Маршрути березня: найпотужніші події місяця, які зроблять його неймовірним

АвторТетяна Капустинська
1 Березня 2019
афіша

Хто ви­нен, що ро­би­ти і ку­ди піти – ось го­ловні питання людс­тва. Ре­дакція Platfor.ma на­ма­гаєть­ся відповіда­ти при­най­мні на ос­таннє з них.

1 березня

Прем’єра вистави «Коханець»
На виставі за п’єсою англійського драматурга Гарольда Пінтера розкажуть пристрасну та водночас трагічну історію трьох персонажів – чоловіка, дружини та коханця. Ці ролі втілять на сцені тільки два актори, а як таке можливо – вам належить дізнатися вже на глядацьких місцях.

Коли: 1-3 березня

Де: Малий театр

Ціна питання: 200 грн

Сила дівчат: виставка ілюстрацій Юлії Твєрітіної та Анни Сарвіри

Книжка «Сила дівчат: маленькі історії великих вчинків» українських письменників Катерини Бабкіної та Марка Лівіна багата не тільки на слова, а ще й на ілюстрації. Їх запрошують детально розгледіти на виставці двох авторок-мисткинь, Юлії Твєрітіної та Анни Сарвіри, там можна й придбати примірники книги за спеціальною ціною.

Коли: до 13 березня

Де: Orthodox. Books/Coffee/Illustration

Ціна питання: вхід вільний

 

2 березня

Хакатон 30hack!

У межах цього хакатону команді ентузіастів треба написати цікаву робочу програму та презентувати її. Немає обмежень по темі, мові, технологіям, тільки по часу – на все у вас і вашої команди є 30 годин. Перемогу здобудуть найкреативніші учасники, які знайдуть реальну проблему та зможуть ефективно її вирішити.

Коли: 2 березня, субота

Де: InnoHub

Ціна питання: 400 грн

3 березня

Забіг “Врятуй супергероя”

Усі охочі можуть об’єднатися та пробігти заради доброї справи. Цього разу мета благодійної кампанії #врятуйсупергероя – зібрати 50 тис. грн на допомогу онкохворим дітям. Співзасновниця бігового клубу Track&Speed Club та тренерка Nova Poshta Global Run Club Ольга Яроцька будуть слідкувати за тим, щоб учасники все робили правильно, даватиме б корисні поради та проведуть нагородження переможців. Також можна прийти у ролі вболівальника та добровільно підтримати ініціативу.

Коли: 3 березня, неділя

Де: старт – Поштова Площа

Ціна питання: мінімальна вартість для участі – 50 грн

 

7 березня

Концерт Tricky

На концертну сцену столиці завітає британський співак, ім’я якого асоціюється з тріп-хопом та насправді чутливим, якісним і унікальним шоу. Tricky представить треки з нового 13-го сольного альбому та пісні, під які роками працюють, творять, відпочивають і займаються коханням віддані слухачі.

Коли: 7 березня, четвер

Де: Bel Etage Music Hall

Ціна питання: від 1090 грн

8 березня

Марш Жінок 2019

Активістки з ГО «Інсайт» закликають усіх охочих вийти разом з ними на марш за права, свободи та суспільну видимість жінок. 8 березня вулицями Києва разом пройдуть люди, які мають різні орієнтацію, колір шкіри, національність, вік, вірування тощо, але об’єднані однією метою – бути почутими.

Коли: 8 березня, п’ятниця

Де: початок на Михайлівській площі

Ціна питання: добровільне бажання

 

10 березня

Science After Dark: театр тіней та наукова лекція про світло

Споконвіку людство намагається зробити науку цікавою та донести складні речі легко та невимушено. На цей раз лекцію про світло та сприйняття кольору від вчених Віктора Досенка та Дар’ї Добричевої доповніть виступ театру тіней Verba Shadow, який, до речі, поставив собі за мету популяризувати Україну у світі. Виходить така собі наукова вистава, а чи зацікавить вона глядача – можете дізнатися особисто.

Коли: 10 березня, неділя

Де: IZONE

Ціна питання: 250-350 грн

 

13 березня

Гра за «Rick&Morty»

Перевірити свої знання відомого мультсеріалу «Рік і Морті» можна за допомогою 36 питань на логіку. За результатом отриманих за правильні відповіді балів оберуть і нагородять три найкращі команди. Зібратися пограти можна компанією, або прийти самому чи в парі – на місці вам знайдуть команду.  

Коли: 13 березня, середа

Де: Beer House

Ціна питання: 120 грн

 

14 березня

Відкриття культурного простору MetaCulture

Якщо якесь потенціально креативне та творче місце з’являється на вулиці Нижньоюрківська в Києві, то бути святу! З урочистим відкриттям культурного простору MetaCulture одночасно стартує виставка VZAYEMODIЯ, учасників якої (як і програму події) буде оголошено згодом.

Коли: 14 березня, четвер

Де: MetaCulture

Ціна питання: вхід вільний

 

Прем’єра фільму «Чесний чоловік»

Французька мелодрама режисера Луї Гарреля, який відомий поціновувачам кіно по стрічці «Молодий Годар», вийде на великі екрани столиці для того, щоб нагадати про любов до самої важливої людини у житті кожного – себе. У фільмі буде все, що треба для емоційного кіно – любовний трикутник, сильні почуття, дружба та зрада, а також смерть (куди без неї).

