Маршрути липня: найкращі події середини літа

АвторТетяна Капустинська
1 Липня 2018
афіша

Хто ви­нен, що ро­би­ти і ку­ди піти на тижні – ось го­ловні за­пи­тан­ня людс­тва. Ре­дакція Platfor.ma на­ма­гаєть­ся відповіда­ти при­най­мні на ос­таннє з них. Ми склали список подій липня, які й самі залюбки відвідаємо, тож плануйте собі другий місяць літа й побачимося на місці!

 

1 липня

Концерт «Шляхи дружби» з Джоном Малковичем

Концерт об’єднає митців з Італії та України, щоб вшанувати пам’ять жертв найтрагічніших подій сучасності та донести до глядачів миротворчу думку: у цьому світі ми всі єдині. Симфонічний оркестр Національної опери України разом з Людмилою Монастирською виконає твори Джузеппе Верді, а симфонічну поему «Портрет Лінкольна» Аарона Копленда прочитає відомий актор, режисер та продюсер Джон Малкович. Диригент – художній керівник і головний диригент театру «Ла Скала» (й не тільки) Ріккардо Муті.

Коли: 1 липня, неділя

Де: Софійська площа

Ціна питання: партер – від 150 до 3000 грн, сектор F – вхід вільний

 

Барахолка книг і вінілу

Розумне споживання передбачає, що навіть книга, віддана в добрі руки, а не викинута чи забута, буде приємним подарунком людині – та нашій планеті. Тому відмінний план на ці вихідні – продати своє і купити чуже. Бо це незвичайна барахолка, там за розумні гроші можна буде придбати розумні книги та платівки, помацати, погортати, послухати та зробити все це в історичній частині Києва на Подолі.

Коли: 1 липня, неділя

Де: Hum:Hum. Kiev

Ціна питання: безкоштовно

 

3 липня

Atlas Weekend

Цього року на фестивалі можна буде почути The Chemical Brothers, Martin Garrix, Placebo, LP, Nothing But Thieves, Skillet, Lost Frequencies, Kadebostany, EPICA, Бумбокс, Pianoбой, 5’nizza, DakhaBrakha та багатьох інших. А ще є можливість безкоштовно потрапити на концерт Олега Винника – як і на інші події фестивалю 3-го липня, в день української музики.

Коли: 3-8 липня

Де: ВДНГ

Ціна питання: абонемент – від 2100 до 6000 грн, квиток на один день – від 1000 до 1100 грн

 

6 липня

HeForShe Congress

HeForShe – це міжнародний рух солідарності за гендерну рівність, в якому велику роль відіграють чоловіки. На київському заході будуть говорити та дискутувати про важливе: рівність людей незалежно від статі, фемінізм та його переваги, про жінок у різних сферах життя та бізнесу. Почути можна буде чоловіків та жінок, які можуть підкріпити свою розповідь реальними прикладами та власним досвідом. Серед них – голова офісу «ООН-Жінки» в Україні Анастасія Дівінська, соліст гурту Pianобой і амбасадор руху HeForShe Дмитро Шуров та його син Лев, директор Британської ради в Україні Саймон Вільямс і президентка Koktebel Jazz Festival Лілія Млинарич.

Коли: 6 липня, п’ятниця

Де: концерт-холл «Оазис»

Ціна питання: за реєстрацією

 

7 липня

Воркшоп «Design thinking»

Магістр ділового адміністрування Мартін Фесслейтнер майже 20 років очолює дизайн-студію hi-pe.at, яка розробляє рішення для муніципалітетів, промислових підприємств і некомерційних організацій. На воркшопі він розповість, як перетворювати ідеї в конкретний дизайн, а прототип – у план дій. Закріпити знання можна буде під час інтенсивного дизайн-спринту. Заняття проходять англійською мовою.

Коли: 7 липня, субота

Де: Projector

Ціна питання: 1600-1800 грн

 

Автостопом по Галактиці: технології космічних досліджень

На зустрічі з польським астрофізиком та керівником освітньої лабораторії Наукового центру Коперника Якубом Бохинським вас запросять у космічну подорож, щоб дослідити екзопланети та дізнатися, які технології для цього використовуються. Можна буде побалакати про фінансову сторону досліджень та майбутні космічні місії, а також, сподіваємося, нарешті відповісти на головне питання життя, Всесвіту і всього такого.

