Маршрути тижня | 12-18 березня

АвторТетяна Капустинська
12 Березня 2018
афіша

Хто ви­нен, що ро­би­ти і ку­ди піти на тижні – ось го­ловні за­пи­тан­ня людс­тва. Ре­дакція Platfor.ma на­ма­гаєть­ся відповіда­ти при­най­мні на ос­таннє з них. Ць­ого ра­зу ми ра­ди­мо архітектуру, космос, ретро-дискотеку та, звісно, метро – але не як транспорт до цих подій, а як захоплюючу лекцію.

Лекція «Київ, якого не було»: про нереалізовані архітектурні проекти в столиці

Так що ви знаєте про Київ 1926-1941 років? Ось Семен Широчин, дослідник архітектури сталінського періоду, на цьому з’їв собаку й ще декілька тваринок і готовий ділитися інформацією, показувати унікальні фотографії та розповідати про архівні проекти. Нарешті нам розкажуть, що змінилося, а що так і не втілили в життя, в яких будинках ми могли б жити з вами сьогодні та як виглядало б найпопулярніше місце для побачень – набережна.

Коли: 12 березня, понеділок

Де: IZONE

Ціна питання: 100 грн

 

Лекція «Чи стає успішна книга вдалим фільмом?»

Якщо під ліжком ви зберігаєте свої рукописи, засинаючи в мріях про повнометражний фільм, то непогано було б розібратися у всіх премудростях цієї справи. Літературний і кінокритик підкажуть, що має бути в книзі, щоб Спілберг і Тарантіно влаштували справжню бійню за право екранізувати подібний шедевр, через які принципи автор повинен переступити і як бути, якщо рукописи таки горять.

Коли: 14 березня, середа

Де: Музей історії Києва

Ціна питання: 250 грн

 

Прем’єра фільму «Боттічеллі: Інферно»

Сценарист і режисер Ральф Луп створив фільм, покликаний стати подорожжю в раніше недосліджені куточки творчості Боттічеллі та познайомити з його загадковою особистістю. У центрі композиції – «Мапа пекла» Данте, подоба путівника по його темним колам, яка так і залишилася незавершеною та вкритою таємницями. Ця стрічка – захопліва історія, яка розкріває несподівану, темну сторону художника.

Коли: 14 березня, середа

Де: кінотеатри «Україна», «Київ», «Планета кіно»

Ціна питання: від 95 грн

 

Зустріч з астронавтом NASA Ренді Брезніком

Стільки питань в голові, які не дають спокою – чи можна спіткнутися в невагомості, чи є в космосі свої тренди, навіщо на борту МКС спінер? Нарешті буде можливість особисто поспілкуватися з Ренді Брезніком – астронавтом, який був на борту космічної станції, здійснив кілька виходів у відкритий космос і другим після Леоніда Каденюка розгорнув прапор України на орбіті. До речі, навіщо? Запитаєте на зустрічі та нам розповісте.

Коли: 15 березня, четвер

Де: America House Kyiv

Ціна питання: вхід вільний

 

Показ фільму «Три білборди за межами Еббінґа, Міссурі» мовою оригіналу

Ми почнемо, а ви одразу здогадаєтеся, про який фільм йде мова. Чотири премії «Золотий глобус», два «Оскара», одна нагорода Венеціанського кінофестивалю та три білборди. Нарешті настільки гучний і відомий фільм можна буде побачити в прокаті на великому екрані в Україні та ще й мовою оригіналу. Але треба поспішати, квитки розлітаються швидше, ніж на «50 відтінків сірого».

Коли: 15-18 березня

Де: кінотеатр «Київ»

Ціна питання: 150 грн

 

Конференція Data Science UA 2018

Технології вже наступають нам на п’яти, але чи варто цього бояться і чого очікувати в майбутньому? Четверта конференція Data Science UA 2018 об’єднає спеціалістів з машинного навчання, аналітики, науки про дані, штучного інтелекту – від таких людей не так страшно і про кінець світу почути. 20 крутих спікерів, 10 годин нетворкінгу та три напрямки: технічний потік, бізнес потік і воркшопи.