Коли: 14 березня, четвер

Де: кінотеатр «Київ»

Ціна питання: стандартна ціна квитка у кіно

Зустріч «Як створити спільноту навколо соціального проекту»

Creative Management Camp запускає серію зустрічей Community Organizing.Cases, присвячених побудові спільноти. Першою про об’єднання людей навколо проекту, створення атмосфери довіри, роботу з лідерами думок та волонтерами розповідатиме Олеся Яскевич – засновниця ГО «Бачити серцем», табору для дітей та підлітків з особливостями розвитку Space camp, творчої майстерні «ТАК» для молоді з інвалідністю та інклюзивної арт-студії для підлітків.

Коли: 14 березня, четвер

Де: коворкінг New Work Labs Globus

Ціна питання: 200 грн (в день події – 220 грн)

Показ фільму «Гарний хлопчик»

Молодий та талановитий актор Тімоті Шаламе, який вже був номінований на Золотий глобус, з новими силами вривається на світові екрани у фільмі, що спродюсований Бредом Піттом. Стрічка про батька, син якого серйозно підсів на амфетамін, і їх спільну спробу побороти наркотичну залежність заснована на мемуарах популярного журналіста Девіда Шеффа, які побачили світ на сторінках «New York Times».

Коли: 14 березня, четвер

Де: кінотеатри «Київ», «Жовтень», мережа «Баттерфляй», а також «Планета кіно» у Харкові, Одесі, Сумах, Львові та Києві

Ціна питання: стандартна ціна квитка у кіно

 

15 березня

Концерт гурту Zapaska

Гурт із Кам’янець-Подільську, який цього року святкує 10-річний ювілей, завітає до столиці з сольним весняним концертом. На сцені поєднаються традиційні музичні інструменти, драм-машина, українські тексти та чарівний жіночий вокал. Проект знають у різних частинах Європи, у томи числі в Фінляндії, Німеччині та Нідерландах, і гаряче люблять у рідній країні.

Коли: 15 березня, п’ятниця

Де: Mezzanine

Ціна питання: 250 грн

Виступ гурту ЦеШо

Проект режисера Влада Троїцького – це не про пісні та музику, а про справжнє мистецтво на сцені. Учасники гурту зачіпають глибокі соціальні теми, використовуючи для цього, голос, звучання музичних інструментів (віолончелі, контрабасу, акордеону, мелодики, саксофону, ксилофону та перкусії,), а також акторську гру. На глядачів очікує 15 композицій і одне велике шоу.

Коли: 15 березня, п’ятниця

Де: Atlas

Ціна питання: від 290 грн

 

Фестиваль «Фантазери»

Аудіовізуальна подія відбудеться серед захопливих карпатських пейзажів у спеціально побудованому сніговому іглу, яке й послужить сценою. Художники та музиканти з різних куточків України представлять свої роботи та влаштують мистецьке дійство на природі, в далечині від гучних машин і шаленого темпу. Серед іншого в програмі виставка робіт художниці Ксенії Гнилицької, інсталяція під керівництвом Жанни Кадирової, електронні вечірки та концерти живої музики.

Коли: 15-17 березня

Де: Ясіня, Закарпатська область

Ціна питання: від 200 грн

PechaKucha Night. Make an impact, drive a change

Нарешті можна особисто зустрітися з людьми, які роблять неможливе та змінюють світ на краще. Про свої почуття, досвід та ідею розкажуть 11 творців, серед яких засновниця ГО «Україна без сміття» Євгенія Аратовська, співзасновник студії онлайн-освіти EdEra Ілля Філіпов, ідеолог The Ukrainian Emerging Leaders Program Катерина Акименко та письменниця і ведуча Громадського радіо Лариса Денисенко.

Коли: 15 березня, п’ятниця

Де: Chasopys.UNIT

Ціна питання: 200 грн

16 березня

Конференція для продуктових менеджерів Iteracia

Школа Projector влаштовує конференцію для продуктових менеджерів, які знають, що останньої ітерації насправді не існує, а кожна наступна робить продукт кращим. Спікери події – Saldy Antony (Petcube), Мет Макбрайд (SoftServe), Денис Циганок (ЛУН), Денис Горовий (Evo), Микола Диченко (BetterMe) і Денис Савченко («Планета Кіно»). Вони будуть говорити про взаємодію у крос-функціональних командах, відмову від підходу «швидко-й-дешево» та одночасну побудову вертикальної й горизонтальної команд.

Коли: 16 березня, субота

Де: Fedoriv Hub

Ціна питання: 2500 грн; онлайн трансляція – 1000 грн

Лекція «Урбаністика: тенденції та можливості»

На події від Культурного проекту ви отримаєте відповіді на питання про місто, які завжди хвилювали вашу урбаністичну душу. Наприклад, як нова архітектура взаємодіє зі старою, історичною? Або які є сучасні тенденції та чим вони обумовлені? Як буде виглядати місто у майбутньому? Розібратися допоможе архітектор-дизайнер та доцент Київського національного університету будівництва та архітектури Гліб Ушаков.

