Маршрути червня: події, які зроблять цей місяць найкращим

АвторТетяна Капустинська
1 Червня 2018
афіша

Хто ви­нен, що ро­би­ти і ку­ди піти на тижні – ось го­ловні за­пи­тан­ня людс­тва. Ре­дакція Platfor.ma на­ма­гаєть­ся відповіда­ти при­най­мні на ос­таннє з них. Ми бажаємо вам цікавого та насиченого червня, тому створили дорожню карту культурної людини на весь місяць. Він, до речі, багатий на різні фестивалі.

 

1 червня

Парк корупції

Україна майбутнього, країна мрії так близько – навіть просто ваша увага до проблеми корупції може допомогти. У Києві відкривають цілий парк для дорослих та дітей, щоб через прості та зрозумілі речі пояснити важливу думку: корупцію треба подолати. Сучасне та вражаюче оформлення із застосуванням віртуальної реальності, інсталяцій, 3D, інтерактивних панелей створене за участю небайдужих українців. Кожен відвідувач зможе дізнатися про топ-корупцію в Україні, хто їй протидіє та як її подолати, а також про яку державу мріють наші співвітчизники.

Коли: 1-17 червня

Де: Національний ботанічний сад ім. Гришка

Ціна питання: вхід на територію саду – 20-50 грн

 

KAZKA. Презентація дебютного альбому

Гурт KAZKA несподівано увірвався в свідомість слухачів наприкінці минулого року та зміг підкорити безліч радіостанцій, популярне шоу талантів та серця публіки. Група презентує дебютну платівку, у якій об’єднані етнічні мотиви, сучасне звучання, чарівний голос Олександри Зарицької та магнетична візуальна частина. Гарантовано: після цього концерту слова «Ой, мамо, на свята я не була свята» ще довго будуть будити вас серед ночі.

Коли: 1 червня, п’ятниця

Де: Atlas

Ціна питання: від 300 грн

 

2 червня

KYIV WINE

Унікальна подія для всіх поціновувачів смачного вина, вишуканої їжі та якісного відпочинку. Тут ви зможете отримати безлімітний (без жартів) доступ до дегустаційної зони, де у повітрі витатиме аромат понад 500 вин с усіх куточків світу, а у руці у вас буде спеціальний бокал. До вина смакуватимуть страви, рецепти яких спеціально розробили шеф-повари та гості з Європи. Окремий привід приїхати на фестиваль – еногастрономічні івенти: наприклад, гала-вечеря напередодні фестивалю, вечері від знакових ресторанів із запрошеними європейськими та американськими шефами та майстер-класи. Буде п’янко!

Коли: 2-3 червня, субота-неділя

Де: Kyiv wine (Межигірська 82)

Ціна питання: від 750 грн

 

Мистецтво ставити запитання. Семінар Оскара Бреніф’є

До Києва приїде французький філософ Оскар Бреніф’є – директор Паризького інституту практичної філософії, експерт ЮНЕСКО й автор таких книжок для дітей, які дуже турбують дорослих. Він вірить, що влучні (і провокативні) запитання – це найефективніший спосіб пізнавати себе і світ, вчитися думати та творити. Філософ готовий продемонструвати це на практиці та навчити вас правильно розшифровувати відповіді людини, помічати та зчитувати, що насправді стоїть за словами, та запитувати так, щоб відразу отримати потрібну інформацію.

Коли: 2 червня, субота

Де: Новопечерська школа (Київ, вул. Драгомирова, 9б)

Ціна питання: 450 грн

 

5 червня

Виставка «Розрахунок відстані» Олексія Сая

5 червня у Port creative hub відкривається виставка молодого художника та графіка Олексія Сая. Пейзажі добре впізнаваних міст східної України навмисне деформовані митцем – штучні отвори на полотні, зображення, створені шляхом випалювання, та сильно пошкоджені роботи нагадують сліди бомбардування та зображають нестабільний політичний стан нашої країни та плинність життя.

Коли: 5-27 червня
Де: Port creative hub
Ціна питання: безкоштовно

 

6 червня

Лекція «Психологічні прийоми у дизайні»

Як візуальне середовище діє на наші настрій і думки? Як на глядача впливають кольори та форми? Як керувати людиною за допомогою інструментів психології сприйняття? На ці та інші питання дасть відповідь Марія Тетерін – керуюча дизайн-студією BBDO Ukraine. Вона розповість про гачки, якими можна зачепити глядача, та безпрограшні прийоми залучення уваги, про які більшість дизайнерів і не здогадується.

Коли: 6 червня, середа

Де: Projector

Ціна питання: 200 грн

 

Construction festival

Фестиваль аудіовізуального мистецтва та нових медіа пройде у Дніпрі вже вп’яте. Він поєднує в собі теми містобудови та соціокультурного розвитку і ставить за мету пожвавлення діалогу навколо творчих потреб людей, що живуть в постіндустріальних та пострадянських містах. У програмі – концерти, покази авторської анімації, саунд-перформанси, виставки, воркшопи, лекції, вечір експериментальної музики, показ колекції фестивалю «86» та масштабний рейв.

