Маршрути лютого: події, що зроблять місяць добрішим

АвторТетяна Капустинська
1 Лютого 2019
афіша

Хто ви­нен, що ро­би­ти і ку­ди піти – ось го­ловні питання людс­тва. Ре­дакція Platfor.ma на­ма­гаєть­ся відповіда­ти при­най­мні на ос­таннє з них.

1 лютого

Виставка-серіал «Озброєні та небезпечні»

Незвичайна експозиція в експериментальному форматі відеосеріалу об’єднує творчість художників і режисерів, метою яких є зобразити крихке становище українського суспільства в умовах зовнішнього втручання на сході та активністю радикальних рухів всередині країни. Проект створили із постановочих і реальних кадрів, знятих під час різноманітних подій і ситуацій. Усі вони будуть транслюватися у стінах культурного центру «Ізоляція».

Коли: до 17 березня

Де: IZOLYATSIA

Ціна питання: вхід вільний

 

Вечори французького кіно

Відразу в 11 містах України відбудеться свято найгучніших французьких кінопрем’єр. Серед них – історична картина про Велику французьку революцію з Гаспаром Ульєлем в головній ролі «Один король – одна Франція», мелодрама Луї Гарреля «Чесний чоловік», фірмові комедії та життєва драма «Аманда» про втрату близьких, любов і пошуки порозуміння з тими, хто опинився поряд.

Коли: Київ – до 7 лютого, інші міста – протягом місяця

Де: кінотеатр «Київ» у столиці, «Планета кіно» у Львові та Сумах, «Родина» у Вінниці, «8 1/2» у Харкові

Ціна питання: вартість квитка в кіно

 

Carbon Media Art Festival

У програмі фестивалю мистецтва, медіа та технологій – вражаючі лекції (наприклад, про інтерактивну арт-інсталяцію в Чорнобилі або роль математики в сучасному арт-світі), перформанси, електронна музика, візуалізації, виставка винаходів, VR, фрік-шоу та кінопокази. Межа між мистецтвом і технологіями? Ні, не чули.

Коли: 1-17 лютого

Де: ВДНГ

Ціна питання: від 120 грн

 

6 лютого

Гра «Що? Де? Коли» по Гаррі Поттеру

На турнірі ви зможете перевірити свою обізнаність у всесвіті «Гаррі Поттера», зігравши 36 питань. Хороша новина: їх можна взяти за допомогою не тільки сухих знань, а й логіки. Команди, які зайняли призові місця, отримають подарунки з офіційного магазину Поттера у Лондоні. І це, звісно, не враховуючи шалених емоцій та вражень.

Коли: 6 лютого, середа

Де: Big Ben та Beer House

Ціна питання: від 200 грн

 

7 лютого

Виставка «Архітектура. Громада. Час»

15 митців, серед яких фотографи, архітектори, дизайнери та журналісти, візьмуть участь у креативному проекті, щоб показати, як хаотично забудовуються українські міста. Під час виставки буде працювати «Дискусійна платформа» на тему архітектури та її зв’язку з візуальним образом країни, а також відбудуться лекції й інші події, які анонсують згодом.

Коли: 7-27 лютого

Де: «Мистецький Арсенал» (мала галерея)

Ціна питання: вхід вільний

 

Ретроспектива Хаяо Міядзакі. «Віднесені привидами»

Цього року на великих екранах покажуть анімаційні стрічки відомого японського режисера та студії Ghibli в українській озвучці. Відкриває ретроспективу легендарний мультфільм про сміливу дівчинку Чіхіро та її неймовірні пригоди у спустошеному місті. Якщо ви ще не бачили цей шедевр, який свого часу отримав «Оскар» та «Золотого ведмедя», то ми вам трохи заздримо, адже у вас попереду чудовий вечір.

Коли: з 7 лютого, четвер

Де: кінотеатри «Київ», «Жовтень», мережа «Баттерфляй», а також «Планета кіно» у Харкові, Одесі, Сумах, Львові та Києві

Ціна питання: вартість квитка в кіно

 

Читацька група #1: Донна Гаравей + Хіто Штейерл

НХМУ відкриває популярний у всьому світі формат читацьких груп – раз на місяць усі охочі зможуть приєднатися до вивчення та обговорення текстів про сучасну культуру. На першій зустрічі дискутувати будуть про «Situated Knowledges» дослідниці Донни Гаравей та «In the free fall» мисткині Хіто Штейерл. Обговорення відбудеться українською мовою, а от домашнє завдання – попередньо прочитати тексти все ж доведеться – англійською.