Коли: 7 липня, субота

Де: UNIT.City

Ціна питання: 150 грн

 

11 липня

Курс лекцій «Література в серіалах та кіно»

Безболісно перетворити твір літератури в фільм або серіал – це взагалі можливо? І якщо так, то як це вдається режисерам? Де проходить межа, за яку не слід заступати? Чи вся екранізована література стає популярною і що тоді залишається від оригіналу? Знайти відповіді на ці та інші питання протягом трьох лекцій допоможе літературний критик та експерт з арт-журналістики Євгеній Стасіневич. Перше заняття буде присвячене екранізаціям «вічних» книг, друге – адаптаціям новітньої літератури, а на третьому говоритимуть про героїв сучасних фільмів, книг і серіалів.

Коли: 11, 25 липня, 22 серпня

Де: освітня станція 31В1

Ціна питання: одна лекція – 350 грн

 

12 липня

Кіноконцерт Muse: Drones World Tour

Це не просто фільм-концерт, а неймовірне шоу на екрані, зйомка якого стала можливою завдяки дронам. Вражаючі проекції, лазери, світло – вся візуальна складова гармонійно взаємодіє з музикою гурту Muse. В кінотеатрі можна буде відчути себе мов на реальному концерті та насолодитися хітами «Psycho», «Madness», «Uprising», «Plug in Baby», «Supermassive Black Hole», «Knights of Cydonia» – обирайте свій. Фільм демонструватиметься лише один день, тож не пропустіть.

Коли: 12 липня, четвер

Де: у кінотеатрах «Україна», «Київ» та мережі «Планета кіно» (Київ, Одеса, Львів, Харків)

Ціна питання: від 70 грн

 

13 липня

Hedonism Festival

Третій фестиваль Hedonism чекають як мінімум прихильники німецького музиканта Девіда Огеста, який вперше виступить в Україні. Також на берегу Дніпра можна буде послухати електронну виконавицю з Мінська Mustelide, українських Very The Jerry та banned society, резидентів лейблу ГОСТ ЗВУК, а ще потанцювати під Kartel Panama та зустріти півміста на одній локації.

Коли: 13-15 липня

Де: «ЮБК» на Труханову острові

Ціна питання: 650-1100 грн

 

14 липня

Велопарад дівчат #KyivCycleChic 2018

У цей день дівчата й жінки міста доведуть, що їздити на велосипеді можна красиво та з шиком – не обов’язково натягувати лосини і зав’язувати дульку, а велосипедну культуру слід зробити модною у місті. Тому діставайте свої гарні сукні та вирушайте до опери, щоб насолодитися джазом і спілкуванням та почати неспішний велокруїз. Якщо ви чоловік, ми ніде не побачили заборони приєднатися, тож дерзайте!

Коли: 14 липня, субота

Де: старт від Національної опери України

Ціна питання: безкоштовно

 

Схема

В межах Українсько-німецького року мов і на честь святкування 25-річчя Ґете-Інституту відбудеться крута вечірка. У приміщенні студії Довженка, де немає нічого зайвого, але є безліч простору для творчості, пролунає музика N.M.O, Via App, Konakov, Voin Oruwu, Hyperaktivist та багатьох інших виконавців, які будуть грати всю ніч.

Коли: 14 липня, субота

Де: кіностудія ім. Довженка

Ціна питання: 450 грн

 

19 липня

Hrabli Battle. Стартапи міряються граблями

Успішні українські підприємці та стартапери зійдуться в бою за звання чемпіона з наступання на граблі та розкажуть про свій досвід, практику поразок та падінь. Усе для того, щоб популяризувати підприємницьку культуру в Україні. На ринзі – Олександр Сазонов з Competera Pricing Platform, співзасновник компанії Concepter Влад Тісленко, ІТ-підприємець Давид Браун (TemplateMonster.com) та засновник DelFast Данило Тонкопій. Бій обіцяє бути видовищним.

Коли: 19 липня, четвер

Де: UNIT.City

Ціна питання: 500-800 грн

 

21 липня

РАЙОН #1 Block Party

Виходьте на вулиці! Точніше на одну, яка перетворилася на місце зустрічі багатьох творчих жителів Києва, поклала початок району із чудовими закладами, галереями, магазинами та іншими ініціативами, що розвивають вуличну культуру. Це – Рейтарська, окрема та значуща частина Києва зі своєю історією та особливою атмосферою. Тут зберуться жителі та прихильники вулиці, щоб поспілкуватися, послухати музику, випити та зібрати кошти на її благоустрій. Приєднуйтесь і ви!