Коли: 6-10 червня

Де: м. Дніпро – галерея «Артсвіт», парк культури і відпочинку ім. Шевченка, Палац дітей та юнацтва, Дніпропетровський художній музей, арт-центр «Квартира»

Ціна питання: безкоштовно, окремі заходи –  100-350 грн

 

7 червня

Джаз на пляжі. Відкриття сезону

Гарячий сезон «Джазу на пляжі» буде відкритий під життєрадісні латиноамериканські ритми від Dislocados. У колективі більше десяти талановитих музикантів, за їхніми плечима численні концерти, а в послужному списку – світове визнання та безліч нагород. Теплий пісок, освіжаючі коктейлі та запаморочлива музика від віртуозів сальси – подумки ми вже там.

Коли: 7 червня, четвер

Де: «ЮБК» (Труханів острів)

Ціна питання: 300-400 грн

 

8 червня

Рандом-турнір по «Що? Де? Коли?» на даху

Якщо ви давно мріяли взяти участь в інтелектуальному виді спорту на зразок популярної гри «Що? Де? Коли?», але не могли зібрати команду – є альтернативне рішення. Перед початком гри всі зареєстровані гравці будуть розподілені на команди випадковим чином, а для бажаючих зіграти в парі є опція «квиток на двох». У вас з командою буде шанс вибитися в лідери, озброївшись логікою, знаннями початкової школи та ентузіазмом. До того ж, саме цей турнір буде проходити на даху з чарівним видом на Київ.

Коли: 8 червня, п’ятниця

Де: Roof

Ціна питання: 200 грн

 

Концерт «Вагоновожатих»

Гурт не робив традиційних весняних виступів і до останнього не розголошував місце проведення концерту, але, як всі й здогадувалися, цього вечора слухачів радо прийме в гості просторий, вражаючий і оновлений Зелений театр. «Вагоновожаті» зіграють великий концерт і продемонструють щось новеньке, адже іноді корисно вiдволiктися вiд щiльних студiйних сесiй та зустрiтися з прихильниками та слухачами.

Коли: 8 червня, п’ятниця

Де: Зелений театр

Ціна питання: від 500 грн

 

10 червня

Свято вулиці Костьольної. День Франкофонії

Тільки раз на рік вулиця Костьольна повністю перекривається, стає пішохідною та перетворюється на справжнє свято – французьке. Багатогранна культура франкомовних держав, великий ярмарок hand-made, вуличний театр, 2 музичні сцени з виступами гуртів та ді-джеїв в режимі нон-стоп, кулінарні майстер-класи, велика фотозона, освітня зона і багато іншого – так розпочнуться веселощі в форматі європейської ярмарки з французьким шармом.

Коли: 10 червня, неділя

Де: вулиця Костьольна

Ціна питання: вхід вільний

 

11 червня

Фестиваль New music: Touchpoints

Фестиваль Kyiv Contemporary Music Days в колаборації з Festival DME організовують у Лісабоні 10-денне музичне свято нової музики. Різноманіття інструментів – кларнет, піаніно, віолончель, скрипка, флейта – заговорять в руках музикантів з Португалії, України, Японії, Польщі та Германії. Тут прозвучать твори Валентина Сильвестрова, Карлгайнца Штокгаузена, Сальваторе Шарріно, Тошіо Хосокави та інших. Окрім насиченої концертної програми передбачені майстер-класи від композиторів та VR-трансляції виступів у Києві.

Коли: 11-20 червня

Де: Лісабон/Києво-Могилянська Бізнес Школа

Ціна питання: 75–150 грн

 

13 червня

Фестиваль Porto Franko

Міжнародний фестиваль актуального мистецтва, який проходить в Івано-Франківську, цього разу присвячений літакам, небу та піднесеним мріям. Тут буде електронна й не тільки музика від The Gitas із Лос-Анджелеса (проект Александра Чемерова, колишнього фронтмена гурту «Димна суміш»), українок Bloom Twins та All The People із Лондона, J. Bernardt із Бельгії, Latexfauna, Pianoбой та Вагоновожатих зі столиці. І навіть це ще не все: мистецькі лекції, захопливі вистави, балет, виступи Жадана та Андруховича, багато надихаючих подій, відвідати які може кожен. А перформанс всередині літака PF18 та голоси диспетчерів аеропортів з усього світу доповнять атмосферу цьогорічного фестивалю.

Коли: 13-17 червня

Де: м. Івано-Франковськ, театр ім. Івана Франка, стадіон «Рух», Художній музей, Палац Потоцьких, Intellect Hub, кінотеатр «Люм’єр», Helicopter Stage

Ціна питання: безкоштовний, на окремі вистави – 80-250 грн

 

Концерт Franz Ferdinand

Британський інді-гурт ще якісь 10 років тому розкачував танцмайданчики, вражав епатажними кліпами та супроводжував найромантичніші побачення, на яких хлопці по всьому світу брали в руки гітару та – «Can’t stop feeeeeeeeeeeeeeling!» В 2018 році легенди постпанку завітають до столиці з улюбленими хітами юності на кшталт «Take Me Out» або «This Fire» та з новим альбомом «Always Ascending».

