Як просувати інновації в консервативній сфері? Навіщо підключати тварин до інтернету? Як творчий підхід може вирішувати бізнес-завдання? Ці та інші питання обговорювали на першій події з циклу Creative innovation factory – спільного проекту Port creative hub та Havas Group Ukraine, присвяченого успішному досвіду креативних підприємців. Platfor.ma записала найцікавіші думки спікерів.
У нас давно визріла ідея: давайте збудуємо місто інновацій, місто як коворкінг, місто, у якому ти будеш жити, у якому будеш вчитися, у якому будеш відпочивати. І ми почали таке місто створювати в Unit.city.
Tesla чи iPhone в окремому селі створити практично неможливо. Тобі для цього потрібне середовище, потрібні десятки, сотні, тисячі таких, як ти, на яких ти будеш це «обкатувати». І ми це перевіряли в «Часописі». Але в Unit.city ми це навіть порахували.
До нас заїхали 35 компаній, і з квітня до грудня вони вже розпочали 12 спільних проектів. Ми будуємо екосистему, у якій таланти, компанії, технології, події працюють разом і на виході з’являється щось принципово нове.
Ми дивимося на тих, у кого є технологія, на тих, хто мислить інноваційно і орієнтується на продажі не в Україні або в основному не в Україні. Також ми спрямовані на тих, хто готовий системі щось віддавати, а не тільки брати – хто відкритий до колаборації і сповідує цінності співпраці. Це три основних моменти, хоча насправді їх більше.
Одна з наших місій — закрити ніші, через які не з’являються масові інноваційні проекти. Чому Petcube у нас один – ну, або подібних проекти два-три максимум? Тому що екосистема в цілому не працює.
Я не знаю, що буде через 20 років, але острівець стабільності ми все ж будуємо.
Я представниця дуже консервативної сфери – ми робимо друковані книжки. І чим далі, тим більше до мене приходить розуміння, що ми будемо і надалі займатися цим. Наша сила саме в дуже гарній, саме друкованій книжці. І не дивлячись на те, що ми працюємо в дуже консервативній сфері, ми вважаємо себе інноваторами в тому, як ми підходимо до продукту, як ми комунікуємо про продукт. І саме завдяки такому інноваторському духу ми змогли вижити.
При цьому взагалі-то в книжковій сфері дуже багато інновацій: навчальна література, підручники. Наприклад, серед питань зараз – як подавати інформацію для студентів. Якщо раніше це були друковані книжки, то тепер це комбінація онлайн-платформ, різних інструментів і книжки. Тобто цікаво загалом, як виглядатиме академічна книжка майбутнього.
Якщо ви знаєте деякі наші книжки, ви знаєте, що вони досить дивні, ексцентричні, сміливі навіть для світового ринку. Усе це не просто тому, що ми креативні заради креативності, насправді це вирішує для нас певну бізнес-задачу. І для нас вона в тому, щоб зрозуміти, що нас відрізняє від інших гравців ринку.
Ми віримо в мистецтво і розуміємо, що воно потрібне для розвитку суспільства і бізнесу. Це щось, що може розвинути мислення, уяву, емпатію, зробити людину більш інноваційною і дає можливість мислити креативніше. Ми розуміємо, що наші книжки подобаються не усім і люди не завжди до них готові. Але ми до цього теж готові.
Ми в Petcube підключаємо тварин до інтернету. Звучить безглуздо, але так воно і є. У всіх вас є представництво у мережі, своя особистість, а у тварин, виходить, що ні. Якось це неправильно і треба щось робити. І ми робимо це через наші продукти – камери для зв’язку з домашніми тваринами.
Найцікавіше, над чим ми зараз працюємо – це розробка штучного інтелекту. Ми створили нейромережу, яку навчаємо розуміти патерни поведінки тварин. Ми аналізуємо купу даних, безліч відео – і скоро зможемо розпізнавати хвороби та інші проблеми через поведінку тварин та сповіщати про це хазяїна.
