Команда Platfor.ma розповідає, як та чому змінився сайт.
З чого все починалося
Ми заснували Platfor.ma 2010 року, тому що побачили й на собі відчули проблему, яку здатні були вирішити.
На той час у Києві почало відбуватися багато нестандартних культурних подій: від лекцій Френсіса Фукуями та урбаністичного фестивалю до майстер-класу з графічного дизайну і джазового концерту. Але збирати по крихтах інформацію про них було складно: Facebook ще не запустив івенти, а в рубриці «Культура» в більшості видань писали про мейнстрим. Цього було замало як для аудиторії, що хотіла нових альтернативних знань та досвіду, так і для організаторів цих подій, яким потрібно було знайти свою аудиторію. Тому ми створили сайт Platfor.ma – афішу альтернативних культурних подій Києва для креативного класу.
Перший перезапуск
У цьому форматі проект жив три з половиною роки, аж поки з усіма нами не відбулась Революція гідності. Ми як команда зрозуміли, що бути афішею вже недостатньо, потрібно було розповідати про українські проекти нової хвилі, найкращі закордонні практики, з яких можна брати приклад, та підтримувати тих, хто хоче змін. Одним словом, казати: «Так, все погано. Але ось що із цим можна зробити».
Стартували ми тоді зі слів грузинського реформатора Кахи Бендукідзе (цей матеріал і досі залишається одним із найпопулярніших на сайті) та слогану «Re:invent Ukraine». Тоді ж на сайті з’явилася наша давня мрія – розділ із міжнародними можливостями для навчання та стажування українців, а трохи згодом – і вакансіями в найкращих українських компаніях.
Почати сьогодні – недостатньо
За деякий час ми відчули, що настрій наших читачів, та й наш власний, почав змінюватися. Ми, як і раніше, були готові працювати заради змін, але натхненний патріотичний настрій поступився місцем наполегливості та важкій щоденній роботі, яку майже неможливо було виконувати без здорового почуття гумору і самоіронії. Тому ми стали більше жартувати, подавати нові знання та ідеї в розважальній формі, розповідати про реформи із куражем.
Також наша команда почала виходити за межі медіа. Ми проводили офлайнові події (від таких до таких), створювали спецпроекти в колаборації з брендами й організаціями (ось так і так) та навіть випустили свій перший мікропродукт – літературні перебивачки з цитатами українських класиків.
Змінилося і бачення проблеми, над вирішенням якої ми працюємо. Ми зрозуміли, що для більшості наших читачів почати сьогодні чи завтра – вже не проблема. Набагато важче щодня протягом тривалого часу знаходити сили, аби не здаватися та йти до своєї мети, поки вона не здійсниться. Тому ми як команда повинні працювати не тільки аби надихати тих, хто прагне більшого, а й давати їм інструменти для розвитку, розширювати їхні горизонти та допомагати їм знаходити однодумців.
Всі ці експерименти та внутрішні зміни привели до того, що Platfor.ma так само знову має рухатися вперед.
Чому i як ми змiнили сайт
Спочатку розкажемо про те, що ви можете помітити вже зараз. Ми нарешті знайшли можливість переробити сайт, перейти із застарілої CMS на нову та зробити адаптивний дизайн (хвала богам та величезне дякую усім, хто пережив це з нами).
Тепер в нас немає головної сторінки як такої, замість неї – стрічка публікацій. А ще немає прев’ю до матеріалів – навіщо вони потрібні, якщо можна дозволити читачам зазирнути в сам матеріал? Втілити наш задум із ліквідацією прев’ю сторінок і заміною їх на вікна у внутрішні сторінки допомогли the23design.
На новому сайті ми вирішили відмовитися одразу від двох рубрик. Першою стала «Афіша». Коли ми тільки починали проект, в цього сервісу майже не було аналогів. Із появою івентів у Facebook знайти цікаву подію та свою аудиторію стало набагато легше. Вкладати ресурси у розробку традиційної афіші ми вважаємо невиправданою розкішшю. Але чого ви не знайдете на Facebook – так це кураторського відбору. Тому ми продовжуватимемо писати про найкращі події для вас у форматі брифінгу тижня. Організатори івентів можуть подивитися нові можливості для анонсування подій тут.
Також ми заморозили розділ «Можливості». Але наша команда не відмовляється від ідеї розповідати українцям про найкращі стажування та гранти, тому ми шукатимемо додаткові інвестиції, аби зробити насправді корисний сервіс. Якщо у вас є ідеї, ви хочете підтримати цей проект або ваша компанія може стати його спонсором, напишіть нам на team@platfor.ma – ми дуже цінуватимемо вашу підтримку.
Рубрика «Вакансії» про, власне, вакансії в креативних індустріях, яка допомогла багатьом компаніям поповнити свою команду, продовжує жити, але вже в форматі Telegram-каналу. Річ у тім, що пропозиції роботи з’являються та зникають занадто швидко, аби публікувати їх на сайті, нам була потрібна більш оперативна платформа. Про канал та умови анонсування вакансій можна почитати тут.
Як змінилося видання
Також ми змінили підхід до журналістики в нашому виданні. Platfor.ma, як і раніше розповідатиме про інновації та культуру: нові ідеї, що змінюють звичний стан речей і мотивують рухатися вперед, а також ґрунтовні знання, в яких корисно розбиратися. Але тепер ми випускатимемо менше матеріалів, вони будуть більш глибокими, та сконцентруємося на тому, щоб стати фільтром усього цікавого та важливого для креативного класу. Адже сьогодні, коли щосекунди створюються тонни контенту, важливіше знаходити той, що вартий уваги, а не штампувати його ще більше лише для того, аби підтримувати потік.
Одного разу ми в команді обговорювали, яким має бути новий сайт, і зрозуміли, що ніхто з нас більше не слідкує за загальними рубриками інших онлайн-ЗМІ. Зазвичай пункти меню потрібні лише самим редакціям, щоб хоч якось структурувати свій контент. Тому ми вирішили відійти від традиційних рубрик і натомість обрали для себе чотири спеціальні теми, яких сфокусуємо свої дослідження.
Ними стали «База знань» – ґрунтовні знання з культурної сфери в широкому смислі цього слова подані в ненудному форматі, «Експеримент» – наші спроби перевіряти світ на міцність, і «Люди» – історії від тих та про тих, хто має цінний або цікавий досвід, та «Ідеї» – нові проривні думки та проекти з різних сфер, що можуть надихнути або показати гарний приклад (стартують з нового року).
Також є хороша новина для фанатів СММника Platfor.ma – тепер у нього зв’явився свій власний Телеграм-канал. Ми не знаємо, що з цього вийде, але нам довелося піти на його умови, він шантажував нас.
Що буде далi
Перезапуск сайту – лише перша зміна з низки тих, що мають статися з Platfor.ma в найближчий рік. Щодо решти: ми поки притримаємо інтригу та розкажемо вам про все вже на початку наступного року. Обіцяємо, буде цікаво. Слідкуйте за новинами і залишайтеся з нами, ми вас дуже цінуємо.