Коли: 16 березня, субота

Де: Life Work Balance HUB

Ціна питання: 350-400 грн

Інтенсив з письменницької майстерності від Litosvita

Секретами майстерності письма на теорії та практиці поділяться гуру цього діла. Любко Дереш, Катерина Бабкіна, Євгеній Стасіневич, Володимир Рафеєнко, Олександр Михед, Богдана Романцова та інші розкажуть про структуру тексту, створювання сюжетних ліній, драматизм, розробку героїв і формування достойного твору від початку до кінця. Окремо можна зареєструватися на лекційну програму без практики.

Коли: 16 березня, субота

Де: простір Litosvita

Ціна питання: 2000-4000 грн

19 березня

Виставка Nonsense

Експозиція плівкової фотографії об’єднає молодих митців із різних частин України: Сашу Фореста, Яну Франц, Дмитра Жиленка та креативну формацію «Генерація пригод». Ідея проекту – експеримент і свобода: «Ми хочемо відмовитись від складних концепцій, адже вся суть фотографії в тому, що її не треба пояснювати словами». Організатори також оголосили open-call, тож взяти участь у Nonsense може кожен. Для цього треба поділится одним-двома обраними знімками, які потраплять до тематичної онлайн-галереї.

Коли: 19-29 березня

Де: Port creative hub

Ціна питання: вхід вільний

 

22 березня

Фестиваль Docudays UA

Міжнародний фестиваль документального кіно зібрав стрічки про права людини зі всього світу, щоб протягом тижня поділитися ними з українським глядачем. Тут і про життя біженців у Німеччині, і про розлади у хорватській сім’ї, і про ляльок із чорним кольором шкіри, і про будні українських бійців. Крім цього, у межах фестивалю виступить британський гурт Penelope Isles (дивіться нижче).

Коли: 22-30 березня

Де: кінотеатри «Жовтень», «Київ», «Ліра», «Boomer», «Кінопанорама» та IZONE.

Ціна питання: стандартна ціна квитка у кіно

 

23 березня

Концерт гурту Penelope Isles

Це перший виступ британського проекту в Україні, який відбудеться як частина кінофестивалю Docudays UA. Penelope Isles загіпнотизують музикою у жанрі ембієнт, своїми голосами, щирістю та потужністю. Гурт високо оцінили на світових фестивалях, тепер це належить зробити й нашим слухачам.

Коли: 23 березня, субота

Де: Closer

Ціна питання: від 300 грн

 

Кураж Базар Весняний

Організатори події закликають зустрічати весну правильно – робити добрі справи, купувати речі на барахолці, палити опудало, робити яскраві фото, співати веснянки та заводити нові знайомства. Це не так складно, коли все це можна зробити в одному місці, до того ж під гарну музику та смачну їжу.

Коли: 23 березня, субота

Де: ВДНГ

Ціна питання: 100 грн

 

24 березня

Поетичний вечір Віри Полозкової

Поетеса вміє створювати затишну та розслабляючу атмосферу навіть у величезній залі, а її вірші змушують згадати дитинство, наївність юних років, піднесені почуття та моменти, які хотілося б зберегти у пам’яті або повернутися у минуле, щоб змінити. Авторка пропонує все це відчути на собі разом із нею цього вечора.

Коли: 24 березня, неділя

Де: Жовтневий палац

Ціна питання: 280-1850 грн

Концерт гурту Sofi Tukker

Американський дует, який у минулому році підкорив усі чарти хітом «Drinkee» і був номінований за цей трек на Ґреммі, вперше виступить на українській сцені. Їхня музика – це електроніка, гітара, жіночий вокал та мелодія, яку складно викинути з голови. Виконавці знають, як зачарувати публіку, а під час свого світового туру доведуть це й у Києві.  

Коли: 24 березня, неділя

Де: Atlas

Ціна питання: від 990 грн

26 березня

Лекція «Сторітелінг для бізнесу»

Колишній PR director Depositphotos та head of new business креативної команди Platfor.ma Олексій Педосенко розкриє секрети довірливого та ефективного «спілкування» бренду зі світом. Він розповість про те, як донести необхідну інформацію через історії й чому це працює, а також якими інструментами слід користуватися у цій важливій місії.

Коли: 26 березня, вівторок

Де: Projector

Ціна питання: 300 грн

29 березня

Філософська мем-паті від Platfor.ma

Інтернет-журнал Platfor.ma організовує розумну вечірку з виступами українських філософів, сотнями угарних мемів і треками, від яких серденько б’ється швидше. Викладач кафедри філософії Києво-Могилянської академії Михайло Кольцов розповість про те, як видатні мислителі використовували вірусний контент від античності й до сьогодення, програмна директорка «Культурного Проекту» Ольга Курна – про когнітивний дисонанс і стереотипи сучасності, а кандидат філософських наук і член правління Молодіжної асоціації релігієзнавців Антон Дробович – про лідерів думок і силу їхнього впливу. А після разом запалимо танцпол у майже античному оточенні колон та ліпнин Малої Опери.

Коли: 29 березня, п’ятниця

Де: Мала опера

Ціна питання: 350 грн

 

30 березня

Конференція про міські проекти «Урбанина»

«Агенти змін» вдруге збирають урбаністів та авторів найкращих реалізованих міських проектів країни. На конференції презентують 5 кейсів: нову київську навігацію, простір синагог у Львові, дизайн-код вивісок Дніпра, соціальний проект про великі дані та якість життя в мегаполісі «ЛУН Місто», а також експеримент «Окупай Жукова», в межах якого вулиця Адмірала Жукова в Одесі на два дні перетворилася на пішохідний публічний простір. Після конференції — вечірка з діджей-сетом від Курган та Агрегата.

