fbpx

Гумова жінка, сюр і мер: як організатори фестивалів бачать свої факапи

АвторЛюда Корнієвич
28 Серпня 2020

У ці вихідні пройде вже четвертий за п’ять місяців онлайн-фестиваль Intercity Live. Організатори обіцяють понад 50 учасників та євротріп на цілу добу, який можна буде подивитися на YouTube-каналі «Телебачення Торонто». Ну а для Platfor.ma вони пригадали усі факапи попередніх фестивалів, аби показати, як масштабна подія епохи карантину виглядає з боку організаторів, та які уроки з цього можна винести.

Скільки часу потрібно, аби організувати фестиваль? Зазвичай це від двох місяців для невеликої події й до року для масштабного дійства. За цей період потрібно продумати концепцію, запустити рекламу, знайти спонсорів і заодно артистів. 

Із карантином і онлайн-фестивалями все інакше. 29 та 30 серпня ми проводимо вже четвертий фестиваль за п’ять місяців. Великі події рідко проходять ідеально. Але навіть з помилками можна розважатися і брати від них корисне. Тому ось шість фейлів під час організації масштабної культурної події, які чогось навчили. Розповідають організатори Катя Войчук з Києва та Богдан Богрин з Вінниці.

Коронний номер оркестру

На другий фестиваль у квітні вінницька команда приберегла коронний виступ, ледве вибивши для цього дах з наймальовничішим видом у місті. На ньому мав зіграти оркестр з 13 людей зі струнною та духовою секціями. 

В день виступу усі зібралися, прорепетирували й готувалися до виходу в ефір. В запланований час оркестр і правда почав грати. Грали дивовижно. Це був дійсно прекрасний концерт. Настільки, що він зачарував навіть режисера, який забув передати сигнал у головний штаб. Коронний номер вінницьких корифеїв так ніхто й не побачив. 

Вивчений урок:

«Коли почався карантин, залишилося дуже мало спеціалістів, які вели стріми. Ми наймали переважно друзів, які вчилися разом з нами. Ну і режисер просто забув віддати сигнал», – пояснює Катя. Забудькуваті режисери, однак, навчили команду тестувати всі включення перед стрімом. «Тепер ми підходимо до технічних моментів набагато прискіпливіше, усе прописуємо на папері та складаємо детальний графік, – розповідає Богдан. 

Близнюки-атланти

Третій фестиваль відкривав перформанс «Маскування» під акомпанемент гурту Owl. Все було б чудово, якби музиканти не забули стійку під клавішні. Синтезатор був солідний і важив 18 кг. Команда оперативно почала проєктувати підставку з автомобільних шин і ящиків, однак врешті ситуацію врятували двоє братів-близнюків. Всі 17 хвилин виступу вони просто тримали синтезатор, як сучасні атланти. Ну а глядачі, очевидно, подумали, що це – частина задуму, адже близнюкам, як і всім акторам перформансу, одягнули маски.

Вивчений урок:

Організатори кажуть, що забувати техніку на зйомки – звична річ. Виною всьому – обмежений бюджет, який не дозволяє централізовано орендувати все обладнання. «Переважно ми замовляємо техніку в різних компаній, беремо у знайомих, в музикантів у студіях. Через те, що немає однієї відповідальної людини, часто щось забувається», – пояснює Катя. Краще все це прописувати та перевіряти по декілька разів.

Режисер, який забув, що він режисер

На третій фестиваль команда нарешті вирішила, що друзі – це добре, а професіонали – краще. Тому для роботи вони запросили одного з найкращих режисерів Києва, який мав великий досвід й займався купою різних проєктів. Втім, саме це виявилося проблемою – у вирі завдань режисер просто забув про зйомки фестивалю. На заміну він відправив свого колегу, якому за кілька годин довелося опанувати нові для себе функції.