Коли: 21 липня, субота

Де: вулиця Рейтарська

Ціна питання: безкоштовно

 

25 липня

UPark Festival

Можна навіть нічого не казати, бо за нас це зробили хедлайнери фестивалю задовго до того, як квитки надійшли у продаж. Протягом двох днів під відкритим літнім небом будуть грати віртуально-реальні Gorillaz, популярні у всьому світі ісландці Kaleo, культові британські музиканти Massive Attack, основоположник жанру даунтемпо Bonobo, найбільш обговорюваний хіп-хоп гурт Англії Young Fathers, а також представники від України – YUKO та ONUKA.

Коли: 25-26 липня

Де: стадіон «Динамо»

Ціна питання: від 1430 до 4700 грн

 

26 липня

Показ фільму «Спекотні літні ночі»

Американська кримінальна романтична комедія Елайджи Байнума розповість історію підлітка, літо якого несподівано перестало бути нудним – палке кохання до найкрасивішої дівчини півострова (і сестри гангстера за сумісництвом), знайомство з наркотиками, драйв, пригоди та новий досвід. У головній ролі – Тімоті Шаламе, якого ми вже бачили у фільмах «Назви мене своїм ім’ям» і «Леді Берд».

Коли: 26 липня, четвер

Де: кінотеатри Києва

Ціна питання: 70-120 грн

 

27 липня

Лекція про скандальну літературу

Цього року Нобелівський комітет здивував усіх і не вручив премію з літератури нікому, але пообіцяв оголосити переможця-2018 в наступному сезоні, разом з лауреатами 2019 року. Щоб не нудьгувати в очікуванні, редакторка видавництва «Темпора» та літературна критикиня Богдана Романцова збирає публіку для розмови про сміливу та справжню літературу – Володимира Набокова, Генрі Міллера, Жоріс-Карл Гюїсманса та Оскара Уайльда, а також про те, якими інструментами треба володіти та які знання мати, щоб написати власний скандальний роман.

Коли: 27 липня, п’ятниця

Де: бібліотека BOTAN

Ціна питання: 300-350 грн

 

28 липня

Благодійний інтенсив з комунікації від Ярослави Гресь і Олександра Тодорчука

Шалена вдача – це 5-годинний тренінг від амбасадорів Gres Todorchuk PR, компанії, яка втілила у життя понад 50 неймовірних проектів. Ярослава Гресь та Олександр Тодорчук розкажуть, що робити з ідеєю власного проекту та з чого почати роботу, як працювати зі ЗМІ, лідерами думок та партнерами, а у підсумку створити бренд, який проживе довго. Буде багато питань та відповідей, практики, розбору ваших проектів та добрих справ, адже вхідний квиток – це благодійний внесок у фонд «Запорука».

Коли: 28 липня, субота

Де: FEDORIV Hub

Ціна питання: 250 грн на благодійність

 

Найцiкавiше на сайтi

Добро, бро: один із головних фандрейзерів світу про нове мислення та благодійність

Нещодавно в Києві на запрошення Українського католицького університету і Центру розвитку благодійності виступив Стівен Джордж – міжнародний тренер із фандрейзингу і лідерства та віце-голова Інституту фандрейзингу у Великій Британії. Більше 35 років він допомагає некомерційним організаціям світу залучати кошти на соціальні проекти та знає, що найголовніше – це ідеї, які лежать в людських головах.  Ми поспілкувалися зі Стівеном та виокремили головні інсайти для благодійників нового часу.

Зараз неприбуткові організації повинні витрачати гроші для того, щоб залучити їх більше. На жаль, поки що суспільство цього остаточно не розуміє. Наприклад, у Великобританії все ще існує розрив між тим, яким способом ми щось робимо, і тим, як це сприймає суспільство. Це породжує недовіру. Я вважаю, що цінності та довіра – нова валюта. Тому перший важливий крок, який слід зробити зараз, – змінити ставлення людей до витрат NGО. В їхній свідомості має закріпитися розуміння, що витрати неприбуткових організацій – це не витрати, а інвестиції. Людям потрібно пояснити цю суттєву різницю.