Коли: 30 березня, субота

Де: простір «КАРЗ-12»

Ціна питання: квиток на конференцію – 500 грн, на вечірку вхід вільний

 

Відкриття фестивалю «Французька весна»

Тема щорічного фестивалю французької культури в Україні цього року – кольори. Першою масштабною подією в програмі стане яскрава вулична вистава «Садівниця Мю і кінематика флюїдів» від колективу Transe Express. В центрі повітряно-циркового дійства, яке поєднає музику, візуальні образи та акробатичні трюки, – схожа на квітку оригінальна конструкція, що відчиняється, мов велетенська музична скринька.

Коли: 30 березня, субота

Де: Софійська площа

Ціна питання: вхід вільний

 

Фестиваль Наукового Абсурду 2.0 в UNIT Factory

Зовсім скоро науку будуть вважати однією з креативних сфер, адже вона стає героїнею стількох популярних подій. Наприклад, на цьому фестивалі гостям розкажуть про процес редагування людської ДНК і ступінь божевільності Ілона Маска, про те, де ховається псевдонаука та що зараз коїться з криптовалютою.

Коли: 30 березня, субота

Де: UNIT Factory

Ціна питання: за реєстрацією

 

Octave One

В Київ їде потужне електронне шоу від легенд техно – гурту Octave One, який став відомим завдяки треку «I Believe» ще у 1989 році. Проект у складі братів Берденів виступить на вечірці True Music – це буде шалена суміш техно, фанку, хаузу, класичних ритмів і драйву. Нагода почути гурт, який запрошують пограти у всі клуби світу, випадає нечасто, тож встигніть її зловити.

Коли: 30 березня, субота

Де: Secret place

Ціна питання: від 300 грн

 

CASES : Marketing, Strategy & PR 2019

Конференція збере власників бізнесу, експертів із маркетингу та PR і директорів великих компаній з України – серед них представники Mastercard, Aimbulance, BBDO Ukraine тощо. Вони підготували 8 виступів, за допомогою яких поділяться досвідом планування проектів від ідеї до робочого результату.

Коли: 30 березня, субота

Де: Q Business Center

Ціна питання: квиток на подію – 875 грн, онлайн-трансляція – 200 грн

 

31 березня

«Номери». Вистава за мотивами п’єси Олега Сенцова

Це другий показ вистави «Номери» за мотивами антиутопічної та частково автобіографічної п’єси Олега Сенцова про суспільство, якому не цікаві ріст, розвиток і спільна мета. Режисеркою проекту виступила лауреатка театрального фестивалю британської драми «Taking the Stage» і досвідчена представниця української сцени Тамара Трунова.

Коли: 31 березня, неділя

Де: Сцена 6, Довженко-Центр

Ціна питання: 200-600 грн

Найцiкавiше на сайтi

По арту: що сталося у світі мистецтва за 2018 рік

В 2018 році світ мистецтва сколихнувся від потоку інновацій і технологій, які вдихнули в нього нове життя та неймовірні можливості. Тепер відомі шедеври можна роздивитися онлайн, знайти свого двійника на картинах і послухати, як звучить Галактика. Platfor.ma зібрала арт-події минулого року, про які треба знати.

Для мистецтва 2018 рік почався зі знахідки – у січні три брати Ландау вирішили продати картину, яка дісталася їм у спадок від матері. Полотно здавалося родині моторошним і неприємним – на ньому двоє чоловіків приводили до тями непритомну жінку. Брати були тільки раді позбутися картини, тому виставили її з частиною гаражного мотлоху на аукціон. Коли ставка досягла $800, сім’я Ландау вже подумки відкривала шампанське та у весь голос кричала «продано», але далі почалося якесь божевілля. Люди з усього світу готові були віддати шалені гроші за огидне, на думку Ландау, зображення. Тільки коли полотно пішло з молотка за $1,1 млн, брати дізналися, що робота належить руці Рембрандта, датується 1620 роком і є частиною серії «Почуття» під назвою «Алегорія нюху». Було б дуже прикро продати подібний витвір мистецтва на розпродажі за $10, чи не так?

Ім’я голландського митця ще не раз звучало у минулому році. Ще у 1990-у з музею Ізабелли Стюарт Гарднер у Бостоні було підступно викрадено багацько картин – загальна вартість становила $500 млн! Досі грабіжників не знайшли, а в музеї на місці творів висять порожні рами – але у березні розробили спеціальний додаток, який допомагає їх заповнити. Він відновлює викрадені картини у доповненій реальності, в тому числі і єдиний морський пейзаж Рембрандта «Христос під час шторму на морі Галілейському» а також портрет «Леді та Джентльмен в чорному».

Не тільки Рембрандт був на вустах у представників і шанувальників арт-світу в 2018 році. 20 липня у Петербурзі поліція зупинила Mercedes і знайшла у багажнику автомобіля об’ємну композицію Казимира Малевича «червоний архітектон» – на унікальність дерев’яного об’єкта вказував спеціальний напис. На цьому вся достовірна інформація закінчується – водій, московський бізнесмен, за його словами, отримав витвір мистецтва від друзів, у яких він зберігався десятиліттями.  А віз архітектон у Брюссель до загадкового Ігоря, не здогадуючись, що річ у його багажнику може бути дорогоцінною. Де зараз зберігається твір, не зрозуміло.