Коли: 13 червня, середа

Де: арт-завод Платформа

Ціна питання: від 1290 грн

 

14 червня

Тиждень швейцарського кіно

Фестиваль зібрав п’ять найактуальніших стрічок останніх років зі Швейцарії. Серед них – мелодрама «7 днів» про несподівану зустріч та шалене кохання, комедія «Стрікер» про шкільного учителя, який намагається вибратися з фінансової кризи, а також драма «Щоденник мого розуму», що розповідає історію хлопчика, який застрелив своїх батьків. Фільми на будь-який смак та під різний настрій, але всі достойні декількох годин уваги.

Коли: 14-20 червня

Де: кінотеатр «Київ»

Ціна питання: поки що невідома

 

15 червня

Концерт Black Rebel Motorcycle Club  

Гітарна музика отримала друге дихання після виходу дебютного альбому гурту, і сьогодні безліч виконавців наслідують стиль бенду. Black Rebel Motorcycle Club жодного разу не розпадалися, не сварилися та не змінювали склад, пліч-о-пліч катаючи по світу та відігруючи шалені концерти. В Україні їх чекали так давно, що навіть важко повірити у те, що гіганти рок-музики нарешті завітають до столиці та зіграють улюблені твори та пісні з нового альбому.

Коли: 15 червня, п’ятниця

Де: Bel’etage

Ціна питання: від 1149 грн

 

17 червня

Марш рівності Київ Прайд

Цієї неділі жителі та гості столиці будуть маршувати за свободу, неупередженість, рівність та право кожного на особистий вибір: як і з ким жити, ким бути та кого любити. Під веселковим прапором, із плакатами з гучними гаслами, взявшись за руки чи просто усміхаючись – не важливо, як, а важливо, за що ви будете йти вулицями міста.

Коли: 17 червня, неділя

Де: поки невідомо

Ціна питання: безкоштовно

 

20 червня

Вистава «Орестея»

Два київських театри – академічний драматичний на Подолі та незалежний “Мізантроп” – спільно створили виставу, яка поєднує комп’ютерні технології та незбагненне сценічне мистецтво. Сюжет обертається навколо античних міфів, на основі трагедій Есхіла та Евріпіда у сучасній адаптації. На сцені глибокі філософські роздуми отримають візуальну складову, розкриваючись через красу людського тіла.

Коли: 20–24 червня о 19:00

Де: Академічний драматичний театр на Подолі

Ціна питання: від 200 грн

 

21 червня

Фестиваль «BeLive»

На музичній події працюватимуть три сцени, де виступатимуть закордонні гості, наприклад, Jamiroquai, Hurts чи Everything Everything, українські музиканти – The Erised, Kazka, Агонь, Latexfauna, та електронні виконавці. Кожного дня відбуватиметься стендап, будуть відкриті зони вуличного спорту та дитячих розваг, а також вражаюча арт-зона й точки вуличної їжі.

Коли: 21-24 червня

Де: НСК «Олімпійський»

Ціна питання: від 900 грн

 

Oscar shorts

Найкращі короткометражні фільми за версією премії «Оскар» можна буде побачити на великому екрані. До збірки увійшли тільки ті стрічки, які пройшли довгий та виснажливий шлях до визнання через локальне журі та 5200 кіноакадеміків. На сеансах будуть представлені фільми зі США, Великобританії, Австралії та Німеччини з унікальним сюжетом і різною технікою. Залишилося дізнатися, кому цього року дісталася заповітна статуетка.

Коли: 21 червня

Де: кінотеатр «Київ»

Ціна питання: поки що невідома

 

Лесь Подерв’янський. Епічні п’єси від автора

Український сатиричний письменник знову прочитає зі сцени свої п’єси – від найпопулярніших «Нірвана», «Кацапи» та «Гамлет» до уривку з нового роману «Таинственный Амбал». Якщо вашому вечору не вистачає іронії, гостроти та стьобу й ви не боїтеся міцних слів – welcome.

Коли: 21 червня, четвер

Де: Дім кіно

Ціна питання: від 600 грн

 

22 червня

Концерт Apparat & Telefon Tel Aviv

Серію нових концептуальних вечірок, де музика буде гармонічно поєднуватися з вражаючим візуальним супроводом, відкривають амбасадори електронної музики Apparat. Київська публіка вже ніжно полюбила німецький проект, який являє собою мікс мелодичного техно, IDM та брейкса, а цього разу на одніз з ними сцені виступить американський електронний дует Telefon Tel Aviv. Вже 20 років він робить складні та цікаві проекти, часто запрошує вокалістів, бере участь у створенні музики для інших відомих виконавців та є безперечним професіоналом у жанрі IDM.