Коли: 7 лютого, четвер

Де: Національний художній музей України

Ціна питання: безкоштовно, але за реєстрацією

 

Прем’єра фільму «Усі знають»

Весілля, на якому викрадають доньку головної героїні, стає точкою відліку в трилері іранця Асгара Фархаді. З цього моменту лишається тільки спостерігати за тим, як витончено режисер руйнує життя жінки та чоловіка у виконанні Пенелопи Крус та Хав’єра Бардема. Робить він це настільки майстерно, що стрічка мала честь відкривати Каннський кінофестиваль та була номінована там на «Золоту пальмову гілку».

Коли: 7 лютого, четвер

Де: кінотеатр «Київ»

Ціна питання: вартість квитка в кіно

 

Берлінале-вікенд

7 лютого стартує важливий для Німеччини та всієї Європи 69-й Берлінський міжнародний кінофестиваль. Про стрічки, представлені там, будуть говорити увесь наступний рік. Тим часом в Києві відкриття події пропонують вшанувати показами учасників минулорічного фестивалю. Серед них – «Між рядами» Томаса Штубера, «Обличчя/Рило» Малґожати Шумовської та «[Не] торкайся» Адіни Пінтіліє. Усе – мовою оригіналу з українськими субтитрами.

Коли: 7-9 лютого

Де: кінотеатр «Київ»

Ціна питання: вартість квитка в кіно

 

9 лютого

Виставка номінантів міжнародної премії Future Generation Art Prize 2019

Цього року премію для молодих художників віком до 35 років вручатимуть вже вп’яте, але вперше виставка номінантів займе всі поверхи Pinchuk Art Centre та навіть Бессарабський ринок. Художники з 17 країн світу представлять свої нові роботи та поборються за головний приз у 100 тис. доларів – нас усіх запрошено оцінити їхні старання.

Коли: з 9 лютого по 7 квітня

Де: Pinchuk Art Centre

Ціна питання: вхід вільний

 

Kyiv Photo Book

У Києві вперше пройде фестиваль фотокниг. На події можна буде подивитися, погортати та придбати альбоми від видавництв та незалежних митців, поспілкуватися з авторами та дізнатися про їхній досвід, послухати лекції, надихнутися класичною, художньою, сучасною фотографією на ярмарку, а також познайомитися з представниками українських та закордонних видавництв.

Коли:  9 лютого, субота

Де: IZONE

Ціна питання: вхід вільний

 

12 лютого

Лекція «Мозок і анатомія щастя»

Кандидат біологічних наук і науковий співробітник відділу сигнальних систем клітини Інституту молекулярної біології та генетики НАН України Олександр Скорохода дасть відповідь на питання, які так давно хвилюють людство: як стати щасливим і що ж таке щастя? З наукової точки зору, звісно. Слухачі дізнаються, де у мозку розташовані центри задоволення та як на них впливати, як діють «молекули щастя», як позбутися наслідків стресу та депресії, а також що їсти, щоб радіти життю.

Коли: 12 лютого, вівторок

Де: креативний простір «Часопис»

Ціна питання: 300 грн

 

13 лютого

Чорно-білі балети Іржі Кіліана

Вперше на українській сцені три відомі одноактні балети чеського хореографа Іржі Кіліана: «Шість танців», «Маленька смерть» і «Грішні ангели». Усе це в монохромній естетиці та під музику Моцарта й Райха. Доповнить композицію постановка «Маленька церемонія» молодого хореографа Меді Валєрські.

Коли: 13-14 лютого

Де: Жовтневий палац

Ціна питання: 250-2100 грн

 

14 лютого

Музейний вікенд

«Музейна» колекція стрічок KyivMusicFilm ближче познайомить із життям і творчістю легенд світового мистецтва – Караваджо, Пікассо, Клімта і Шіле. Не встаючи з крісла, можна опинитися у величному Луврі, галереї Уффіці, величезному музеї Прадо, барочній галереї Бельведер і нью-йоркському МоМА, а також в часах, коли творили генії. Три дні – три фільми.

Коли: 14-16 лютого

Де: кінотеатр «Київ»

Ціна питання: вартість квитка в кіно

 

Концерт Years&Years

Є ідея для подарунка на День Святого Валентина – перший в Україні концерт романтичних і чуттєвих, але водночас динамічних і незвичайних Years&Years. Гурт запрошує на свій вечір людей, закоханих не тільки один в одного, але ще й в музику, щоб презентувати новий альбом і в задоволенні замружувати очі під знайомі мелодії.

Коли: 14 лютого, четвер

Де: Stereo Plaza

Ціна питання: від 990 грн

 

15 лютого

Концерт Cepasa

Український електронний гурт наживо презентує новий альбом «Dark Beauty» – він вже опинився у топі найкращих за 2018 рік за версією журналів «СЛУХ», «The Village», «Karabas Live», «Liroom», «Новое Время». Чому? Дізнайтеся особисто.