Архітектон «Альфа» – перша супрематична архітектурна модель, створена Малевичем у 1923 році

Серед знахідок липня також варто відзначити керамічну плитку з частиною одного з найважливіших літературних досягнень античності – 13 віршами «Одіссеї» Гомера, яку археологи виявили під час розкопок в античному міста Олімпія, неподалік храму Зевса Олімпійського. Пам’ятка була створена приблизно в VIII-VII ст. до нашої ери, а знайдений уривок виявився епізодом із 14-ї пісні, в якій цар острова Ітака розмовляє зі свинопасом. Цей фрагмент археологи вважають найстарішим шматочком поеми – за попередніми оцінками, створеним не пізніше ІІІ ст. нашої ери.

© Greek Culture Ministry

А восени ЗМІ розповіли про незвичайний і дуже зворушливий випадок. Безхатченко знайшов на смітнику малюнок Бембі у рамці та продав його в антикварний магазин за 20 канадських доларів. Згодом з’ясувалося, що це оригінал роботи Disney для легендарного мультфільму, який коштує набагато більших грошей. Власник антикварної крамниці перепродав малюнок за 3700 канадських доларів, розшукав безхатченка та передав йому $1700. Тепер у чоловіка є мета – покинути вулицю та налагодити нормальне життя.

 

А поки прості смертні знаходять шедеври видатних художників, на світ з’являються інші генії мистецтва. І ми зараз не про людей. Розробники з Франції створили штучний інтелект і навчили його малювати на прикладі 15 тис. портретів XIV-XX століть. Варто сказати, що виходить у ШІ досить непогано – картину під назвою «Портрет Едмона Беламі» продали на аукціоні за $432 тис. До речі, у героя полотна, Едмонда, є ціла родина, яка належить «руці» того ж автора.

Portrait of Edmond Belamy created by GAN (Generative Adversarial Network)

Але не завжди нейромережа «народжується» насправді талановитою. Ось, наприклад, 18-річний дослідник Роббі Баррат хотів, щоб його творіння малювало картини у стилі ню, тому створив комбінацію двох нейромереж: одна тренувалася на сотнях портретів, а інша намагалася відрізнити отримані результати від оригіналів. Але щось пішло не так й алгоритм навчився обманювати свою прискіпливу опонентку. У результаті на світ з’явилися шедеври, на яких оголені люди скоріше нагадують сюрреалістичні плями, ніж живих створінь. Але Баррат був у захваті від результату та зазначив, що скоріш за все саме так штучний інтелект бачить людину.

Robbie Barrat

Поки деякі розробники пітніють над тим, щоб їхні нейромережі досягли рівня Далі або Ван Гога, інші накинули оком вже й на Шекспіра. Міжнародна команда розробників навчала алгоритм писати вірші на трьох тисячах сонетів, 154 із яких належали великому барду. У нейромережі вийшло настільки добре, що один із професорів англійської літератури відзначив форму катрену, але додав, що не вистачає глибинного змісту. Ось оцініть:

So gently, as the wind that flaps his wings

And shoots a monarch on the English lays

And what was that, with matters of all things

Tis well ashamed to know- of all her ways

 

Почати з понеділка: ідеї для того, щоб нарешті змінити життя

Початок нового року – саме час для того, щоб наважитись на зміни в житті. Починати треба… та з чого завгодно – від нового раціону до вибору професійного напрямку. Platfor.ma зібрала історії, поради та досвід, які надихнуть, навчать і послугують легким мотиваційним копняком.

Уривок з книжки «Дизайн-мислення. Спроектуй своє життя»


Для тих, хто хоче «змінити все» та «почати з чистого листа», експерти Стенфордського університету Білл Барнетт і Дейв Еванс написали книгу про те, як застосувати відомий метод design thinking собі на користь. Завдяки цьому уривку ви можете з’ясувати, яким шляхом рухатися до життя своєї мрії, та дізнатися про п’ять правил дизайнерського мислення, яких варто для цього дотримуватися.

Що буде, якщо проміняти проектний менеджмент на роботу вчителя


Уявіть собі, що ви працюєте менеджером на цікавих проектах та маєте неабиякі успіхи, але раптово вирішуєте все змінити. Таке трапилося з Тетяною Ендшпіль, яка три роки тому почала працювати вчителькою програмування у школі, а тепер розповідає про свої злети й падіння, один переломний момент і чому школа – це реаліті-шоу.

Станьте поліглотом – не пошкодуєте: три раціональні аргументи на користь знання мов


Декан мистецтв і наук, професор світових досліджень та соціології Деніел Еверетт з університету Бентлі вважає, що знання декількох мов – обов’язкова складова в сучасному світі. А ще він відомий вчений, який першим у світі описав унікальну мову племені пірахан і вирішив спростувати ключову лінгвістичну ідею Ноама Хомськи: на думку Еверетта, людська мова визначається не будовою та функціями мозку, а культурою. У своєму есе вчений говорить про важливу роль поліглотства, і наводить три аргументи «за»: прагматичний, неврологічний та культурний.