Коли: 17 березня, субота

Де: готель «Братислава»

Ціна питання: 2750 грн

 

Шкільна дискотека: girls power!

Одним періодично хочеться повернутися в безтурботні шкільні часи, іншим – назавжди забути цей страшний період. Тільки до непристойності ностальгічні спогади про шкільну дискотеку об’єднують всіх – білий танець, спітнілі долоні, фірмові рухи Брітні Спірс, перший в житті серйозний нетворкінг і алкоголь, принесений потай від дорослих. Ось і привід згадати молодість та на деякий час забути про роботу, справи й включену праску.

Коли: 17 березня, субота

Де: Port Creative Hub

Ціна питання: 170 грн

 

Авторська екскурсія по метро. Червона лінія та її історія

Знайдено спосіб не нудьгувати в метро – дізнатися історію появи, будівництва та розвитку деяких станцій, про зміни в їх архітектурі, інженерні курйози й те, завдяки чому ви не зможете дивитися в телефон під час усієї поїздки додому. На першій екскурсії розкажуть про історію першої та найстарішої лінії Київського метро – вона нам відома як «червона лінія» і має офіційну назву «Святошинсько-Броварська».

Коли: 17 березня, субота

Де: біля входу на станцію «Арсенальна»

Ціна питання: з передоплатою – 130 грн, на місці – 150 грн

 

Найцiкавiше на сайтi

З видом на зникнення:
ці тварини вимирають. І вони дивовижні

Багато видів лемурів, які мешкають лише на острові Мадагаскар, можуть зникнути. Серед них і сіфаки – незвичайні приматоподібні зі здивованим поглядом і жвавою ходою, які живуть у листяних лісах і харчуються рослинами. Ці тварини настільки ж нешкідливі, наскільки й беззахисні, і цим користуються браконьєри. Але це не єдина загроза для сіфак: викорчовування дерев і пожежі буквально знищують їхні домівки. Міжнародний союз охорони природи класифікує цих активних тварин як вимираючий вид.

Епідемія уваги: як вивести мозок із режиму «завжди онлайн» і почати жити

АвторPlatfor.ma
16 Березня 2019

«Ми тонемо в інформації і водночас відчуваємо нестачу мудрості». Ці слова американський біолог Едвард Осборн Вілсон промовив ще на початку століття. А якщо швидко перенестися в еру смартфонів, можна помітити, що наше психічне життя стало фрагментованим і розділеним більше, ніж будь-коли. «Економіка уваги» – словосполучення, яке часто використовується, щоб надати подіям навколо певного змісту: ця концепція розглядає нашу увагу як обмежений ресурс у центрі інформаційної екосистеми, в якій замкнено різноманітні сповіщення та повідомлення, що постійно намагаються цю увагу захопити.

Це корисний наратив у світі інформаційного перевантаження, у світі, де наші ж пристрої та програми розроблені таким чином, щоб навмисно тримати нас на гачку (докладніше почитати про це можна у нашому тексті «Time Well Spent: чому сповіщення крадуть наш час і як їх перемогти». – Platfor.ma). Ба більше, окрім психічного благополуччя для нас самих, економіка уваги пропонує особливий спосіб сприйняття деяких важливих соціальних проблем: від тривожного зниження емпатії до «озброювання» соціальних медіа.

Проблема в тому, що цей наратив передбачає застосування певного типу уваги. Зрештою, економіка має справу з тим, як ефективно розподіляти ресурси з огляду на конкретні цілі (наприклад, максимізацію прибутку). Розмова про економіку уваги спирається на поняття «увага-ресурс», іншими словами, наша увага має застосовуватися для досягненя певної мети, від якої нас відвертають соціальні медіа та інші хвороби сучасного суспільства. Якщо нам не вдається використати увагу для досягнення мети, вона стає інструментом, який використовують та експлуатують інші.