Коли: 15 лютого, п’ятниця

Де: Мала опера

Ціна питання: від 500 грн

 

16 лютого

Прем’єра вистави «Аліса»

Спектакль за мотивами загадкового та магічного твору Льюїса Керрола «Аліса в Дивокраї» затягне глядачів у світ тіней та абсурду. Дивовижні герої, знайомі діалоги, фантастичні пригоди – над проектом працювала команда медіа-художників, хореографів і композиторів, тож буде мультидисциплінарно.

Коли: 16-17 лютого

Де: Перший театр, Львів

Ціна питання: від 35 грн

 

21 лютого

Лекція «Повість про зростання житла: від приміської утопії до етнічно різноманітної громади»

В межах публічної програми школи CANactions архітекторка, урбаністка та викладачка Уельської школи архітектури Фані Костуру, яка до того ж працює дослідницею в організації Theatrum Mundi, розповість, за яким принципом проектувалися міста у Європі, яка роль у економіці нерухомої власності та як за допомогою житла уникнути кризи.

Коли: 21 лютого, четвер

Де: Національний художній музей України

Ціна питання: за реєстрацією

 

22 лютого

Концерт Tempesta di Mare («Буря на морі»)

Дебютний концерт естрадно-симфонічного оркестру України з новим головним дириґентом Луїджі Ґаджеро відкриє перша відома українська симфонія Максима Березовського «C-dur» (початок 1770-х років), а продовжать знамениті твори – «Симфонія №39 g-moll» Йозефа Гайдна, «Концерт для фагота з оркестром» Моцарта та «Симфонія №4» Фелікса Мендельсона.

Коли: 22 лютого, п’ятниця

Де: Будинок звукозапису українського радіо

Ціна питання: від 100 грн

 

23 лютого

Copyrafting – copywriting conference

Один день, сім годин, п’ять лекцій для всіх, хто пише. Школа Projector запрошує на конференцію не тільки копірайтерів, журналістів і редакторів, а й усіх, кому знання про якісний текст можуть стати в пригоді (маркетологи, дизайнери та рекламники, це і про вас). Про дива креативу, силу літер і магію синтаксису будуть розповідати головний редактор WAS Іван Сіяк, контент-дизайнери в Intercom Келлі О’Браєн і Сем Вейнгартен, digital creative director Артем Кучін, який працював із PepsiCo, Unicef і «Київстар», product writer в MacPaw Женя Палаш та head of communications у Django Stars Анастасія Марушевська.

Коли: 23 лютого, субота

Де: FEDORIV Hub

Ціна питання: від 1400 грн

 

Music Conference Ukraine: як працює концертна індустрія?

На велику музичну конференцію завітають спеціалісти зі всього світу, щоб поділитися досвідом організації концертів, спілкування з зірками, створення великих турів та розібрати кейси успішних подій минулого року. Серед спікерів програмний координатор шоукейс-фестивалю «Eurosonic Noorderslag» Oskar Strajn, програмний директор «Waves Vienna» Thomas Heher, журналіст польського ресурсу Polityka і засновник музичного порталу «beehype» Mariusz Herma. Також на відвідувачів очікують 20 дискусійних панелей, нетворкінг-сесій, воркшопів і навіть музичні виступи.

Коли: 23-24 лютого

Де: Samskara

Ціна питання: 350-650 грн

27 лютого

Концерт Yoav

Співак родом з Ізраїлю, який більшість часу жив і творив у ПАР. Його стиль – це суміш фолку, інді, техно й кантрі, а інструменти – лише гітара та голос. На київській сцені він презентує новий альбом і відсвяткує десять років творчості.

Коли: 27 лютого, середа

Де: Atlas

Ціна питання: від 500 грн

 

Лекція «Ефект глітчу: мистецтво 1990-х, телебачення та відеоарт»

Шалені 90-і були особливо шаленими в мистецтві. Докази наведе співробітниця Дослідницької платформи PinchukArtCentre, публіцистка, співавторка книги «Паркоммуна» Катерина Яковленко. Вона розповість про те, як експерементували українські автори того часу з відео та як це вплинуло на телебачення, світовий кінематограф і культуру в цілому. Лекція проходить в межах проекту «Озброєні та небезпечні».

Коли: 27 лютого, середа

Де: IZONE

Ціна питання: вхід вільний

 

28 лютого

Прем’єра фільму «Секс, мода, диско»

Документальний фільм про генія ілюстрації, зірку мистецтва 70-х і одного з основоположників поп-арту Антоніо Лопеса. Глядач може зазирнути за куліси богемного життя митця, розкрити таємниці його натхнення та дізнатися, як йому вдавалося створювати тренди.