17 шкіл в Україні для тих, хто хоче отримати творчу спеціальність


Ми розмістили підбірку в межах підбірки не просто тому, що в нас дивне почуття гумору. Тут ми зібрали школи, які допоможуть отримату творчу освіту для роботи у креативних індустріях. Тож, майбутні профі у журналістиці, дизайні, фотографії, SMM, маркетингу, – обирайте варіант згідно з вашими уподобаннями!

Маршрут до любові: як берлінське метро всіх у себе закохало

АвторМарія Іванова
14 Січня 2019

Поїздки у громадському транспорті бувають не дуже приємними не лише в Україні – там штурхнуть, тут ноги відтопчуть, хтось забув прийняти ранковий душ, а десь двері зачинилися прямо перед вашим носом. Берлінська транспортна компанія BVG так втомилась від незадоволених пасажирів, що вирішила провести тотальний ребрендинг і завоювати любов прискіпливих німців неординарною рекламною кампанією, текст про яку вам вже колись сподобався. Про креативні ідеї та їх реалізацію розповів у своїй лекції на Social Media Week Kyiv Крістіан Артопе, керуючий партнер рекламної агенції GUD.berlin.

Крістіан Артопе. Фото: Аліна Рудя. Джерело: telegraf.design.

З чого розпочалась кампанія #weilwirdichlieben («Бо ми вас любимо»)? Три роки тому BVG прийшли до нас із бажанням змінити громадську думку про себе. Компанія була переконана – вони надають якісні послуги за доступною ціною, проте прискіпливі берлінці мало цінують роботу BVG та ще й жаліються на всі найменші незручності, яких просто не уникнути під час поїздок громадським транспортом.

BVG були переконані – варто лише пояснити берлінцям, наскільки старанно і з любов’ю до них ми працюємо кожного дня, і ставлення громадськості до компанії зміниться на краще. Для нас завдання висловити любов транспортної компанії до жителів міста було цікавим, адже такі зізнання часто не зустрінеш.


Концепція

Ми вирішили показати, що Берлін та BVG – це ідеальна пара. Ми розробили такі пункти кампанії:

– обіцянка бренда,

– особистість бренда,

– презентація бренда.

Також ми розуміли, що представити любов транспортної компанії до своїх пасажирів варто дещо іронічно. Крім того, не можна просто ігнорувати незручності пасажирів – необхідно визнати, що поїздка у громадському транспорті не завжди буває приємною.

У наших комунікаціях ми хотіли показати BVG в особі простого співробітника, який іноді може непривітно попросити всіх завершити посадку або відійти в сторону – але лише тому, що хоче, аби все працювало без затримок.

Ще однією особливістю кампанії стала відмова від використання дуже глянцевих зображень. Ми хотіли ілюструвати меседжі картинками, які сприймалися б органічно – так, як самі пасажири могли б показати вагони та станції.

Ми придумали хештег кампанії – #weilwirdichlieben («Бо ми вас любимо»). У BVG розуміли, що повідомлень буде багато, і на всі зреагувати не вдасться. Тим не менше, бачити реакцію та розуміти, з якими проблемами стикаються пасажири, було важливо.


Початок

Кампанію відкрила серія тізерів у транспорті – не розкриваючи мети кампанії, ми намалювали емоційну картину: ми забрали тебе з універу о четвертій, підвезли на тренування о пів на сьому і навіть підібрали з пізньої вечірки.

З січня 2015 року ми стали наповнювати соцмережі BVG: Facebook, Twitter, YouTube. Перед запуском ми активно обговорювали очікуваний потік реакцій, тому після старту були готові до повідомлень. Так, у Твіттері ми щохвилини отримували близько 5-10 відповідей на наші пости.

Найновіше промовідео BVG

Ми хотіли продовжувати отримувати фідбек від пасажирів, тому відповідали, що цінуємо та збираємо їхні коментарі, навіть якщо і не встигаємо відповісти на всі.

Скоро на кампанію звернула увагу преса. В газетах з’явилися заголовки на кшталт «BVG накликала бурю новою рекламною кампанією». Усім відомо: подія перетворюється на «бурю лайна» (shitstorm) в той момент, коли поважні новинні ресурси так її назвуть. Такі заголовки збільшили охоплення нашої кампанії, і ми продовжували:

– Доброго ранку, Берліне! Чудові новини – ми все ще любимо вас!

Хтось казав, що кампанія не працює, хтось говорив «вони хочуть стати улюбленим брендом». BVG відповідали – ми хочемо перестати бути брендом, який ненавидять. Ми не сприймаємо себе надто серйозно, і наша кампанія теж не така вже серйозна.

До прикладу, BVG писали коментарі про наклейки на вікнах вагонів – не всіх вони влаштовували. Ось одна із наших відповідей на таку критику: «Ми розглянули ваше питання і нам не до тями, чого ви причепилися до наших наклейок».

Інструменти

Ми часто використовуємо картинки користувачів – user generated content. Працювати з таким контентом дуже просто, адже потрібно лише вибрати вдалу фотографію, додати смішний підпис і запостити.

Маленькою жертвою цього підходу стала група художників, які заповнили один із вагонів метро осіннім листям заради художнього жесту. BVG використало кадр із їхнього відео, додавши: «Ви насмітили у нашому вагоні, тож принаймні дозвольте використати ваше фото в нашій рекламі».