Коли: 22 червня, п’ятниця

Де: Арт-завод «Платформа»

Ціна питання: від 650 грн

 

24 червня

Третій благодійний «Забіг із собаками»

Біжіть не просто так, а заради благої мети!  У третьому забігу, який організовує благодійний фонд Happy Paw, можна взяти участь разом із чотирилапим другом або самотужки, подолавши відповідно відстань 1/3 км або 5 км. Тут буде багато подарунків для собак та їхніх господарів, зона музею науки й техніки «Експериментаніум», фуд-корт, аніматори, благодійна лотерея та багато іншого. Зібрані кошти віддадуть на будівництво вигульного майданчика для собак. До того ж, ви зможете увійти в історію, бо організатори сподіваються, що це буде наймасовіший забіг із собаками, який потрапить до Книги рекордів України.

Коли: 24 червня, неділя

Де: старт із парку Дружби народів

Ціна питання: для глядачів вхід вільний, для бігунів – від 200 грн за 1 км

 

26 червня

Сreative innovation factory | vol.3 Творчі рішення

Третя зустріч від Havas Group Ukraine та Port creative hub передбачає не тільки виступи чотирьох гостей із креативного сектору, а й можливість поставити питання експертам і поспілкуватися з ними в неформальній атмосфері. А запитати буде що, бо цього разу обговорять: коли та як зважитися на зміни, які цілі слід собі ставити, чому креативна індустрія не завжди означає бажаний заробіток та як отримати від ситуації максимум, коли все не так, як ви хотіли. Спікерами будуть Майкл Щур, Руслана Хазіпова (гурт Dakh Daughters, театр ДАХ), Юлія Сінкевич (Одеський міжнародний кінофестиваль) і Наталія Деянова (Havas Group Ukraine).

Коли: 26 червня, вівторок

Де: Port creative hub

Ціна питання: до 23 червня – 100 грн, після – 150 грн

 

28 червня

Міжнародний джазовий фестиваль «Leopolis Jazz Fest»

Щороку у форматі open-air у Львові збираються понад сто музикантів та поціновувачі джазу зі всього світу. На трьох сценах, який раніше мали назву Alfa Jazz Fest, відбудуться не тільки концерти, а й майстер-класи, автограф-сесії, джем-сейшени, нагородження найкращих музикантів і неймовірні знайомства. Цього разу до міста Лева завітають Джеймі Каллум, ONUKA, Jake Koffman Quartet, Джакоб Кольєр, Luca Ciarla SolOrchestra та інші круті виконавці.

Коли: з 28 червня по 1 липня

Де: м. Львів, сцена ім. Едді Рознера, площа Ринок, Палац Потоцьких

Ціна питання: на сцену ім. Едді Рознера – від 550 грн, інші – безкоштовно

 

Фестиваль німого кіно та сучасної музики «Німі ночі»  

Фестиваль повернувся в Одесу та знову готовий вражати та надихати. Німе кіно, створене вітчизняними митцями, яке дивом збереглося в закордонних архівах, оновлять та озвучать українські музиканти. Серед стрічок будуть, наприклад, «Свині завжди свині» 1931 року режисера Ханана Шмаїна, музичний супровід до якої створить гурт «Хамерман Знищує Віруси», та фільм режисера Георгія Тасіна «Ордер на арешт» 1926 року – він демонструватиметься під звуки «Вагоновожатих».

Коли: 28-30 червня

Де: м. Одеса, Зелений театр

Ціна питання: від 150 грн

 

Найцiкавiше на сайтi

Маршрут до любові: як берлінське метро всіх у себе закохало

АвторМарія Іванова
14 Січня 2019

Поїздки у громадському транспорті бувають не дуже приємними не лише в Україні – там штурхнуть, тут ноги відтопчуть, хтось забув прийняти ранковий душ, а десь двері зачинилися прямо перед вашим носом. Берлінська транспортна компанія BVG так втомилась від незадоволених пасажирів, що вирішила провести тотальний ребрендинг і завоювати любов прискіпливих німців неординарною рекламною кампанією, текст про яку вам вже колись сподобався. Про креативні ідеї та їх реалізацію розповів у своїй лекції на Social Media Week Kyiv Крістіан Артопе, керуючий партнер рекламної агенції GUD.berlin.

Крістіан Артопе. Фото: Аліна Рудя. Джерело: telegraf.design.

З чого розпочалась кампанія #weilwirdichlieben («Бо ми вас любимо»)? Три роки тому BVG прийшли до нас із бажанням змінити громадську думку про себе. Компанія була переконана – вони надають якісні послуги за доступною ціною, проте прискіпливі берлінці мало цінують роботу BVG та ще й жаліються на всі найменші незручності, яких просто не уникнути під час поїздок громадським транспортом.

BVG були переконані – варто лише пояснити берлінцям, наскільки старанно і з любов’ю до них ми працюємо кожного дня, і ставлення громадськості до компанії зміниться на краще. Для нас завдання висловити любов транспортної компанії до жителів міста було цікавим, адже такі зізнання часто не зустрінеш.


Концепція

Ми вирішили показати, що Берлін та BVG – це ідеальна пара. Ми розробили такі пункти кампанії:

– обіцянка бренда,

– особистість бренда,

– презентація бренда.

Також ми розуміли, що представити любов транспортної компанії до своїх пасажирів варто дещо іронічно. Крім того, не можна просто ігнорувати незручності пасажирів – необхідно визнати, що поїздка у громадському транспорті не завжди буває приємною.