Якщо ви не поясните, яка ваша мета, навіщо вам потрібні гроші, яке рішення ви пропонуєте, щоб розв’язати конкретну проблему, люди не зрозуміють ваші меседжі. Одна із помилок, яку часом роблять благодійні організації, зокрема у Великобританії, полягає в тому, що при комунікації з людьми, вони хочуть говорити про свій бренд, але донорам потрібно інше – вони хочуть разом з вами долучитись до чогось важливого, хочуть слухати про результати роботи, а не про те, що вони – частина вашого великого бренду.

Обирати, не шкодувати:
онлайн-інструменти для перевірки себе і кандидатів.
Не промахніться

Ми щодня користуємося мобільними застосунками, замовляємо їжу й таксі онлайн та всіляко спрощуємо своє існування. Та крім цих корисних, але короткострокових сервісів, існують інструменти, здатні вплинути на якість нашого життя не на п’ять хвилин, а на найближчі п’ять років. Разом із громадською організацією «Центр UA» ми підготували підбірку найкращих онлайн-ресурсів, які допоможуть отримати справді корисну інформацію про кандидатів в депутати на парламентських виборах.

21 липня українці обирають Верховну Раду за змішаною виборчою системою – голосувати треба і за окремих політиків, і за політичні партії. Отже, перевіряти доведеться і тих, і інших. Ці онлайн-інструменти допоможуть скинути маски з кандидатів та обрати тих, хто представлятиме ваші інтереси.

 

Зрозумій себе, щоб розуміти інших. Цей простий тест вивчає ваші погляди на економіку, роль громадянина, мораль та соціальні норми, а після проходження допомагає визначити найближчу вам ідеологію.

 

I want to believe: розбираємо 5 улюблених маніпуляцій політиків

«Щоб виявити обман, необхідно бути дуже уважним до кожної дрібниці», часто говорив  доктор Лайтман із серіалу «Теорія брехні». Інформаційне перевантаження та соцмережі зробили нас вразливими до маніпуляцій, і завжди знайдуться ті, хто не посоромиться цим скористатися. Особливо в переломні моменти життя країни: під час революцій, масових занепокоєнь і, звісно, виборів.

По факту, маніпуляція – це не брехня, а специфічна подача правди. А політична маніпуляція – це спекуляція на людських емоціях та почуттях. І чим ближчий політик до електорату на емоційному рівні, тим краще. Правда подається не комплексно, а частково і однобоко, із замовчуванням всіх незручних нюансів.

Історія знає багато політичних і державних діячів-маніпуляторів. Це психологічно сильні особистості, які вміло впливали на великі групи людей. Наполеон, Адольф Гітлер, Йосип Сталін, Михайло Горбачов досконало володіли технологією формування громадської думки як за рахунок власної харизми та здібностей, так і за допомогою підлеглих.

Однак найсильніше і найрезультативніше політичне маніпулювання здійснюється через ЗМІ. Нам обіцяють підвищити зарплати, стипендії, знизити ціни на комуналку, зробити доступними освіту та медицину, пропонують вигідні кредити на житло. Як розпізнати відверту маніпуляцію? Давайте розглянемо п’ять прикладів.

Бувало таке, що, вибираючи між двома футболками, ви ніяк не можете визначитись? Коли починаєш замислюватись, чи потрібна взагалі ця футболка, якщо ви прийшли в магазин за джинсами, з’являється чарівний консультант, який починає говорити, як вам пасують обидві речі, і з-поміж іншого зауважує, що він чи вона й самі таку носять. І от ви на касі вже розраховуєтесь за дві футболки. Тут спрацювала маніпуляція «я – як ти».

У політиці найбільш популярний спосіб наблизитися до електорату – говорити з виборцями їхньою мовою, позиціонувати себе як «свого хлопця». Цьому добре сприяє поява в публічному просторі. Хтось заводить Ютуб-канал, хтось щодня з’являється на міжнародних зустрічах у веселих шкарпетках, а хтось стає реальним мемом.