Однак сприйняття уваги як ресурсу не враховує той факт, що увага не просто корисна. Її роль більш фундаментальна – увага привертає нас до зовнішнього світу. «Інструментальна» присутність безперечно важлива. Але ми також можемо сприймати більш «дослідницьким» способом, бути по-справжньому відкритими до того, що постає перед нами, без особливої послідовності дій.

Приміром, під час нещодавньої поїздки до Японії, мені випала нагода провести кілька годин у Токіо. Опинившись в діловому районі Сібуя, я безцільно сновигав серед неонових знаків і натовпів людей. Коли я проходив повз павільйон пачинко (популярні ігрові автомати з простою механікою. – Platfor.ma), мої відчуття натикалися на стіни диму і какофонію звуків. Увесь ранок моя увага працювала в «дослідницькому» режимі. А коли пізніше того ж дня мені потрібно було зосередитися на навігації в метрополітені, моя увага перемкнулася в протилежний режим.

Сідай, пиши, страждай: що не так із копірайтерами та що з цим робити

АвторКатерина Іголкіна
12 Березня 2019

Нещодавно в Києві пройшла конференція Copyrafting для всіх, хто пише. Найгарячіші відгуки отримав виступ головного редактора WAS Івана Сіяка про те, чому погано бути копірайтером, а також як стати райтером і трохи заспокоїтися. Platfor.ma записала найцікавіше.

Іван Сіяк, головний редактор WAS

1997 року я вперше влаштувався на роботу, пов’язану з текстами, і десять років працював на телебаченні, тому багато знаю про погані тексти. Потім була реклама, й ось що мене схвилювало: в українських креативних агентствах працюють дуже молоді люди. Якщо ви дорослий, зрілий копірайтер, з часом вам доведеться шукати іншу роботу.

Звісно, є в рекламі круті люди 35-40+: креативний директор BBDO Ден Келеберденко, Андрій Федорів, Євген Камінський із Think McCann. Але вони піднялися з дизайнерів і акаунт-менеджерів. Копірайтерів, які б виросли, посивіли і лишилися в українському рекламному бізнесі, дуже мало.

Я пропоную кожному копірайтеру замислитися про майбутнє. Головною компетенцією в агентствах вважають креативність. Але вам треба прокачувати вміння писати довгі тексти на різні теми. Ви маєте забезпечити собі життя після реклами.

Не те, що здається: 5 візуальних ілюзій, які створює для нас мозок

9 Березня 2019

Чому іноді ми сприймаємо кольори «неправильно» та скрізь бачимо обличчя? Проект INSCIENCE та журнал «Куншт» розібралися з цим разом із науковцями. 10-го березня подія Science After Dark поєднає виступи фізіолога Віктора Досенка та астрофізикині Дар’ї Добричевої про світло з виставою театру тіней. А спеціально для Platfor.ma вони разом з фізикинею Ярославою Лопатіною та нейробілогинею Наною Войтенко розкривають секрети оптичних ілюзій.

Біле світло від нашого Сонця складається з усієї гами кольорів, що ми інколи бачимо як райдуга в небі. Вчені називають цю райдугу спектром.  Всі кольори мають трошки різні довжини хвиль. У червоного кольору – найдовша хвиля, у синього значно коротша.

Тож чому ми бачимо вдень синій колір неба, а на заході Сонця він може бути червоним? Весь секрет в тому, як світло від Сонця реагує на газ нашої атмосфери. Молекули цих газів взаємодіють з сонячним світлом і відбивають синій колір у всіх напрямках, оскільки він має коротку довжину хвилі. В той час, як червоний з більшою довжиною хвилі може проходити далі. Коли ви дивитесь вдень на небо ви бачите блакитний колір, оскільки атмосфера розсіює блакитний колір. Чому ж заходи сонця ми бачимо червоного кольору? При заході сонце знаходиться нижче над горизонтом, тому хвиля повинна пройти більшу відстань, ніж коли сонце в зеніті. В цей час сонячні промені проходять через водяний пар і пил, що поглинають синій колір, даючи можливість червоному кольору пройти до наших очей.