Коли: 28 лютого, четвер

Де: кінотеатри «Київ» «Жовтень», мережа «Баттерфляй», а також «Планета кіно» у Харкові, Одесі, Сумах, Львові та Києві

Ціна питання: вартість квитка в кіно

Найцiкавiше на сайтi

По арту: що сталося у світі мистецтва за 2018 рік

В 2018 році світ мистецтва сколихнувся від потоку інновацій і технологій, які вдихнули в нього нове життя та неймовірні можливості. Тепер відомі шедеври можна роздивитися онлайн, знайти свого двійника на картинах і послухати, як звучить Галактика. Platfor.ma зібрала арт-події минулого року, про які треба знати.

Для мистецтва 2018 рік почався зі знахідки – у січні три брати Ландау вирішили продати картину, яка дісталася їм у спадок від матері. Полотно здавалося родині моторошним і неприємним – на ньому двоє чоловіків приводили до тями непритомну жінку. Брати були тільки раді позбутися картини, тому виставили її з частиною гаражного мотлоху на аукціон. Коли ставка досягла $800, сім’я Ландау вже подумки відкривала шампанське та у весь голос кричала «продано», але далі почалося якесь божевілля. Люди з усього світу готові були віддати шалені гроші за огидне, на думку Ландау, зображення. Тільки коли полотно пішло з молотка за $1,1 млн, брати дізналися, що робота належить руці Рембрандта, датується 1620 роком і є частиною серії «Почуття» під назвою «Алегорія нюху». Було б дуже прикро продати подібний витвір мистецтва на розпродажі за $10, чи не так?

Ім’я голландського митця ще не раз звучало у минулому році. Ще у 1990-у з музею Ізабелли Стюарт Гарднер у Бостоні було підступно викрадено багацько картин – загальна вартість становила $500 млн! Досі грабіжників не знайшли, а в музеї на місці творів висять порожні рами – але у березні розробили спеціальний додаток, який допомагає їх заповнити. Він відновлює викрадені картини у доповненій реальності, в тому числі і єдиний морський пейзаж Рембрандта «Христос під час шторму на морі Галілейському» а також портрет «Леді та Джентльмен в чорному».

Не тільки Рембрандт був на вустах у представників і шанувальників арт-світу в 2018 році. 20 липня у Петербурзі поліція зупинила Mercedes і знайшла у багажнику автомобіля об’ємну композицію Казимира Малевича «червоний архітектон» – на унікальність дерев’яного об’єкта вказував спеціальний напис. На цьому вся достовірна інформація закінчується – водій, московський бізнесмен, за його словами, отримав витвір мистецтва від друзів, у яких він зберігався десятиліттями.  А віз архітектон у Брюссель до загадкового Ігоря, не здогадуючись, що річ у його багажнику може бути дорогоцінною. Де зараз зберігається твір, не зрозуміло.

Архітектон «Альфа» – перша супрематична архітектурна модель, створена Малевичем у 1923 році

Серед знахідок липня також варто відзначити керамічну плитку з частиною одного з найважливіших літературних досягнень античності – 13 віршами «Одіссеї» Гомера, яку археологи виявили під час розкопок в античному міста Олімпія, неподалік храму Зевса Олімпійського. Пам’ятка була створена приблизно в VIII-VII ст. до нашої ери, а знайдений уривок виявився епізодом із 14-ї пісні, в якій цар острова Ітака розмовляє зі свинопасом. Цей фрагмент археологи вважають найстарішим шматочком поеми – за попередніми оцінками, створеним не пізніше ІІІ ст. нашої ери.

© Greek Culture Ministry

А восени ЗМІ розповіли про незвичайний і дуже зворушливий випадок. Безхатченко знайшов на смітнику малюнок Бембі у рамці та продав його в антикварний магазин за 20 канадських доларів. Згодом з’ясувалося, що це оригінал роботи Disney для легендарного мультфільму, який коштує набагато більших грошей. Власник антикварної крамниці перепродав малюнок за 3700 канадських доларів, розшукав безхатченка та передав йому $1700. Тепер у чоловіка є мета – покинути вулицю та налагодити нормальне життя.

 

А поки прості смертні знаходять шедеври видатних художників, на світ з’являються інші генії мистецтва. І ми зараз не про людей. Розробники з Франції створили штучний інтелект і навчили його малювати на прикладі 15 тис. портретів XIV-XX століть. Варто сказати, що виходить у ШІ досить непогано – картину під назвою «Портрет Едмона Беламі» продали на аукціоні за $432 тис. До речі, у героя полотна, Едмонда, є ціла родина, яка належить «руці» того ж автора.