Пост на Фейсбук-сторінці кампанії Weil wir dich lieben. Художники TOY Crew влаштували арт-інтервенцію та насмітили у вагоні. BVG використали їхнє відео для власної реклами.

Одним із вдалих проектів для нас стали тейковери (takeovers) на Instagram. Ми запрошуємо популярні сторінки, здебільшого присвячені Берліну, розмістити свій контент у нас. Картинки з Instagram ми перепощуємо у Twitter та Facebook, але додаємо якогось нового значення, щоб не дублювати меседж повністю.

Експериментували з постами у соцмережах в режимі прямих трансляцій. Вибірку найкращих твітів BVG під час футбольної гри між ірландською та німецькою командами навіть опублікували у місцевих медіа.

Ми прагнемо спілкуватися мовою наших користувачів, виступаючи з позиції рівного їм співрозмовника – такого ж берлінця. Ми вживаємо зрозумілі читачам метафори та підходимо до переписки з гумором.

Обов’язково дивимося, від кого надійшов коментар чи відповідь на пост, – якось нам написав більш-менш впізнаваний репер. У відповідь на критику ми вирішили трохи покепкувати, відповівши щось на кшталт: «Ви ніби репер, а на метро ще їздите, лол».

Нам пощастило, що між BVG та GUD – повна довіра. Так, креативна команда не узгоджує окремі пости та коментарі з керівництвом BVG. Це дає велику творчу свободу та дозволяє працювати дуже оперативно.

Наші жартівливі слогани ми публікуємо не лише у соцмережах – рекламу розміщуємо і на потягах та бусах BVG.

Наприкінці першого року кампанії почали створювати ще й промовідео. Ось одне з них.

У відео «Is mir egal» («Мені все одно») майже 13 млн переглядів. За сюжетом, співробітнику BVG плювати на гучну музику, собак у костюмі акули, бородатих жінок чи робота з гірчицею в метро – аби за квиток було сплачено.

Цим роликом BVG ніби говорить: «Пасажире, ми любимо тебе таким, який ти є. Роби у наших вагонах майже все, що захочеш, – ми не проти». До речі, багато хто у BVG вважав, що цей ролик занадто прямолінійний. Але відео швидко завоювало любов мас і співробітники BVG теж стали фанатами відео.

Той ролик – не єдина частина кампанії, яку спершу зустріли насторожено. До серії жовтих наклейок у формі серця з лого BVG (як на аватарі Instagram-кампанії) теж спершу поставилися непривітно, а зараз вони стали такими популярними, що ми постійно друкуємо нові партії.

Ще кілька прикладів

Коли в Америці президентом став Дональд Трамп, ми не втрималися і трохи з нього покепкували: «Приходьте до нас водієм, маленькі долоньки – не проблема!» (невеликий розмір рук Дональда Трампа став досить популярним приводом для жартів в США під час передвиборчої кампанії. Тренд не зник і після перемоги Трампа на виборах президента у 2016 році.– Platfor.ma).

Під час Тижня моди у Берліні ми розмістили серію плакатів на фешн-тему. На одному з них – фото похилого чоловіка у шортах (друге фото у цій статті) з жартівливим написом «Покажіть стиль до Тижня моди».

BVG. Плакат до берлінського тижня моди


А у цьому пості до Тижня моди ми скористалися сніжною погодою у ті дні та повторно опублікували цей знімок вдруге, але вже з написом по темі: «Тиждень моди ледь розпочався, а білий порошок уже всюди».


Продати більше квитків

У BVG є формат річного проїзного. Щоб продати його, ми запустили кілька реклам. Ось наш ролик, який пояснює пасажирові, чому квиток такий дорогий – хтось же має у реальному часі створювати несподівані поштовхи у вагонах та вчити водіїв закривати двері вагона за мить до того, як у вагон заскочить пасажир.

Секретна лабораторія BVG. «Деякі речі просто треба планувати заздалегідь, щоб добре працювати».


Мерч

Обивку на сидіннях вагонів BVG ніколи не вважали шиком, але зараз компанія продає мерч кольорів цієї обивки – і він дуже популярний. (До прикладу, в магазині можна купити ось такі пляжні капці – прим. авт.)

«При цих температурах ми не скаржимося, якщо пасажири приїжджають з нами до моря».


Колаборації

Ми любимо співпрацювати з іншими брендами та організаціями. Одного разу ми запросили класичний хор заспівати хештег #weilwirdichlieben BVG.

Вже легендарним став спільний проект із групою U2. Справа у тому, що у BVG є лінія з назвою U2. Коли група збиралась на гастролі в Берлін, вони зв’язались з BVG і запропонували виступити прямо в метро на тій лінії. Виявилося, що вони чули про нашу рекламну кампанію і захотіли її підтримати.


Виступ U2 в берлінській підземці

Концерт привернув шалену увагу з боку ЗМІ та користувачів соцмереж. Охоплення новини склало 5,8 млн користувачів, з них 3,2 млн – органічне. Успіх був величезним. Я б назвав цей проект найуспішнішим за всю мою кар’єру. BVG не витратило на гонорар групі ні копійки.

Ще однією вдалою співпрацею став спільний проект з Adidas. Ми випустили кросівки, які водночас були річним квитком на проїзд у BVG.

Кожна з 500 пар унікальних кросівок, в язички яких були вшиті прозні квитки на берлінський транспорт, коштувала 180 євро.