У наших комунікаціях ми хотіли показати BVG в особі простого співробітника, який іноді може непривітно попросити всіх завершити посадку або відійти в сторону – але лише тому, що хоче, аби все працювало без затримок.

Ще однією особливістю кампанії стала відмова від використання дуже глянцевих зображень. Ми хотіли ілюструвати меседжі картинками, які сприймалися б органічно – так, як самі пасажири могли б показати вагони та станції.

Ми придумали хештег кампанії – #weilwirdichlieben («Бо ми вас любимо»). У BVG розуміли, що повідомлень буде багато, і на всі зреагувати не вдасться. Тим не менше, бачити реакцію та розуміти, з якими проблемами стикаються пасажири, було важливо.


Початок

Кампанію відкрила серія тізерів у транспорті – не розкриваючи мети кампанії, ми намалювали емоційну картину: ми забрали тебе з універу о четвертій, підвезли на тренування о пів на сьому і навіть підібрали з пізньої вечірки.

З січня 2015 року ми стали наповнювати соцмережі BVG: Facebook, Twitter, YouTube. Перед запуском ми активно обговорювали очікуваний потік реакцій, тому після старту були готові до повідомлень. Так, у Твіттері ми щохвилини отримували близько 5-10 відповідей на наші пости.

Найновіше промовідео BVG

Ми хотіли продовжувати отримувати фідбек від пасажирів, тому відповідали, що цінуємо та збираємо їхні коментарі, навіть якщо і не встигаємо відповісти на всі.

Скоро на кампанію звернула увагу преса. В газетах з’явилися заголовки на кшталт «BVG накликала бурю новою рекламною кампанією». Усім відомо: подія перетворюється на «бурю лайна» (shitstorm) в той момент, коли поважні новинні ресурси так її назвуть. Такі заголовки збільшили охоплення нашої кампанії, і ми продовжували:

– Доброго ранку, Берліне! Чудові новини – ми все ще любимо вас!

Хтось казав, що кампанія не працює, хтось говорив «вони хочуть стати улюбленим брендом». BVG відповідали – ми хочемо перестати бути брендом, який ненавидять. Ми не сприймаємо себе надто серйозно, і наша кампанія теж не така вже серйозна.

До прикладу, BVG писали коментарі про наклейки на вікнах вагонів – не всіх вони влаштовували. Ось одна із наших відповідей на таку критику: «Ми розглянули ваше питання і нам не до тями, чого ви причепилися до наших наклейок».

Інструменти

Ми часто використовуємо картинки користувачів – user generated content. Працювати з таким контентом дуже просто, адже потрібно лише вибрати вдалу фотографію, додати смішний підпис і запостити.

Маленькою жертвою цього підходу стала група художників, які заповнили один із вагонів метро осіннім листям заради художнього жесту. BVG використало кадр із їхнього відео, додавши: «Ви насмітили у нашому вагоні, тож принаймні дозвольте використати ваше фото в нашій рекламі».

Пост на Фейсбук-сторінці кампанії Weil wir dich lieben. Художники TOY Crew влаштували арт-інтервенцію та насмітили у вагоні. BVG використали їхнє відео для власної реклами.

Одним із вдалих проектів для нас стали тейковери (takeovers) на Instagram. Ми запрошуємо популярні сторінки, здебільшого присвячені Берліну, розмістити свій контент у нас. Картинки з Instagram ми перепощуємо у Twitter та Facebook, але додаємо якогось нового значення, щоб не дублювати меседж повністю.

Експериментували з постами у соцмережах в режимі прямих трансляцій. Вибірку найкращих твітів BVG під час футбольної гри між ірландською та німецькою командами навіть опублікували у місцевих медіа.

Ми прагнемо спілкуватися мовою наших користувачів, виступаючи з позиції рівного їм співрозмовника – такого ж берлінця. Ми вживаємо зрозумілі читачам метафори та підходимо до переписки з гумором.

Обов’язково дивимося, від кого надійшов коментар чи відповідь на пост, – якось нам написав більш-менш впізнаваний репер. У відповідь на критику ми вирішили трохи покепкувати, відповівши щось на кшталт: «Ви ніби репер, а на метро ще їздите, лол».

Нам пощастило, що між BVG та GUD – повна довіра. Так, креативна команда не узгоджує окремі пости та коментарі з керівництвом BVG. Це дає велику творчу свободу та дозволяє працювати дуже оперативно.

Наші жартівливі слогани ми публікуємо не лише у соцмережах – рекламу розміщуємо і на потягах та бусах BVG.

Наприкінці першого року кампанії почали створювати ще й промовідео. Ось одне з них.

У відео «Is mir egal» («Мені все одно») майже 13 млн переглядів. За сюжетом, співробітнику BVG плювати на гучну музику, собак у костюмі акули, бородатих жінок чи робота з гірчицею в метро – аби за квиток було сплачено.

Цим роликом BVG ніби говорить: «Пасажире, ми любимо тебе таким, який ти є. Роби у наших вагонах майже все, що захочеш, – ми не проти». До речі, багато хто у BVG вважав, що цей ролик занадто прямолінійний. Але відео швидко завоювало любов мас і співробітники BVG теж стали фанатами відео.