Яскравий приклад – прем’єр-міністр Канади Джастін Трюдо: він часто публікує в своєму Інстаграмі смішні фото зі своєю родиною, на кшталт святкування Гелловіну. Окрім того, одним із приводів по-доброму посміятися над прем’єр-міністром стала його звичка підбирати до своїх строгих костюмів незвичайні і яскраві шкарпетки. У гардеробі Джастіна є найрізноманітніші моделі: в різнокольорову смужку або з черепами, а також більш «патріотичні», із зображенням кленового листа. Людям це подобається, і за досить короткий проміжок часу Трюдо став улюбленцем електорату. 

Фото: Instagram Джастін Трюдо

Фуа-гра з цибулі, Зеленський, туга: Тетяна Кисельчук про біди й радощі Суспільного

АвторЮрій Марченко
9 Липня 2019

Вже декілька років архаїчне державне телебачення намагається перетворитися на актуальне і потужне Суспільне мовлення. Останні два роки генпродюсеркою його просвітницького напряму була Тетяна Кисельчук. До цього вона створила освітній проект Wise Cow, працювала головредом bit.ua, а зараз стане ідеологом цифрових платформ мовника. Для циклу інтерв’ю «Надлюдський фактор» Platfor.ma поговорила з Тетяною про діджитал платформу Суспільного, Зураба Аласанію, Ярослава Лодигіна, ейджизм, сексизм, штаб Зеленського, і про те, як боротьба із системою нівечить людей.

– Розкажи, чим ти пишаєшся за два роки роботи на Суспільному?

– Президентськими дебатами та першим сезоном суспільного-політичного ток-шоу «Зворотний відлік». До речі, нещодавно зі мною стався цікавий випадок, пов’язаний з дебатами. Я поїхала у відпустку знімати роадмуві про мотоциклістів, котрі подорожують через всю Європу. Насправді я там була «кишеньковим літописцем», записувала все, що відбувалося з героями цієї подорожі. Тобто в зйомках участі не брала, а знімали молоді хлопці з Trouble Tribe, їм по 23 роки, і вони успішні, талановиті та популярні. 

І от на день восьмий подорожі один із них запитав у мене: «А ти взагалі ким працюєш?», я кажу «та продюсером на Суспільному», і вже набираю повітря в легені, щоб видати стандартну інформацію «Суспільне – це UA:Перший, UA:Культура, 24 регіональних теле- та радіоканали, Українське радіо, радіо Промінь, Радіо Культура та цифрові платформи», але не встигаю я роззявити рота, як цей 23-річний оператор з умовно іншого світу, зі світу, де править інстаграм та дух свободи, перебиває мене і каже: «А, так я знаю, що таке Суспільне. Ви мали дебати за законом проводити». Ти не уявляєш, як приємно чути, коли люди, не дотичні про процесів, починають пізнавати Суспільне. Радіти рано, але радіти хочеться.

«Суспільне – це не лише про контент. Багато роботи лишається за кадром. Лише на пітчинги і захисти регіональних проектів ми витратили 64 години».
Джерело: фейсбук-сторінка Тетяни Кисельчук

– Я подивився телепрограму Суспільного за тиждень, декілька разів вмикав – і зловив себе на тому, що мені, в принципі, цікаво. Якісь документалки, шоу, загалом нормальний контент. Чому Суспільне все ще не надто популярний канал?

– Суспільного чи UA:Першого? У Суспільного 26 каналів, 24 з яких – регіональні. UA:Перший – це флагманський суспільно-політичний канал Суспільного мовлення. 

На телевізійний контент не можна дивитися в розрізі одного юніта. Ось ти побачив якусь документалку, і думаєш: «О! Непогано». Але у людини мають бути чіткі очікування ТБ. Скажімо, Новий канал позиціонує себе як канал для молодої аудиторії, ти очікуєш побачити там молодіжні серіали та мейковери, вмикаєш – і потрапляєш на молодіжний серіал, тож твої очікування виправдані. 

Якщо ми говоримо про UA:Перший, цей канал мусить транслювати найактуальніші новини, аналіз найважливіших подій країни. А якщо ти вмикаєш і в тебе то новини, то світ дикої природи, то кулінарне шоу, то дитяче шоу – це заважає тобі сформувати очікування. На щастя, в цьому році у нас суттєво оновиться контент: новини, інформаційне мовлення, аналітика. Але телебачення вже поза зоною моєї компетенції, тобі краще спитати про це інших.

Зураб Аласанія