Що далі

Новим експериментальним проектом BVG став BerlKönig – сервіс виклику мініавтобусів за вимогою. Цей незвичний формат транспортних послуг було складно пояснити користувачам. Щоб швидко та доступно передати основні переваги нового продукту, ми знову обрали формат рекламного ролика:

Поетичне (буквально) відео на підтримку нового сервісу BVG – знавці німецької можуть оцінити рими в закадровому тексті.


Підсумки

Наостанок скажу, що рекламна кампанія #weilwirdichlieben (вона триває і досі) мала дуже позитивні результати – ставлення до BVG змінилося на краще, співробітники говорять, що тепер пасажири їх поважають.

Усім, хто веде подібні кампанії, раджу прагнути робити їх максимально справжніми – ваша аудиторія здатна відрізнити реальне від штучного. Ще кілька років тому бренди намагалися презентувати себе такими собі ідеальними компаніями. Але ніхто не ідеальний – будьте відкритими, говоріть про проблеми відверто. Це просто соцмережі – що може піти не так?

Пороблено: дивні історії, які відкривають очі на світ

Редагування геному, навчання спеціалістів із магічного мистецтва, секта напівсліпця, перегони між «швидкою» та доставкою піци, феномен гіпнотичних відео – дивні, але вражаючі явища в нашому світі. Platfor.ma ділиться знаннями про фантастичні речі поряд із нами.

3 смертельні хвороби, які людство не розуміє

Війни між людством і хворобами тривають вже багато століть – у більшості випадків ми перемагаємо, але бувають вірусні катастрофи, які вчені досі не можуть зрозуміти. Це також означає, що ліків проти них не існує. Ми дізналися про три захворювання, які вганяють лікарів у депресію: танцювальну чуму, пітницю та Еболу.

 

Найдивніші спеціальності світових навчальних закладів

Спеціаліст із НЛО, переглядач телесеріалів, фахівець із магічного мистецтва, майстер із вирощування марихуани – це не мрія, а реальні спеціальності. Університети по всьому світу готові навчити вас не тільки програмуванню, філології та мистецтву, а й більш новітнім і, на перший погляд, фантастичним дисциплінам. Розповідаємо про деякі з них.

 

Що таке дивні повільні відео для перепочинку від світу

В мережі популярності набрали так звані АСМР-відео – на них люди годинами їдять, дихають у мікрофон, шурхотять папером, шепочуть або роблять інші монотонні рухи (та звуки). Такі ролики заспокоюють людей та знижують рівень тривоги – Platfor.ma звернулася до науки та розібралася, чому це працює.

 

Науковиця про секс і кохання

Ми записали найцікавіші думки біологині Ольги Маслової щодо сексу та кохання – як ці два феномени сприймає мозок, чому кохання дійсно схоже на наркотик, чим самозадоволення відрізняється від партнерського сексу та що про все це думає наука.

Як напівсліпець створив найвідомішу секту в історії

Влітку 2018-го в Японії стратили Сьоко Асахару – лідера всесвітньо відомої секти «Аум Сінрікьо», яка у 1995 році розпилила газ зарин у токійському метро. Platfor.ma переказує історію маленької людини, яка стала великим монстром.

 

Як українці вперше дізнавались про секс

Ми продовжуємо відкривати нові грані сексуальної культури і цього разу розпитали відомих українців про те, як вони дізналися про секс – із фільмів, від друзів, із газети «Speed-інфо» чи з підручника для студентів-медиків.

 

Як наука навчилась творити суперлюдей і чому це лякає саму науку

Розповідаємо про неймовірну технологію редагування геному, яка водночас дуже лякає. Ця система може перемогти рак, ВІЛ, вірус Зіка, спадкові генетичні захворювання та малярію, а також завдяки ній батьки можуть «розробити» собі ідеальну дитину. Але що це – спасіння чи небезпечна зброя?

 

Хуліган про расизм, наркоторговлю та бійки

Platfor.ma взяла анонімне інтерв’ю у футбольного хулігана, щоб дізнатися, як з’явилася ця течія, навіщо фанатам потрібні бійки та за що вони деруться, а також чому це – стиль життя зі своїми політикою та ієрархією.

Стереотипи про культуру

Ми поговорили зі спеціалістами про поняття «культура», його роль і місце в українському суспільстві та розглянули основні стереотипи, з якими щодня стикаються культурні менеджери. Спойлер: ні, художник не має бути голодним.

 

Як осетри пережили динозаврів, а тепер вимирають

Лідери думок, зірки та царі у підводному світі Дунаю – усе це осетрові риби. Вони пережили динозаврів та існують мільйони років, але вже не мають сил боротися з жорстокістю людства, тому знаходяться під загрозою зникнення. Ми приготували історії та цікаві факти про осетрів, а також інструкцію для людей, які не хочуть, щоб цей вид зовсім зник у дикій природі.

 

Анонімне інтерв’ю з лікарем служби 103

Лікар швидкої допомоги чесно розповів нам про такі аспекти роботи, які нам навіть не снилися. Зокрема ми з’ясували, хто першим приїде на виклик – «швидка» чи доставка піци, почули смішні та не дуже історії з практики, дізналися про лікарські забобони, а також про те, що необхідно змінити у нашій системі охорони здоров’я.