Той ролик – не єдина частина кампанії, яку спершу зустріли насторожено. До серії жовтих наклейок у формі серця з лого BVG (як на аватарі Instagram-кампанії) теж спершу поставилися непривітно, а зараз вони стали такими популярними, що ми постійно друкуємо нові партії.

Ще кілька прикладів

Коли в Америці президентом став Дональд Трамп, ми не втрималися і трохи з нього покепкували: «Приходьте до нас водієм, маленькі долоньки – не проблема!» (невеликий розмір рук Дональда Трампа став досить популярним приводом для жартів в США під час передвиборчої кампанії. Тренд не зник і після перемоги Трампа на виборах президента у 2016 році.– Platfor.ma).

Під час Тижня моди у Берліні ми розмістили серію плакатів на фешн-тему. На одному з них – фото похилого чоловіка у шортах (друге фото у цій статті) з жартівливим написом «Покажіть стиль до Тижня моди».

BVG. Плакат до берлінського тижня моди


А у цьому пості до Тижня моди ми скористалися сніжною погодою у ті дні та повторно опублікували цей знімок вдруге, але вже з написом по темі: «Тиждень моди ледь розпочався, а білий порошок уже всюди».


Продати більше квитків

У BVG є формат річного проїзного. Щоб продати його, ми запустили кілька реклам. Ось наш ролик, який пояснює пасажирові, чому квиток такий дорогий – хтось же має у реальному часі створювати несподівані поштовхи у вагонах та вчити водіїв закривати двері вагона за мить до того, як у вагон заскочить пасажир.

Секретна лабораторія BVG. «Деякі речі просто треба планувати заздалегідь, щоб добре працювати».


Мерч

Обивку на сидіннях вагонів BVG ніколи не вважали шиком, але зараз компанія продає мерч кольорів цієї обивки – і він дуже популярний. (До прикладу, в магазині можна купити ось такі пляжні капці – прим. авт.)

«При цих температурах ми не скаржимося, якщо пасажири приїжджають з нами до моря».


Колаборації

Ми любимо співпрацювати з іншими брендами та організаціями. Одного разу ми запросили класичний хор заспівати хештег #weilwirdichlieben BVG.

Вже легендарним став спільний проект із групою U2. Справа у тому, що у BVG є лінія з назвою U2. Коли група збиралась на гастролі в Берлін, вони зв’язались з BVG і запропонували виступити прямо в метро на тій лінії. Виявилося, що вони чули про нашу рекламну кампанію і захотіли її підтримати.


Виступ U2 в берлінській підземці

Концерт привернув шалену увагу з боку ЗМІ та користувачів соцмереж. Охоплення новини склало 5,8 млн користувачів, з них 3,2 млн – органічне. Успіх був величезним. Я б назвав цей проект найуспішнішим за всю мою кар’єру. BVG не витратило на гонорар групі ні копійки.

Ще однією вдалою співпрацею став спільний проект з Adidas. Ми випустили кросівки, які водночас були річним квитком на проїзд у BVG.

Кожна з 500 пар унікальних кросівок, в язички яких були вшиті прозні квитки на берлінський транспорт, коштувала 180 євро.


Що далі

Новим експериментальним проектом BVG став BerlKönig – сервіс виклику мініавтобусів за вимогою. Цей незвичний формат транспортних послуг було складно пояснити користувачам. Щоб швидко та доступно передати основні переваги нового продукту, ми знову обрали формат рекламного ролика:

Поетичне (буквально) відео на підтримку нового сервісу BVG – знавці німецької можуть оцінити рими в закадровому тексті.


Підсумки

Наостанок скажу, що рекламна кампанія #weilwirdichlieben (вона триває і досі) мала дуже позитивні результати – ставлення до BVG змінилося на краще, співробітники говорять, що тепер пасажири їх поважають.

Усім, хто веде подібні кампанії, раджу прагнути робити їх максимально справжніми – ваша аудиторія здатна відрізнити реальне від штучного. Ще кілька років тому бренди намагалися презентувати себе такими собі ідеальними компаніями. Але ніхто не ідеальний – будьте відкритими, говоріть про проблеми відверто. Це просто соцмережі – що може піти не так?

По арту: що сталося у світі мистецтва за 2018 рік

В 2018 році світ мистецтва сколихнувся від потоку інновацій і технологій, які вдихнули в нього нове життя та неймовірні можливості. Тепер відомі шедеври можна роздивитися онлайн, знайти свого двійника на картинах і послухати, як звучить Галактика. Platfor.ma зібрала арт-події минулого року, про які треба знати.

