fbpx

Креативійна:
як українці осмислюють нашу боротьбу в різних проєктах. Дивіться, надихайтеся

Текст: Юрій Марченко
Дата: 11 Березня 2022

Війна йде на багатьох фронтах. В першу чергу — зі зброєю в окопах, в полях, на вулицях, в небі та у морі. Однак точиться ще й, наприклад, інформаційна чи кібервійна. Є й війна креативу — і українці її виграють. Platfor.ma зібрала декілька прикладів нестандартних ініціатив, які допомагають перемозі — і на своєму фронті, і на всіх одразу.

«Папа, поверь» для розмов з близькими у РФ

Міша Кацурін — український ресторатор (засновник Китайського, В’єтнамського, Тайського, Японського привітів) та громадський діяч. Після початку війни він подзвонив своєму батькові, який живе у Нижньому Новгороді, аби обговорити те, що відбувається. Втім, батько не повірив словам свого сина, та наполягав на тезах російської пропаганди. Після цього Міша зробив ще одну спробу порозумітися з батьком, а також створив ініціативу «Папа, поверь».

Цей проєкт підказує, як говорити з російськими родичами та близькими про війну, аби донести свою позицію й при цьому не розсваритися назавжди. «Папа, поверь» також наводить перелік ключових тем, які варто обговорити, й простими словами розвінчує тези кремлівської пропаганди. Пост Міші про розмову з батьком та створену ініціативу вже набрав в Інстаграмі понад 3,5 млн переглядів, а про проєкт написали провідні західні ЗМІ. 

Banda Agency з відео та постерами, що наближують перемогу

Одна з найкращих агенцій Європи продовжує творити і під час війни. Щоправда, тепер у їхнього креативу зовсім інша мета — заклики допомогти Україні й мотивація до перемоги. Для цього Banda пригадала свої старі та створила нові відео, що набрали мільйони переглядів, а також постери.

 

 
 
 
 
 
Переглянути цей допис в Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Допис, поширений Banda Agency (@banda.agency)

Fedoriv з відео для впливу на Захід та РФ

Ще одна провідна українська агенція Fedoriv також створює відео, що просто не можуть не вразити. Деякі з них англійською мовою для впливу на західну аудиторію, а деякі — російською, аби спробувати достукатися до росіян.

Інформаційні війська War against world

Українські креативники з різних галузей об’єдналися з Міністерством культури та інформполітики, і разом створили інформаційний полк ₩AW: War Against War. За їхніми словами, мета платформи — посилити протидію відвертій брехні та пропаганді РФ. Ці інформаційні війська вже створюють відео та тексти різними мовами, розраховані на різні аудиторії по всьому світу. Дивитися їх можна у Інстаграмі, Телеграмі або Ютубі.  Також ідеологи проєкту закликають сприяти дистрибуції контенту або приєднуватися до креативників.

«Сьогодні будь-який ролик або фото — це не просто контент. Це підняття бойового духу та доказова база проти злочинних дій російської федерації щодо України. І ми маємо збільшувати їхню кількість аби не залишити ворогу жодного шансу на пропагандистську брехню», — говорить про War Against War міністр культури та інформполітики Олександр Ткаченко.

Projector та грандіозна збірка постерів

Команда Projector Creative & Tech Institute створила цілий сайт, де можна дізнатися, як бути корисним, що робити під час евакуації або обстрілів та інше корисне. В тому числі вони зібрали цілу базу постерів та інших візуальних креативів, які варто поширювати серед української та закордонної аудиторії. Крім того, будь-хто охочий може сам ці збірки поповнювати.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Projector 🇺🇦 (@prjctr_institute)

EdEra та розтлумачення важливого

В часи війни у мирних людей може виникнути безліч запитань, про які раніше ніхто й не думав. Куди писати, якщо помітили підозрілих осіб; як вибиратися із завалів будинку; що робити, якщо знайшли нерозірваний снаряд — та інше. Відповіді на подібні запитання у своєму Інстаграмі дає студія онлайн освіти EdEra.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by EdEra (@edera_ua)

Обкладинка: Paweł Jońca

Теми:
Читайте більше цікавого