У рубриці «Профайл» Platfor.ma знайомить з українськими креативними професіоналами, які мислять в одному напрямку з нами, а також просить їх показати найзнаковіші роботи. Наша перша героїня – фотографка та графічна дизайнерка Олена Смірнова.
Я завжди цікавилася фотографією і так чи інакше беру участь в продакшні вже 7 років. З іншого боку, стільки ж часу я працюю графічним дизайнером. Саме завдяки роботі дизайнером в креативній компанії Fedoriv я взяла в руки камеру і занурилася в фотографію з головою. І хоча зараз моя увага переключилася на створення концептуальної фотографії, досвід у дизайні мені дуже допомагає. Я поєдную графічний дизайн, естетику поп-арту, арт-дирекшн і трохи грайливості. В результаті я прийшла до свого стилю.
У роботі найголовніше те незвичайне почуття, коли ти зі звичайного продукту створюєш унікальний концепт. Це дуже надихає і мотивує.
Серед фотографів моїми фаворитами є Osma Harvilahti, Jonas Marguet, Saul Leiter, Blaise Cepis, Andrew B. Myers, Alex Prager.
Раніше мене трясло перед зйомкою, а після неї шалено боліла голова. Зараз я заздалегідь продумую концепцію візуального контенту і промальовую композицію кожного кадру. Ніяких спонтанних зйомок і випадкових предметів під рукою. Все продумується до дрібниць заздалегідь. А для початку – кава і тиша.
Мене дуже часто запитують про актуальні тренди в індустрії, і це завжди викликає деяке обурення. Думаю, корисно усвідомити, що трендом є створення свого унікального почерку і стилю. Якщо подивитися на глобальні тенденції в предметній чи продуктовій фотографії, то, мені здається, буде все менше і менше фотографій заради фотографій. Бренд повинен говорити зі своїм клієнтом. А фотографія – це його візуальна мова, який передає цінності та розкриває його з кращого боку.
Я погоджуюся брати участь в тих проектах, де приймають мій специфічний стиль і дають свободу в творчості. Поясню, чому. Власникам брендів потрібно розуміти, що вже недостатньо просто зробити хороший сервіс або продукт, щоб застрягти в думках клієнтів. Подивіться, який інформаційний шум навколо нас. Тому бренд обов’язково повинен викликати емоцію, роздратування. Наприклад, якщо в логотипі буде невеличка недосконалість, то, скоріше за все, клієнт буде на нього дивитися і не розуміти, що ж з ним не так. І так логотип залишиться в його підсвідомості.
Така ж історія з фотографією. Вже недостатньо зробити фронтальне фото на білому фоні, або навпаки – просто хаотично розкидати предмети на столі. Предметна фотографія – це система, історія. І круто, коли клієнт зупиняється, щоб вникнути в усі деталі. Тому ідеальний для мене клієнт – той, хто не боїться самоіронії, абсурду і готовий до сміливих ідей. Яскравий приклад – Міша Кацурін.
Колаборація з великими Sagmeister & Walsh. Я відповідала за постпродакшн кампаній для брендів Appy Fizz і Frooti. Також брала участь в особистому проекті Джессіки Уолш #nofilter і ще в одному проекті для великого бренду, про який поки не можна говорити. Я пишаюся тим, що є частиною такої команди і в кожному новому проекті отримую крутий досвід. Завжди корисно підглянути і почерпнути щось нове у таких досвідчених профі.


Серія портретів для перезапуску Platfor.ma. Все починалося з простого завдання: зробити якісні портрети для сайту, а закінчилося запрошенням на виставку, присвячену портретам, в Лондоні. Цей проект для мене дуже особливий, адже саме після нього я зрозуміла, в якому стилі хочу розвиватися.
Sasha Pikula. Це мій перший комерційний проект, в якому клієнт не ставив переді мною ніяких рамок. Більше того, Саша (авторка бренду шкіряних сумок Sasha Pikula – Platfor.ma) дуже перейнялася процесом і максимально, наскільки це можливо, допомагала у зйомках.


«В’єтнамський привіт». Той випадок, коли зірки зійшлися. Зухвалий і сміливий клієнт Міша Кацурін + шикарна айдентика від Саші Благова (New Agency) + крутий продукт + мій фотопродакшн = ідеальний проект.