Portrait of Edmond Belamy created by GAN (Generative Adversarial Network)

Але не завжди нейромережа «народжується» насправді талановитою. Ось, наприклад, 18-річний дослідник Роббі Баррат хотів, щоб його творіння малювало картини у стилі ню, тому створив комбінацію двох нейромереж: одна тренувалася на сотнях портретів, а інша намагалася відрізнити отримані результати від оригіналів. Але щось пішло не так й алгоритм навчився обманювати свою прискіпливу опонентку. У результаті на світ з’явилися шедеври, на яких оголені люди скоріше нагадують сюрреалістичні плями, ніж живих створінь. Але Баррат був у захваті від результату та зазначив, що скоріш за все саме так штучний інтелект бачить людину.

Robbie Barrat

Поки деякі розробники пітніють над тим, щоб їхні нейромережі досягли рівня Далі або Ван Гога, інші накинули оком вже й на Шекспіра. Міжнародна команда розробників навчала алгоритм писати вірші на трьох тисячах сонетів, 154 із яких належали великому барду. У нейромережі вийшло настільки добре, що один із професорів англійської літератури відзначив форму катрену, але додав, що не вистачає глибинного змісту. Ось оцініть:

So gently, as the wind that flaps his wings

And shoots a monarch on the English lays

And what was that, with matters of all things

Tis well ashamed to know- of all her ways

 

Почати з понеділка: ідеї для того, щоб нарешті змінити життя

Початок нового року – саме час для того, щоб наважитись на зміни в житті. Починати треба… та з чого завгодно – від нового раціону до вибору професійного напрямку. Platfor.ma зібрала історії, поради та досвід, які надихнуть, навчать і послугують легким мотиваційним копняком.

Уривок з книжки «Дизайн-мислення. Спроектуй своє життя»


Для тих, хто хоче «змінити все» та «почати з чистого листа», експерти Стенфордського університету Білл Барнетт і Дейв Еванс написали книгу про те, як застосувати відомий метод design thinking собі на користь. Завдяки цьому уривку ви можете з’ясувати, яким шляхом рухатися до життя своєї мрії, та дізнатися про п’ять правил дизайнерського мислення, яких варто для цього дотримуватися.

Що буде, якщо проміняти проектний менеджмент на роботу вчителя


Уявіть собі, що ви працюєте менеджером на цікавих проектах та маєте неабиякі успіхи, але раптово вирішуєте все змінити. Таке трапилося з Тетяною Ендшпіль, яка три роки тому почала працювати вчителькою програмування у школі, а тепер розповідає про свої злети й падіння, один переломний момент і чому школа – це реаліті-шоу.

Станьте поліглотом – не пошкодуєте: три раціональні аргументи на користь знання мов


Декан мистецтв і наук, професор світових досліджень та соціології Деніел Еверетт з університету Бентлі вважає, що знання декількох мов – обов’язкова складова в сучасному світі. А ще він відомий вчений, який першим у світі описав унікальну мову племені пірахан і вирішив спростувати ключову лінгвістичну ідею Ноама Хомськи: на думку Еверетта, людська мова визначається не будовою та функціями мозку, а культурою. У своєму есе вчений говорить про важливу роль поліглотства, і наводить три аргументи «за»: прагматичний, неврологічний та культурний.

17 шкіл в Україні для тих, хто хоче отримати творчу спеціальність


Ми розмістили підбірку в межах підбірки не просто тому, що в нас дивне почуття гумору. Тут ми зібрали школи, які допоможуть отримату творчу освіту для роботи у креативних індустріях. Тож, майбутні профі у журналістиці, дизайні, фотографії, SMM, маркетингу, – обирайте варіант згідно з вашими уподобаннями!

Маршрут до любові: як берлінське метро всіх у себе закохало

АвторМарія Іванова
14 Січня 2019

Поїздки у громадському транспорті бувають не дуже приємними не лише в Україні – там штурхнуть, тут ноги відтопчуть, хтось забув прийняти ранковий душ, а десь двері зачинилися прямо перед вашим носом. Берлінська транспортна компанія BVG так втомилась від незадоволених пасажирів, що вирішила провести тотальний ребрендинг і завоювати любов прискіпливих німців неординарною рекламною кампанією, текст про яку вам вже колись сподобався. Про креативні ідеї та їх реалізацію розповів у своїй лекції на Social Media Week Kyiv Крістіан Артопе, керуючий партнер рекламної агенції GUD.berlin.

Крістіан Артопе. Фото: Аліна Рудя. Джерело: telegraf.design.

З чого розпочалась кампанія #weilwirdichlieben («Бо ми вас любимо»)? Три роки тому BVG прийшли до нас із бажанням змінити громадську думку про себе. Компанія була переконана – вони надають якісні послуги за доступною ціною, проте прискіпливі берлінці мало цінують роботу BVG та ще й жаліються на всі найменші незручності, яких просто не уникнути під час поїздок громадським транспортом.