Вивчений урок:

Нині від сивих волосин команда перестраховується тим, що перевіряє графіки підрядників по декілька разів. Через поспіх на минулих фестивалях на координацію таких питань часто просто бракувало часу. Тепер для більш ретельної організації Intercity Live 4: Eurotrip виділили не один, а два місяці. Може, хоч зараз прокляття забудькуватих режисерів не справдиться. 

Між мораллю і гумовою жінкою

Одним із учасників першого Intercity Live був артист, лідер гурту «Гудімов» та колишній гітарист «Океан Ельзи» Павло Гудімов. Й ось, сидять вони в ефірі з ведучим Олегом Сусленком, який за сумісництвом викладач Львівської академії мистецтв, і Сусленко розповідає, що у таємній кімнаті перебуває фанатка артиста і хоче з ним поспілкуватися. Далі ведучий дістає з сумки гумову жінку та починає її надувати – це, мовляв, і є фанатка. Першою паніка охопила організаторку, яка не розуміла, чи вриватися в ефір і видирати секс-іграшку, чи втікати геть, аби потім не довелося дивитися знаному моралісту Гудімову в очі.

«Організатори сказали Сусленку робити, що завгодно, але в межах пристойного. А він таким чином вирішив постібати Гудімова, знаючи про його високі моральні цінності», – згадує Катя. 

Вивчений урок:

Артист достойно витримав випробування і не піддався ані на підколи ведучого, ані на шарм гумової співбесідниці. Організатори, хоч і понервували, експромтів нікому не забороняють – кажуть, це весело (Гудімов нервово хитає головою).

Гітарист, без якого YouTube не захотів

Бувало у вас таке, що ви ледве живі добігаєте до перону і бачите, як ваш потяг вже зникає у далечині? Таке якраз трапилося з гітаристом гурту «Курносая Дура» у дуже невдалий момент перед виступом на Intercity Live. Та поки він з горя їв біляші на пероні, гурт не розгубився, надрукував його портрет та успішно виступив із зображенням свого гітариста під плейбек.

Вивчений урок:

Організатори переконані: what doesn’t kill you makes you stronger. Тому навіть відсутність одного з учасників гурту на майданчику – не перепона. «Ціна скасування стріму значно більша, ніж якщо ви просто придумаєте, як креативно вийти з ситуації», – каже Катя. Крім того, для подібних фейлів є підготовлені відео, які в разі непередбачуваних обставин можна запустити в ефір. «Ми намагаємося передбачити, що може піти не так», – говорить Богдан.

Але передбачити все неможливо. Тож на цьому фестивалі трапилася ще одна халепа. Із запланованих 16 годин вийшло лише 12, адже ніхто не знав, що YouTube має обмеження тривалості трансляції. За іронією, у 12 годин не вписався саме виступ гурту «Курносая Дура». Доля! 

Славутич і сюрреалізм

У 2020-му не таланить не тільки людям, а й цілим містам! Чи знали ви, що Славутич став малою культурною столицею України-2020 й отримав від Українського культурного фонду майже 11 млн грн гранту? Та пандемія обламала кайф і йому, адже реалізувати проєкти можна буде лише наступного року. 

Але прославитися Славутич все одно встиг.  Мер записав для Intercity 2.0 промову про пам’ятки та чесноти міста. Щоправда, такий формат не дуже вписувався в андеграунд, тож дизайнери команди трохи підправили відео. В результаті мер запрошував туристів до Чорнобиля з ефектами радіаційного миготіння картинки під музику дез-метал гурту «Обрій». 

Вивчений урок:

Організатори досі тішаться, бо після виходу відео в ефір вони отримали купу відгуків про креативний підхід мера до створення контенту. Глядачі подумали, що це була його ідея, і відтоді у спільноті пасажирів Intercity гуляє мем «Славутич – столиця українського сюрреалізму».

Ну а перевірити, чи дійсно всі ці уроки сама команда фестивалю вивчила, можна буде  онлайн 29 та 30 серпня.

Читайте більше цікавого