Для мистецтва 2018 рік почався зі знахідки – у січні три брати Ландау вирішили продати картину, яка дісталася їм у спадок від матері. Полотно здавалося родині моторошним і неприємним – на ньому двоє чоловіків приводили до тями непритомну жінку. Брати були тільки раді позбутися картини, тому виставили її з частиною гаражного мотлоху на аукціон. Коли ставка досягла $800, сім’я Ландау вже подумки відкривала шампанське та у весь голос кричала «продано», але далі почалося якесь божевілля. Люди з усього світу готові були віддати шалені гроші за огидне, на думку Ландау, зображення. Тільки коли полотно пішло з молотка за $1,1 млн, брати дізналися, що робота належить руці Рембрандта, датується 1620 роком і є частиною серії «Почуття» під назвою «Алегорія нюху». Було б дуже прикро продати подібний витвір мистецтва на розпродажі за $10, чи не так?

Ім’я голландського митця ще не раз звучало у минулому році. Ще у 1990-у з музею Ізабелли Стюарт Гарднер у Бостоні було підступно викрадено багацько картин – загальна вартість становила $500 млн! Досі грабіжників не знайшли, а в музеї на місці творів висять порожні рами – але у березні розробили спеціальний додаток, який допомагає їх заповнити. Він відновлює викрадені картини у доповненій реальності, в тому числі і єдиний морський пейзаж Рембрандта «Христос під час шторму на морі Галілейському» а також портрет «Леді та Джентльмен в чорному».

Не тільки Рембрандт був на вустах у представників і шанувальників арт-світу в 2018 році. 20 липня у Петербурзі поліція зупинила Mercedes і знайшла у багажнику автомобіля об’ємну композицію Казимира Малевича «червоний архітектон» – на унікальність дерев’яного об’єкта вказував спеціальний напис. На цьому вся достовірна інформація закінчується – водій, московський бізнесмен, за його словами, отримав витвір мистецтва від друзів, у яких він зберігався десятиліттями.  А віз архітектон у Брюссель до загадкового Ігоря, не здогадуючись, що річ у його багажнику може бути дорогоцінною. Де зараз зберігається твір, не зрозуміло.

Архітектон «Альфа» – перша супрематична архітектурна модель, створена Малевичем у 1923 році

Серед знахідок липня також варто відзначити керамічну плитку з частиною одного з найважливіших літературних досягнень античності – 13 віршами «Одіссеї» Гомера, яку археологи виявили під час розкопок в античному міста Олімпія, неподалік храму Зевса Олімпійського. Пам’ятка була створена приблизно в VIII-VII ст. до нашої ери, а знайдений уривок виявився епізодом із 14-ї пісні, в якій цар острова Ітака розмовляє зі свинопасом. Цей фрагмент археологи вважають найстарішим шматочком поеми – за попередніми оцінками, створеним не пізніше ІІІ ст. нашої ери.

© Greek Culture Ministry

А восени ЗМІ розповіли про незвичайний і дуже зворушливий випадок. Безхатченко знайшов на смітнику малюнок Бембі у рамці та продав його в антикварний магазин за 20 канадських доларів. Згодом з’ясувалося, що це оригінал роботи Disney для легендарного мультфільму, який коштує набагато більших грошей. Власник антикварної крамниці перепродав малюнок за 3700 канадських доларів, розшукав безхатченка та передав йому $1700. Тепер у чоловіка є мета – покинути вулицю та налагодити нормальне життя.

 

А поки прості смертні знаходять шедеври видатних художників, на світ з’являються інші генії мистецтва. І ми зараз не про людей. Розробники з Франції створили штучний інтелект і навчили його малювати на прикладі 15 тис. портретів XIV-XX століть. Варто сказати, що виходить у ШІ досить непогано – картину під назвою «Портрет Едмона Беламі» продали на аукціоні за $432 тис. До речі, у героя полотна, Едмонда, є ціла родина, яка належить «руці» того ж автора.

Portrait of Edmond Belamy created by GAN (Generative Adversarial Network)

Але не завжди нейромережа «народжується» насправді талановитою. Ось, наприклад, 18-річний дослідник Роббі Баррат хотів, щоб його творіння малювало картини у стилі ню, тому створив комбінацію двох нейромереж: одна тренувалася на сотнях портретів, а інша намагалася відрізнити отримані результати від оригіналів. Але щось пішло не так й алгоритм навчився обманювати свою прискіпливу опонентку. У результаті на світ з’явилися шедеври, на яких оголені люди скоріше нагадують сюрреалістичні плями, ніж живих створінь. Але Баррат був у захваті від результату та зазначив, що скоріш за все саме так штучний інтелект бачить людину.

Robbie Barrat

Поки деякі розробники пітніють над тим, щоб їхні нейромережі досягли рівня Далі або Ван Гога, інші накинули оком вже й на Шекспіра. Міжнародна команда розробників навчала алгоритм писати вірші на трьох тисячах сонетів, 154 із яких належали великому барду. У нейромережі вийшло настільки добре, що один із професорів англійської літератури відзначив форму катрену, але додав, що не вистачає глибинного змісту. Ось оцініть:

So gently, as the wind that flaps his wings

And shoots a monarch on the English lays

And what was that, with matters of all things

Tis well ashamed to know- of all her ways

 

Навіщо ви так: топ-10 серйозних новин, які читачі проігнорували

АвторЮрій Марченко
8 Січня 2019

Світ ще ніколи не змінювався настільки швидко, як тепер. І вже ніколи він не буде змінюватися настільки повільно. У 2018 було безліч важливих новин, які можуть фундаментально трансформувати наше життя. Platfor.ma відібрала серед своїх матеріалів ті серйозні, які, на нашу думку, заслуговували більшої уваги читачів. Ось ця десятка (повні новини – за посиланнями в підзаголовках).

