політичного ток-шоу «Зворотний відлік». До речі, нещодавно зі мною стався цікавий випадок, пов’язаний з дебатами. Я поїхала у відпустку знімати роадмуві про мотоциклістів, котрі подорожують через всю Європу. Насправді я там була «кишеньковим літописцем», записувала все, що відбувалося з героями цієї подорожі. Тобто в зйомках участі не брала, а знімали молоді хлопці з Trouble Tribe, їм по 23 роки, і вони успішні, талановиті та популярні. 

І от на день восьмий подорожі один із них запитав у мене: «А ти взагалі ким працюєш?», я кажу «та продюсером на Суспільному», і вже набираю повітря в легені, щоб видати стандартну інформацію «Суспільне – це UA:Перший, UA:Культура, 24 регіональних теле- та радіоканали, Українське радіо, радіо Промінь, Радіо Культура та цифрові платформи», але не встигаю я роззявити рота, як цей 23-річний оператор з умовно іншого світу, зі світу, де править інстаграм та дух свободи, перебиває мене і каже: «А, так я знаю, що таке Суспільне. Ви мали дебати за законом проводити». Ти не уявляєш, як приємно чути, коли люди, не дотичні про процесів, починають пізнавати Суспільне. Радіти рано, але радіти хочеться.

«Суспільне – це не лише про контент. Багато роботи лишається за кадром. Лише на пітчинги і захисти регіональних проектів ми витратили 64 години».
Джерело: фейсбук-сторінка Тетяни Кисельчук

– Я подивився телепрограму Суспільного за тиждень, декілька разів вмикав – і зловив себе на тому, що мені, в принципі, цікаво. Якісь документалки, шоу, загалом нормальний контент. Чому Суспільне все ще не надто популярний канал?

– Суспільного чи UA:Першого? У Суспільного 26 каналів, 24 з яких – регіональні. UA:Перший – це флагманський суспільно-політичний канал Суспільного мовлення. 

На телевізійний контент не можна дивитися в розрізі одного юніта. Ось ти побачив якусь документалку, і думаєш: «О! Непогано». Але у людини мають бути чіткі очікування ТБ. Скажімо, Новий канал позиціонує себе як канал для молодої аудиторії, ти очікуєш побачити там молодіжні серіали та мейковери, вмикаєш – і потрапляєш на молодіжний серіал, тож твої очікування виправдані. 

Якщо ми говоримо про UA:Перший, цей канал мусить транслювати найактуальніші новини, аналіз найважливіших подій країни. А якщо ти вмикаєш і в тебе то новини, то світ дикої природи, то кулінарне шоу, то дитяче шоу – це заважає тобі сформувати очікування. На щастя, в цьому році у нас суттєво оновиться контент: новини, інформаційне мовлення, аналітика. Але телебачення вже поза зоною моєї компетенції, тобі краще спитати про це інших.

Зураб Аласанія

Особливо культурні гроші: 24 непростих запитання до Українського культфонду

АвторЮрій Марченко
5 Липня 2019

– Щодо фонду можна знайти багато відгуків, як схвальних, так і не дуже. Але я не бачив жодного, де казали, що така установа взагалі не потрібна. На вашу думку, які головні недоліки УКФ?

– Забюрократизованість процесів. Знаєте, ми б залюбки вийшли і сказали: так, ви всі круті, документів не треба, ось вам гроші. Але ж ми всі погодилися, що мають бути спільні правила. Що ніхто не може зайти до мене в кабінет і через особисту симпатію щось собі отримати – у мене просто немає можливості та бажання для такого ручного режиму. Але спільнота часто хоче якихось винятків: ну, це ж ми, ми ідейно важливі, ну зробіть поступки… Гадаю, це наслідок недолугого державного апарату, частиною якого ми зараз є. Але ми намагаємося накласти на нього нові підходи. Підсумовуючи: інституція з новим мисленням змушена існувати в реаліях старої системи.

– Чим із зробленого УКФ ви пишаєтесь?

– Фактично наш офіс запрацював лише навесні 2018-го, тобто кілька місяців тому ми відсвяткували рік. Гадаю, можна пишатися тим, що за цей час ми зробили те, на що у міжнародних фондів йде три-чотири роки. Ми обговорювали це з керівниками установ із Польщі, Нідерландів, Канади – після юридичного запуску зазвичай декілька років випрацьовують програми, проводять фокус-групи, визначають цільові аудиторії. І тільки після цього запускають реальні грантові програми. Але ми живемо трохи в інших реаліях, тому встигли зробити все з вище переліченого протягом року.

Ми розуміли, що час обмежений, тому взяли за приклад європейську модель культурних грантів, де є поділ тільки за типом заявника: індивідуальна заявка; заявка у співпраці з національним партнером; і з міжнародним. Також ми визначили пріоритети власної роботи і погодили їх з Мінкультом. На основі всього цього ми й запустили перший конкурс проектів, на який отримали 716 заявок – вважаю, що для нової інституції це був гарний результат. 

Цього року в межах реалізації розробленої 2018 року Стратегії УКФ ми вже запустили шість тематичних програм та отримали загалом 2018 заявок.