BVG були переконані – варто лише пояснити берлінцям, наскільки старанно і з любов’ю до них ми працюємо кожного дня, і ставлення громадськості до компанії зміниться на краще. Для нас завдання висловити любов транспортної компанії до жителів міста було цікавим, адже такі зізнання часто не зустрінеш.


Концепція

Ми вирішили показати, що Берлін та BVG – це ідеальна пара. Ми розробили такі пункти кампанії:

– обіцянка бренда,

– особистість бренда,

– презентація бренда.

Також ми розуміли, що представити любов транспортної компанії до своїх пасажирів варто дещо іронічно. Крім того, не можна просто ігнорувати незручності пасажирів – необхідно визнати, що поїздка у громадському транспорті не завжди буває приємною.

У наших комунікаціях ми хотіли показати BVG в особі простого співробітника, який іноді може непривітно попросити всіх завершити посадку або відійти в сторону – але лише тому, що хоче, аби все працювало без затримок.

Ще однією особливістю кампанії стала відмова від використання дуже глянцевих зображень. Ми хотіли ілюструвати меседжі картинками, які сприймалися б органічно – так, як самі пасажири могли б показати вагони та станції.

Ми придумали хештег кампанії – #weilwirdichlieben («Бо ми вас любимо»). У BVG розуміли, що повідомлень буде багато, і на всі зреагувати не вдасться. Тим не менше, бачити реакцію та розуміти, з якими проблемами стикаються пасажири, було важливо.


Початок

Кампанію відкрила серія тізерів у транспорті – не розкриваючи мети кампанії, ми намалювали емоційну картину: ми забрали тебе з універу о четвертій, підвезли на тренування о пів на сьому і навіть підібрали з пізньої вечірки.

З січня 2015 року ми стали наповнювати соцмережі BVG: Facebook, Twitter, YouTube. Перед запуском ми активно обговорювали очікуваний потік реакцій, тому після старту були готові до повідомлень. Так, у Твіттері ми щохвилини отримували близько 5-10 відповідей на наші пости.

Найновіше промовідео BVG

Ми хотіли продовжувати отримувати фідбек від пасажирів, тому відповідали, що цінуємо та збираємо їхні коментарі, навіть якщо і не встигаємо відповісти на всі.

Скоро на кампанію звернула увагу преса. В газетах з’явилися заголовки на кшталт «BVG накликала бурю новою рекламною кампанією». Усім відомо: подія перетворюється на «бурю лайна» (shitstorm) в той момент, коли поважні новинні ресурси так її назвуть. Такі заголовки збільшили охоплення нашої кампанії, і ми продовжували:

– Доброго ранку, Берліне! Чудові новини – ми все ще любимо вас!

Хтось казав, що кампанія не працює, хтось говорив «вони хочуть стати улюбленим брендом». BVG відповідали – ми хочемо перестати бути брендом, який ненавидять. Ми не сприймаємо себе надто серйозно, і наша кампанія теж не така вже серйозна.

До прикладу, BVG писали коментарі про наклейки на вікнах вагонів – не всіх вони влаштовували. Ось одна із наших відповідей на таку критику: «Ми розглянули ваше питання і нам не до тями, чого ви причепилися до наших наклейок».

Інструменти

Ми часто використовуємо картинки користувачів – user generated content. Працювати з таким контентом дуже просто, адже потрібно лише вибрати вдалу фотографію, додати смішний підпис і запостити.

Маленькою жертвою цього підходу стала група художників, які заповнили один із вагонів метро осіннім листям заради художнього жесту. BVG використало кадр із їхнього відео, додавши: «Ви насмітили у нашому вагоні, тож принаймні дозвольте використати ваше фото в нашій рекламі».

Пост на Фейсбук-сторінці кампанії Weil wir dich lieben. Художники TOY Crew влаштували арт-інтервенцію та насмітили у вагоні. BVG використали їхнє відео для власної реклами.

Одним із вдалих проектів для нас стали тейковери (takeovers) на Instagram. Ми запрошуємо популярні сторінки, здебільшого присвячені Берліну, розмістити свій контент у нас. Картинки з Instagram ми перепощуємо у Twitter та Facebook, але додаємо якогось нового значення, щоб не дублювати меседж повністю.

Експериментували з постами у соцмережах в режимі прямих трансляцій. Вибірку найкращих твітів BVG під час футбольної гри між ірландською та німецькою командами навіть опублікували у місцевих медіа.

Ми прагнемо спілкуватися мовою наших користувачів, виступаючи з позиції рівного їм співрозмовника – такого ж берлінця. Ми вживаємо зрозумілі читачам метафори та підходимо до переписки з гумором.

Обов’язково дивимося, від кого надійшов коментар чи відповідь на пост, – якось нам написав більш-менш впізнаваний репер. У відповідь на критику ми вирішили трохи покепкувати, відповівши щось на кшталт: «Ви ніби репер, а на метро ще їздите, лол».