У твого стартапу є приблизно 100 способів померти і приблизно 0,5 способів вижити. І так, падінь набагато більше, ніж підйомів, але це не привід засмучуватися. Чим старшими ми стаємо, тим більше ми намагаємося передбачити та мінімізувати ризики. Якщо на початку нашого шляху у нас було 95% імовірності померти, то зараз це 50%, а через рік, припустимо, буде 20%.
Рекламний ролик Petcube Bites
У мене складається враження, що варта чогось тільки реалізація. А ідеї – це повітря. Чомусь саме на наших теренах є такий міф, що ідеї – це щось важливе. І люди думають, що якщо комусь розкажуть про свою ідею, то втратять найважливіше. Я думаю, що з такими речами треба прощатися швидко. Ти щось придумав? Розкажи про це всім. Нехай хтось інший зробить це і світ стане трошки кращим місцем.
Що таке креативність? Це в першу чергу сміливість. Бути сміливим і приймати рішення, робити кроки, які ще ніхто не робив і які невідомо куди приведуть. Інновації – це, звісно, коли робляться якісь креативні речі. Але для нас це також те, що вирішує конкретні бізнес-задачі.
Рекламний ролик Comfy
Інерція на ринку завжди велика і завжди знайдуться ті, кому щось не подобається. І завжди всередині великої компанії будуть працювати люди, які будуть говорити і думати, що, може, не варто так різко повертати чи так зухвало говорити зі своїм споживачем. Це страхи, які завжди є. Але креативність – це сміливість приймати рішення, навіть коли вони неочевидні.
У 2017 році Havas Worldwide провели в 32 країнах дослідження «Технології та мутації споживача» з прозюмерами – людьми, які є інноваторами у своєму ставленні до світу, у своїх споживчих паттернах і чия сила впливає на громадську думку і ринок. В результаті визначили, що людство рухається до тотального взаємозв’язку з технологіями. 95% людей мають смартфони (в Україні більше – 96%), а 16% прозюмерів готові навіть імплантувати технології в себе.
У нас формується залежність від інформації. Для людей страшніше загубити смартфон, аніж гаманець. В Україні ця тенденція виражена яскравіше, ніж у світі.
Інститут Ґеллапа проводив дослідження, яке тривало кілька років, і воно підтвердило, що чим інтенсивніше людина використовує Facebook, тим інтенсивніше падає індекс задоволеності життям – суб’єктивна оцінка здоров’я, суб’єктивна оцінка щастя, самооцінка. Соціальні мережі знижують можливість критично мислити (це думка 78% опитаних) і підсилюють особистісні кризи та переживання.
У світі прозюмери використовують соціальні мережі для того, щоб просувати власні проекти та ініціативи, але в Україні це не так популярно. Для 65% прозюмерів соціальні мережі є основним джерелом новин.
Соцмережі створені для того, щоб об’єднувати, але насправді 66% прозюмерів думають, що вони роз’єднують людей. Так само, до речі, думає і все молоде покоління – мілленіали.
У той час, як світ знаходиться в постійному очікуванні все нових і нових технологічних чудес, таким собі новим трендом стає відхід від технологій. Люди шукають нових вражень, обходячи технології, намагаються дарувати один одному книги, відвідувати перформанси: живий перформанс – це реальні відчуття тут і зараз.
Будь-які технології та інновації, які будуть давати людині впевненість, що вона контролює ситуацію і знаходиться в безпеці, будуть затребувані чим далі, тим більше.
15 травня відбудеться наступна подія Сreative Innovation Factory | vol.2. «Сторітелінг. Чому яскраво розказана історія важлива для будь-якого бізнесу». Спікерами заходу стануть Наталя Ємченко (СКМ), Денис Казван (експерт з комунікацій), Маша Фронощук (Platfor.ma), Юрій Бабинець (Havas Kyiv), Ярослав Лодигін (Радіо Аристократи) й Антон Фрідлянд (письменник).