Тест Тюрінга спробували замінити одним словом. Найлюдянішими стали «любов» і «какашка»

Тест Тюрінга – це перевірка, людина спілкується з тобою чи робот. Дуже важлива штука для оцінки якості штучного інтелекту. Зазвичай це виглядає як досить довге дистанційне спілкування, однак тепер науковці придумали інший спосіб. Тисяча людей за кілька етапів просто мали обрати найбільш людяні слова. Настільки людяні, що робот би їх просто не вибрав. Ну що, виграли «любов» і «какашка». Все логічно, ми, люди – такі.

Вчені вирахували, коли атмосфера стане непридатною для людини. Надто скоро

У 2018 було чимало невеселих новин про те, як саме нас усіх прикінчать кліматичні зміни. Ось, наприклад, дослідження кліматологів про те, що без протигазів по планеті можна буде тинятися хіба що найближчі років 200. А ще одна міжнародна група дослідників вважає, що у людства лишилось тільки 17 років на те, щоби вже не врятуватися, а просто сповільнити катастрофічні зміни. Ну і невелике (насправді грандіозне) підтвердження. Уявіть собі картинку Північного полюсу: завірюха, дикий холод, вітер. Що ж, у 2018-у ви могли ходити там у легкій курточці. Бо прямо під час полярної ночі температура на Північному полюсі перевищила норму на 30°C.

Пластикове сміття дісталося Маріанської западини – найглибшого жолоба Землі

Коли планета заводила собі людей, то навряд чи думала, що ми будемо псувати її найбільш вражаючі місця: Еверест і Маріанську западину. Про традицію залишати мотлох на вершині світу ви й самі все знаєте, а тепер ось і в найглибшому місці Землі є пластик. І це ж не окремий випадок – до того ж з’ясувалося, що Велика тихоокеанська сміттєва пляма в рази більша, ніж усі думали. Все це почалося з людини і в людині ж часто й закінчується. Бо разом із їжею ми з’їдаємо по 100 шматків пластику.

Визначили геологічний символ нашої епохи. Він вас здивує

А взагалі як нас запам’ятає планета, якщо мислити геологічними масштабами? Безліч бетону й металу можуть й не вціліти через мільйони років. Але є дещо, що, на думку міжнародної команди науковців, точно залишиться у вічності. Це курка! Аргументація – за посиланням у заголовку.

Голі люди, двійники, меми: топ-10 дивних новин 2018, які вам сподобалися

3 Січня 2019

Чим далі розвивається людство, тим більше в нього дивакуватих новин. 2018-й побив за цим параметром усі рекорди. Platfor.ma відібрала серед своїх матеріалів ті дивні, які найбільше сподобалися читачам. Одразу скажемо: на першому місці, звісно, порно. А ось вся неймовірна десятка.

10. Вчені пояснили, чому одні чують «Йенні», а інші – «Лорел»

Ви може вже й забули, але у травні всі шаленіли від аудіозапису, на якому одні чули чітке «йенні», а інші – відмінне «лорел». Врешті в суперечку вв’язалися й нейробіологи, які пояснили, що почути дійсно можна різне, а все залежить від віку. Наша порада: хочете здаватися молодшим – чуйте «йенні».

9. З’ясували, скільки пенісів на знаменитому гобелені з Байе і що вони означають

Історик з'ясував, скільки пенісів на гобелені з Байе і на що вони вказують

Важлива наукова новина. Гобелен з Байе – одна з ключових пам’яток середньовічного мистецтва і потужне джерело знань для істориків. Бо на ньому в деталях зображені 626 чоловіків і жінок, 190 коней, 35 собак, 37 дерев, 32 кораблі й 33 будівлі. А ще 93 пеніси! Оксфордський професор дослідив, які саме, кому належали та навіщо. Ми ж казали – важлива новина.

8. Вакансія фахівця з мемів. Стартова зарплата – $1750 на місяць

Українці – надзвичайно працелюбні люди. Особливо коли мова йде про меми. Особливо за 50 тис. грн на місяць. Щоправда, умови досить жорсткі: потрібен, скажімо, 10-річний досвід прокрастинації на розважальних сайтах. Якщо поки що не підходите, надолужуйте.

7. Сервіс, який шукає вам двійника серед видатних картин, запрацював в Україні

В Україні стала доступною функція Art Selfie в додатку Google Arts&Culture

З нещодавніх пір ви потужно вписані в історію світового мистецтва. По-перше, ви ще той витвір, а по-друге, в Україні стало можливо користуватися гуглівським сервісом Art Selfie. Цей додаток аналізує грандіозний масив живопису і знаходить портрети, які нібито схожі на вас. Підкреслюємо – нібито. Бо іноді таких уродів підсовує, ох.