Нам пощастило, що між BVG та GUD – повна довіра. Так, креативна команда не узгоджує окремі пости та коментарі з керівництвом BVG. Це дає велику творчу свободу та дозволяє працювати дуже оперативно.

Наші жартівливі слогани ми публікуємо не лише у соцмережах – рекламу розміщуємо і на потягах та бусах BVG.

Наприкінці першого року кампанії почали створювати ще й промовідео. Ось одне з них.

У відео «Is mir egal» («Мені все одно») майже 13 млн переглядів. За сюжетом, співробітнику BVG плювати на гучну музику, собак у костюмі акули, бородатих жінок чи робота з гірчицею в метро – аби за квиток було сплачено.

Цим роликом BVG ніби говорить: «Пасажире, ми любимо тебе таким, який ти є. Роби у наших вагонах майже все, що захочеш, – ми не проти». До речі, багато хто у BVG вважав, що цей ролик занадто прямолінійний. Але відео швидко завоювало любов мас і співробітники BVG теж стали фанатами відео.

Той ролик – не єдина частина кампанії, яку спершу зустріли насторожено. До серії жовтих наклейок у формі серця з лого BVG (як на аватарі Instagram-кампанії) теж спершу поставилися непривітно, а зараз вони стали такими популярними, що ми постійно друкуємо нові партії.

Ще кілька прикладів

Коли в Америці президентом став Дональд Трамп, ми не втрималися і трохи з нього покепкували: «Приходьте до нас водієм, маленькі долоньки – не проблема!» (невеликий розмір рук Дональда Трампа став досить популярним приводом для жартів в США під час передвиборчої кампанії. Тренд не зник і після перемоги Трампа на виборах президента у 2016 році.– Platfor.ma).

Під час Тижня моди у Берліні ми розмістили серію плакатів на фешн-тему. На одному з них – фото похилого чоловіка у шортах (друге фото у цій статті) з жартівливим написом «Покажіть стиль до Тижня моди».

BVG. Плакат до берлінського тижня моди


А у цьому пості до Тижня моди ми скористалися сніжною погодою у ті дні та повторно опублікували цей знімок вдруге, але вже з написом по темі: «Тиждень моди ледь розпочався, а білий порошок уже всюди».


Продати більше квитків

У BVG є формат річного проїзного. Щоб продати його, ми запустили кілька реклам. Ось наш ролик, який пояснює пасажирові, чому квиток такий дорогий – хтось же має у реальному часі створювати несподівані поштовхи у вагонах та вчити водіїв закривати двері вагона за мить до того, як у вагон заскочить пасажир.

Секретна лабораторія BVG. «Деякі речі просто треба планувати заздалегідь, щоб добре працювати».


Мерч

Обивку на сидіннях вагонів BVG ніколи не вважали шиком, але зараз компанія продає мерч кольорів цієї обивки – і він дуже популярний. (До прикладу, в магазині можна купити ось такі пляжні капці – прим. авт.)

«При цих температурах ми не скаржимося, якщо пасажири приїжджають з нами до моря».


Колаборації

Ми любимо співпрацювати з іншими брендами та організаціями. Одного разу ми запросили класичний хор заспівати хештег #weilwirdichlieben BVG.

Вже легендарним став спільний проект із групою U2. Справа у тому, що у BVG є лінія з назвою U2. Коли група збиралась на гастролі в Берлін, вони зв’язались з BVG і запропонували виступити прямо в метро на тій лінії. Виявилося, що вони чули про нашу рекламну кампанію і захотіли її підтримати.


Виступ U2 в берлінській підземці

Концерт привернув шалену увагу з боку ЗМІ та користувачів соцмереж. Охоплення новини склало 5,8 млн користувачів, з них 3,2 млн – органічне. Успіх був величезним. Я б назвав цей проект найуспішнішим за всю мою кар’єру. BVG не витратило на гонорар групі ні копійки.

Ще однією вдалою співпрацею став спільний проект з Adidas. Ми випустили кросівки, які водночас були річним квитком на проїзд у BVG.

Кожна з 500 пар унікальних кросівок, в язички яких були вшиті прозні квитки на берлінський транспорт, коштувала 180 євро.


Що далі

Новим експериментальним проектом BVG став BerlKönig – сервіс виклику мініавтобусів за вимогою. Цей незвичний формат транспортних послуг було складно пояснити користувачам. Щоб швидко та доступно передати основні переваги нового продукту, ми знову обрали формат рекламного ролика:

Поетичне (буквально) відео на підтримку нового сервісу BVG – знавці німецької можуть оцінити рими в закадровому тексті.


Підсумки

Наостанок скажу, що рекламна кампанія #weilwirdichlieben (вона триває і досі) мала дуже позитивні результати – ставлення до BVG змінилося на краще, співробітники говорять, що тепер пасажири їх поважають.

Усім, хто веде подібні кампанії, раджу прагнути робити їх максимально справжніми – ваша аудиторія здатна відрізнити реальне від штучного. Ще кілька років тому бренди намагалися презентувати себе такими собі ідеальними компаніями. Але ніхто не ідеальний – будьте відкритими, говоріть про проблеми відверто. Це просто соцмережі – що може піти не так?

Пороблено: дивні історії, які відкривають очі на світ

Редагування геному, навчання спеціалістів із магічного мистецтва, секта напівсліпця, перегони між «швидкою» та доставкою піци, феномен гіпнотичних відео – дивні, але вражаючі явища в нашому світі. Platfor.ma ділиться знаннями про фантастичні речі поряд із нами.

3 смертельні хвороби, які людство не розуміє

Війни між людством і хворобами тривають вже багато століть – у більшості випадків ми перемагаємо, але бувають вірусні катастрофи, які вчені досі не можуть зрозуміти. Це також означає, що ліків проти них не існує. Ми дізналися про три захворювання, які вганяють лікарів у депресію: танцювальну чуму, пітницю та Еболу.

 

Найдивніші спеціальності світових навчальних закладів

Спеціаліст із НЛО, переглядач телесеріалів, фахівець із магічного мистецтва, майстер із вирощування марихуани – це не мрія, а реальні спеціальності. Університети по всьому світу готові навчити вас не тільки програмуванню, філології та мистецтву, а й більш новітнім і, на перший погляд, фантастичним дисциплінам. Розповідаємо про деякі з них.

 

Що таке дивні повільні відео для перепочинку від світу

В мережі популярності набрали так звані АСМР-відео – на них люди годинами їдять, дихають у мікрофон, шурхотять папером, шепочуть або роблять інші монотонні рухи (та звуки). Такі ролики заспокоюють людей та знижують рівень тривоги – Platfor.ma звернулася до науки та розібралася, чому це працює.

 

Науковиця про секс і кохання

Ми записали найцікавіші думки біологині Ольги Маслової щодо сексу та кохання – як ці два феномени сприймає мозок, чому кохання дійсно схоже на наркотик, чим самозадоволення відрізняється від партнерського сексу та що про все це думає наука.

Як напівсліпець створив найвідомішу секту в історії

Влітку 2018-го в Японії стратили Сьоко Асахару – лідера всесвітньо відомої секти «Аум Сінрікьо», яка у 1995 році розпилила газ зарин у токійському метро. Platfor.ma переказує історію маленької людини, яка стала великим монстром.

 

Як українці вперше дізнавались про секс

Ми продовжуємо відкривати нові грані сексуальної культури і цього разу розпитали відомих українців про те, як вони дізналися про секс – із фільмів, від друзів, із газети «Speed-інфо» чи з підручника для студентів-медиків.

 

Як наука навчилась творити суперлюдей і чому це лякає саму науку

Розповідаємо про неймовірну технологію редагування геному, яка водночас дуже лякає. Ця система може перемогти рак, ВІЛ, вірус Зіка, спадкові генетичні захворювання та малярію, а також завдяки ній батьки можуть «розробити» собі ідеальну дитину. Але що це – спасіння чи небезпечна зброя?

 

Хуліган про расизм, наркоторговлю та бійки

Platfor.ma взяла анонімне інтерв’ю у футбольного хулігана, щоб дізнатися, як з’явилася ця течія, навіщо фанатам потрібні бійки та за що вони деруться, а також чому це – стиль життя зі своїми політикою та ієрархією.

Стереотипи про культуру

Ми поговорили зі спеціалістами про поняття «культура», його роль і місце в українському суспільстві та розглянули основні стереотипи, з якими щодня стикаються культурні менеджери. Спойлер: ні, художник не має бути голодним.

 

Як осетри пережили динозаврів, а тепер вимирають

Лідери думок, зірки та царі у підводному світі Дунаю – усе це осетрові риби. Вони пережили динозаврів та існують мільйони років, але вже не мають сил боротися з жорстокістю людства, тому знаходяться під загрозою зникнення. Ми приготували історії та цікаві факти про осетрів, а також інструкцію для людей, які не хочуть, щоб цей вид зовсім зник у дикій природі.

 

Анонімне інтерв’ю з лікарем служби 103

Лікар швидкої допомоги чесно розповів нам про такі аспекти роботи, які нам навіть не снилися. Зокрема ми з’ясували, хто першим приїде на виклик – «швидка» чи доставка піци, почули смішні та не дуже історії з практики, дізналися про лікарські забобони, а також про те, що необхідно змінити у нашій системі охорони здоров’я.